REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS W CZWARTEK

WITAMY WAS W CZWARTEK

PRZEPRASZAMY ZA DZISIEJSZE OPÓŹNIENIE... NIE Z NASZEJ PRZYCZYNY...

Witamy Was Kochani w czwartek...

Dzisiaj poznacie kulę i porównacie ją do koła a później niespodzianka ruchowa..

Kule i koła – ćwiczenia i zabawy.
Przeczytajcie sami lub z pomocą dorosłego wiersz Marii Terlikowskiej "Kolorowe koła"
.


Spójrzcie uważnie dookoła,
wszędzie są kule i koła.
Kół co niemiara, kul co niemiara.
Jest koło! Tarcza zegara.
Wesoło koła turkocą
pod starodawną karocą.
Na drogach świecą się jasno,
błysną i gasną, błysną i gasną.
A tutaj koło przy kole:
wagon, semafor – to kolej.
A kiedy kół jest tak dużo,
po prostu pachnie podróżą.
Kulę każdy nadmucha –
od babci do malucha.
Zrobimy z mydła pianę
i będą bańki mydlane.


Poproście dorosłego o wyjaśnianie znaczenia słów: gondola, semafor, staroświecka.
Porozmawiajcie na temat wiersza.
Można przygotować kulę -- globus lub piłkę oraz koło - wycięte z kartki lub przedmiot o kształcie koła
- Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu? (Dzieci nazywają je i wskazują na przedmiot).
− Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu? (Dzieci, tak samo jak przy kole, nazywają je i wskazują na przedmiot).

Mysle, że już doskonale wiecie co to jest kula, jak wygląda i że nie pomylicie jej już z kołem...

A teraz przechodzimy do niespodzianki ...

WSPÓLNE ZABAWY RUCHOWE

Przeczytajcie opisy by przygotować potrzebne rekwizyty...

Domowe zabawy ruchowe aktywizują ciało dziecka, poprawiają jego formę, uczą rywalizacji, godzenia się z porażką i cieszenia z sukcesów. Zabawa jest świetną okazją do nauki prawidłowych zachowań i reagowania na różne bodźce. To też sposób wzmacniania więzi rodzinnych i pogłębiania wiedzy o sobie.

PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ

Wszyscy puszczają wodze fantazji i wyobrażają sobie, że mieszkanie to rzeka przez którą należy przejść z jednego brzegu na drugi. Należy skakać po kolejnych kamieniach, którymi są poduszki, koce, by dotrzeć do celu. Można to robić na czas albo na wyścigi. Po każdym dotarciu do celu należy zmienić ustawienie, co jest jednoznaczne z przejściem na wyższy poziom.

SLALOM WŚRÓD PINGWINÓW

Na początku przygotujcie plastikowe butelki napełnione wodą - mozna dodać czarnej farbki i dokleić białe oczy, by choć troche przypominały pingwiny. W dalszej kolejności ustawcie butelki na podłodze. Pozwólcie, by dzieci przyjrzały się ich układowi, a następnie zasłońcie im oczy chustami i poproście, żeby przeszły między pingwinami tak, by żaden nie został przewrócony. Jak dziecko  przejdzie perfekcyjnie slalom, dostawcie kolejne butelki, by było trudniej.

PAJĄK I MUCHY

Dzieci biegają swobodnie po pokoju i naśladują gestami i dźwiękiem muchy. Na hasło „pająk”, zastygają w bezruchu. Osoba udająca pajęczaka spaceruje między uczestnikami zabawy i obserwuje czy ktoś się nie porusza. Ten, kto nie wytrwa w bezczynności jest zabierany do „sieci” (miejsce poza polem biegania np. kanapa) i odpada z gry. Pająk na chwilę wraca do swoich sieci, muchy w tym czasie fruwają, a potem znowu przychodzi pora na polowanie. Gra kończy się, gdy wszystkie dzieci zostaną zaplątane w pajęczynę.

KONKUROWANIE KELNERÓW

W zabawie biorą udział minimum 4 osoby, które dzieli się na dwie drużyny. Niezbędne jest przygotowanie plastikowych bądź papierowych talerzyków i małych piłeczek. Zawodnicy ustawiają się na linii startowej. Pierwszy uczestnik z każdego zespołu trzyma na podniesionej wysoko dłoni talerzyk, a na nim piłeczkę. Na dźwięk „hop”, zawodnicy biegną do wyznaczonej bazy i zawracają. Przekazują talerzyk z piłką kolejnej osobie ze swojej grupy, która rusza do wyznaczonego punktu. Zgubienie piłeczki jest jednoznaczne z koniecznością powrotu na start i ponowne rozpoczęcie wyścigu. Wygrywa ten team, w którym wszyscy członkowie zaliczą bieg jako pierwsi.

TOR PRZESZKÓD

Wasz salon na godzinę zamieni się w poligon wojskowy. Do jego wykonania wykorzystajcie to, co macie pod ręką, czyli kartony, krzesełka, narzuty itp. Mały żołnierz ma za zadanie dotrzeć ze startu do mety po wcześniejszym pokonaniu przeszkód. Musi się czołgać, skakać, robić przewroty. Po zakończeniu zabawy wszyscy sprzątają, co również jest formą aktywności ruchowej. Ochotnik wynosi niepotrzebne rzeczy na śmietnik.

CZERWONE I ZIELONE

Rodzic przygotowuje dwie kartki – jedna w kolorze czerwonym, a druga w zielonym (mogą być również umownie przedmioty w danych kolorach). Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Gdy mama albo tata podniosą czerwoną kartkę, to się zatrzymują, a jak zieloną to kontynuują kursowanie po mieszkaniu. Ćwiczenie wpływa na koncentrację, a także jest dobrym wprowadzeniem do nauki sygnalizacji świetlnej.

BALONOWY TENIS

Gra w piłkę w domu może przynieść dużo strat. Zamiast niej można wykorzystać balon, odbijany bezpiecznymi paletkami (papierowy talerz z przyklejoną do niego drewnianą łyżką). Dzieci odbijają balon między sobą tak, by nie spadł na ziemię. Można zrobić siatkę ze związanych szalików albo apaszek.

MUZYCZNE FIGLE-MIGLE

Rodzice puszczają im muzykę, by trochę potańczyły, a potem wypowiadają komendy, np. „Łowimy ryby” – dzieci udają, że zarzucają wędkę i wyjmują łowy, „Zbieramy jabłka” - podskakują i zbierają jabłka.

                                                                                  Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście.. Do jutra...

Data dodania: 2020-03-24 18:47:31
Data edycji: 2020-03-26 15:03:12
Ilość wyświetleń: 244
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej