REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Środa - 15.04.2020

 Środa - 15.04.2020

Witamy wszystkie Biedroneczki w środę.

 

Dzisiejszy temat: Dziwna chatka.

Cele:

- rozwijanie sprawności manualnej

- rozwijanie orientacji przestrzennej

 

Dzisiaj zaczynamy od rozwiązywania zagadek.

 

Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)

 

Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę? (teatr)

 

Jaka to dziewczynka pracowita była, a na wielkim balu bucik zostawiła? (Kopciuszek)

 

Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją, występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę. (kukiełki)

 

Posłuchajcie wiersza Doroty Gellner ,,Śmieszny zamek”.

W ciemnym kącie,

pełnym kurzu,

śmieszny zamek jest na wzgórzu.

Wszyscy, którzy w nim mieszkali, dawno gdzieś pouciekali.

Więc na starej wisi bramie ogłoszenie w złotej ramie:

ZATRUDNIMY: 1. Tłum rycerzy 2. Smoka, który zęby szczerzy 3. Pazia 4. Króla 5. I królową!

I zaczniemy bajkę nową!

 

Rozmowa na temat wiersza.

Gdzie był zamek?

Czy ktoś w nim mieszkał?

Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek?

Co znajdowało się na bramie?

Kogo chciano zatrudnić?

 

Zachęcamy do wykonania ilustracji do wiersza ,,Śmieszny zamek”.

Wypowiedź dziecka na temat - Jak wygląda zamek?

Dziecko podaje propozycje wyglądu zamku.

Określa, kto w takim zamku mieszkał.

Malowanie śmiesznego, opuszczonego zamku.

 

Zabawa Poruszam się jak...

Dziecko naśladuje ruchy postaci, które chciano zatrudnić w zamku.

Porusza się dostojnie jak król lub królowa; syczy i szczerzy zęby jak smok; porusza się sztywno jak rycerze…

 

Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.

1. Zabawa Zrośnięte bliźniaki. Dziecko w parze z rodzicem stykają się wymienionymi przez częściami ciała, np.: plecami, łokciami, uszami...

2. Zabawa woreczkami. Dziecko rzuca woreczek względem siebie według poleceń rodzica. Np.

Rzuć go za siebie.

Rzuć go przed siebie.

Rzuć go po swojej lewej stronie.

Rzuć go po swojej prawej stronie.

3. Zabawa połączona z maszerowaniem. Dziecko wykonuje polecenia, pokazuje odpowiednią nogę według słów rymowanki.

Hej, idziemy naprzód żwawo

nóżką lewą, nóżką prawą.

Hej, maszerujemy drogą

prawą nogą, lewą nogą.

 

I klaszczemy wciąż rękami

nad głowami, nad głowami.

Potem z lewej, z prawej strony,

no i podskok. Już zrobiony?

 

Karta pracy, cz. 4, s. 16.

Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki.

Życzymy miłej zabawy:)

 

 

Ps. Dzisiejsza praca Biedronek i mam. Zameczki, zamki, zamczyska :). Zdjęcia nadesłali: Zosia, Kaja, Paweł, Stasiu, Martyna, Grzesiu, Zuzia, Gabryś, Franek, Piotrek i Antek. 

 

Data dodania: 2020-04-14 20:35:07
Data edycji: 2020-04-16 20:26:01
Ilość wyświetleń: 336
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej