Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WIOSENNE KWIATY (02.04.2020r.)

WIOSENNE KWIATY (02.04.2020r.)
WIOSENNE PRZEBUDZENIE IV

"Wiosenne kwiaty"
02.04.2020 r.

Witam wszystkich!

Drodzy Rodzice! Kochane Entliczki-Pentliczki! Dziś poznacie wiosenne kwiaty i dowiecie się czym są monety oraz banknoty.

Na początku zapoznajcie się z niektórymi kwiatami.

A MOŻE JUŻ ZNACIE TE KWIATKI?



1. Wiosenne zagadki:

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną, a tę porę zwiemy … . (wiosna)

Powrócił do nas z dalekiej strony,
ma długie nogi i dziób czerwony.
Dzieci się śmiały, gdy go witały,
żabki płakały przez dzionek cały. (bociany)

Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta,
a tylko kukułka, o tym nie pamięta? (gniazdo)

Kolorowe i pachnące, czy w ogrodzie, czy na łące,
zawsze chętnie je zbieramy na bukiecik dla swej mamy. (kwiaty)

Ten kwiatek pod śniegiem się rodzi
Daje ludziom znak, że wiosna nadchodzi. (przebiśnieg)

Nie miauczą, nie drapią i nie piją mleka
Na drzewie rosną, gdy zima ucieka. (bazie kotki)

Jestem pewna, że znaliście odpowiedzi, więc teraz czas na kolejne ciekawe zadanie.

2. Proszę przeczytać dzieciom ciekawostki na temat obrzędów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny.

Dawniej na wsiach, gdy kończyła się zima, przynoszono nad rzekę słomianą, dużą kukłę, którą topiono lub palono. Nazywano ją Zimą, Marzanną, Moreną, Marzaniokiem, Śmiercichą, Śmietką, Śmierteczką. Nazwy te kojarzą się ze śmiercią, ponieważ marzannę uważano za uosobienie śmierci, zimy, chorób. Ludzie byli przekonani, że jej utopienie spowoduje nadejście wiosny. Marzannę wynoszono ze wsi całą gromadą. Robiono to po zabawie albo w jej trakcie. Niesiono ją, trzymając wysoko lub wywożono na taczkach. Topiono ją po wcześniejszym rozebraniu. Wierzono, że oddanie kukły władcom wód spowoduje urodzaj na polach.

3. Układanie zdań przeczących do podanych zdań twierdzących.

Rodzice mówią zdania, a dzieci podają przykłady zdań przeczących. Poniżej kilka przykładowych zdań.

- W sklepie warzywniczym kupimy buty.
- W piekarni kupimy mleko.
- Mama zamówiła w cukierni tort.
- Ala ma w koszyku bułki i chleb.

Proszę przygotować monety z nominałami 1 zł, 2 zł, 5 zł oraz banknot 10 zł.

3. Zapoznanie dzieci z monetami 1 zł, 2 zł, 5 zł oraz banknotem 10 zł.


Wyjaśnienie pojęć:

bankier - osoba, która jest właścicielem lub dyrektorem banku; wykonuje operacje związane z pieniędzmi,
bankomat - urządzenie, które wypłaca pieniądze przy użyciu karty,
banknot - papierowy pieniądz.

Rozmowa z dziećmi na temat tego:
Czym jest bank?
Czy jest on potrzebny?
Dlaczego?
Kto pracuje w banku?
Co powinni umieć ludzie pracujący w banku?

4. Zadaniem będzie podział liczby 10 na składniki, z wykorzystaniem sylwet monet.
Rodzic zwraca się do dziecka: Wyobraź sobie, że jesteś bankierem a ja przychodzę do Ciebie po pieniądze. Chcę wypłacić 10 zł, z ty masz tylko monety o nominałach 1 zł, 2 zł, 5 zł. Powiedz, czy możesz mi wypłacić 10 zł?

5. Proszę
 również  wykonać zadania w Kartach pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.50 - 51.

Nadszedł czas na trochę ruchu. A więc zaczynamy!

6. Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym - Wiosenne kwiaty.
Do zabawy potrzebny będzie grzechotka lub inny instrument.

Dzieci są kwiatami. Przykucają; budzi je wiosenne słońce - delikatny akompaniament na instrumencie. Powoli wstają, prostują łodyżki, liście, wyciągają główki kwiatowe w kierunku słońca. Brak akompaniamentu jest sygnałem do powolnego przyjęcia pozycji wyjściowej.

Mam nadzieję, że zdobyliście dziś kolejne umiejętności.

Do jutra!


Data dodania: 2020-04-01 21:25:17
Data edycji: 2020-04-01 21:26:02
Ilość wyświetleń: 94
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button