REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

TYLE STÓP, TYLE KROKÓW (21.04.2020r.)

TYLE STÓP, TYLE KROKÓW (21.04.2020r.)

TYLE STÓP, TYLE KROKÓW

21.04.2020r.

Wiosna na wsi II

 

Witam we wtorek!

 

Pierwsze zadanie na dziś:

Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości:

 

a) Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary:

(Potrzebujemy osiem kawałków wstążki/ sznurka/ wełny itp. w dwóch różnych kolorach, ale wszystkie tej samej długości)

Rodzic układa ze wstążek dwie drogi (każda składa się z czterech elementów w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga zielona).

 

Dwie drogi równoległe:

 

____  ____  ____  ____

 

____  ____  ____  ____

 

 

Następnie pytamy dziecko:

Czy obie drogi mają taką samą długość?

 

Jedna z dróg zakręca:

 

  • Czy teraz drogi mają taką samą długość?
  • Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?
  • Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

(Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery wstążki, tylko przesunięte).

 

b)Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą:

Dziecko oraz rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą.

  • Dlaczego wyszły wam rożne wyniki?
  • Czy wasze stopy są jednakowej długości?

 

c) Mierzenie długości dywanu krokami:

Dziecko oraz rodzic mierzą długość dywanu krokami, które głośno liczy.

  • Dlaczego wyszły wam rożne wyniki?
  • Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem)

 

d) Pokaz linijki, miarki krawieckiej:

Rodzic mierzy linijką długość np.: małego dywanu, stołu. Dziecko pomaga mu w miarę swoich możliwości.

 

A teraz proponuje trochę ćwiczeń oraz zabaw muzyczno ruchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Dzieci wykonują ćwiczenia zgodnie z poleceniami zawartymi w nagraniu.

 

 

KARTY PRACY:

Kart Pracy Nowe Przygody Olka i Ady. Litery i Liczby, cz.2, s.68-69.

Karty Pracy, cz.4, s. 4-5.

 

Do jutra!

 

 

Data dodania: 2020-04-20 23:35:12
Data edycji: 2020-04-20 23:45:40
Ilość wyświetleń: 292
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej