Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WITAMY WAS W CZWARTEK (02.04.2020r.)

WITAMY WAS W CZWARTEK (02.04.2020r.)

PROSIMY O WYKONANIE NASTĘPUJĄCYCH ZADAŃ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Rozmowa na temat wczesnowiosennych kwiatów.

Do wczesnowiosennych kwiatów zaliczamy: krokusy, przebiśniegi, zawilce i sasanki. (OBRAZKI DO POBRANIA – NA DOLE STRONY)

  • Karta pracy, cz. 3, s. 58. Czytanie nazw kwiatów. Próby wyjaśniania, dlaczego niektóre z nich są pod ochroną. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

  1. Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie. W Polsce za początki ochrony gatunkowej uważa się przepisy chroniące cisa, jakie obowiązywały już w średniowieczu.

 

Czytanie całościowe nazw kwiatów: przebiśnieg, zawilec.

 

  1. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiatek rośnie. Bębenek

Dziecko przykuca, głowę wtula w ramiona. Rodzic zaczyna rytmicznie uderzać w bębenek lub klaskać – najpierw cicho, potem coraz głośniej i szybciej. Dziecko powoli się podnosi, aż do pozycji stojącej, wyciąga ręce do góry.

 

  1. Zabawy z zastosowaniem rymowanki o przebiśniegu:

 

Gdy poczuł, że zbliża się wiosna,

przebił śnieg i na świat się wydostał.

 

Wypowiadanie rymowanki przez dzieci ze zwiększającym się natężeniem głosu, a następnie z malejącym natężeniem głosu.

 

  1. Układanie przez Rodzica, a potem przez dziecko, zdań o przebiśniegu. Liczenie słów w poszczególnych zdaniach.

Np: Przebiśnieg przebija śnieg.

Przebiśniegi są kwiatami objętymi ochroną.

Przebiśnieg ma białe, delikatne płatki.

  • Karta pracy, cz. 3, s. 59. Kolorowanie rysunków kwiatów. Rysowanie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki.

 

  1. Poznawanie ciekawostek na temat obrzędów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.

 

Dawniej na wsiach, gdy kończyła się zima, przynoszono nad rzekę słomianą, dużą kukłę, którą topiono lub palono. Nazywano ją Zimą, Marzanną, Moreną, Marzaniokiem, Śmiercichą, Śmietką, Śmierteczką. Nazwy te kojarzą się ze śmiercią, ponieważ marzannę uważano za uosobienie śmierci, zimy, chorób. Ludzie byli przekonani, że jej utopienie spowoduje nadejście wiosny. Marzannę wynoszono ze wsi całą gromadą. Robiono to po zabawie albo w jej trakcie. Niesiono ją, trzymając wysoko, lub wywożono na taczkach i topiono. Wierzono, że oddanie kukły władcom wód spowoduje urodzaj na polach.

 

 

  1. Monety i banknoty.

 

 

  • Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 50–51.

 

 

ZADANIE DLA CHĘTNYCH DZIECI:

Założenie hodowli krokusa i tulipana.

Dla dziecka: doniczka, rękawiczki ochronne, cebulka kwiatowa tulipana lub krokusa.

Oglądanie cebulek kwiatowych, wypowiedź dziecka o tym, czego potrzebuje roślina do życia. Sadzenie cebulek w doniczkach

Codzienne pielęgnowanie, obserwowanie wzrostu roślin; dzielenie się swoimi spostrzeżeniami z rodziną.

 

DO JUTRA…

Data dodania: 2020-04-01 22:18:02
Data edycji: 2020-04-01 22:30:09
Ilość wyświetleń: 85
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button