64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
„W MARCU JAK W GARNCU”
(24.03.2020r.)
Zadania na dzisiaj:
1. Na początku zachęcamy do rozmowy z dziećmi na temat znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu” (trudno przewidzieć marcową pogodę, jest zmienna). Można się posłużyć opowiadaniem M.Strękowskiej - Zaremby pt.: „W marcu jak garncu” (umieszczone na dole w załączniku).
Ilustracja do opowiadania ("NP Olka i Ady", s.54-55):
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-ks/mobile/index.html#p=55
2. Następnie prosimy dziecko, aby wymieniło zjawiska atmosferyczne, które mogą wystąpić w marcu (słońce, deszcz, śnieg, wiatr, grad, burza).
Można skorzystać z zagadek:
Gdy spadnie po raz pierwszy,
świat robi się bielszy.
Wyciągamy narty, sanki,
dzieci lepić chcą bałwanki.
(ŚNIEG)
Czujemy go na twarzy,
włosy nam rozwiewa.
Jest niezbędny dla żeglarzy,
głośno szumi w drzewach.
(WIATR)
Żółte i gorące,
na błękitnym niebie.
Ogrzewa Ziemię,
zwierzęta i ciebie.
(SŁOŃCE)
Kropelki wody
na głowy padają.
Wszyscy przed nimi
Pod dach uciekają.
(DESZCZ)
Pada deszcz, wiatr się zrywa,
słychać groźne grzmoty
i wychodzić wtedy z domu
nikt nie ma ochoty.
(BURZA)
Podczas kapryśnej marcowej pogody
kulki lodowe spadają na głowy.
(GRAD)
3. Zabawa ruchowa Wiatr, deszcz, burza:
Na początku ustalamy z dzieckiem sygnały:
pocieranie dłońmi o siebie – to będzie wiał wiatr;
uderzanie dłońmi o uda – to będzie padał deszcz;
tupanie, na przemian, obiema nogami o podłogę – to będzie burza.
Rodzic wymawia nazwy elementów pogody, a dziecko odpowiednio reaguje.
4. Praca plastyczna „W marcu jak w garncu”:
Materiały:
Wykonanie:
Z kartki A4 wycinamy garnek, na którym rysujemy marcową pogodę.
Garnek można narysować samemu lub wydrukować (szablon umieszczony jest na dole w załączniku).
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10