64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy wszystkie Biedroneczki w środę.
Dzisiejszy temat: Dziwna chatka.
Cele:
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie orientacji przestrzennej
Dzisiaj zaczynamy od rozwiązywania zagadek.
Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)
Jak się nazywa taki budynek, w którym zobaczysz scenę, kurtynę? (teatr)
Jaka to dziewczynka pracowita była, a na wielkim balu bucik zostawiła? (Kopciuszek)
Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją, występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę. (kukiełki)
Posłuchajcie wiersza Doroty Gellner ,,Śmieszny zamek”.
W ciemnym kącie,
pełnym kurzu,
śmieszny zamek jest na wzgórzu.
Wszyscy, którzy w nim mieszkali, dawno gdzieś pouciekali.
Więc na starej wisi bramie ogłoszenie w złotej ramie:
ZATRUDNIMY: 1. Tłum rycerzy 2. Smoka, który zęby szczerzy 3. Pazia 4. Króla 5. I królową!
I zaczniemy bajkę nową!
Rozmowa na temat wiersza.
− Gdzie był zamek?
− Czy ktoś w nim mieszkał?
− Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek?
− Co znajdowało się na bramie?
− Kogo chciano zatrudnić?
Zachęcamy do wykonania ilustracji do wiersza ,,Śmieszny zamek”.
Wypowiedź dziecka na temat - Jak wygląda zamek?
Dziecko podaje propozycje wyglądu zamku.
Określa, kto w takim zamku mieszkał.
Malowanie śmiesznego, opuszczonego zamku.
Zabawa Poruszam się jak...
Dziecko naśladuje ruchy postaci, które chciano zatrudnić w zamku.
Porusza się dostojnie jak król lub królowa; syczy i szczerzy zęby jak smok; porusza się sztywno jak rycerze…
Z prawej strony, z lewej strony – ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną.
1. Zabawa Zrośnięte bliźniaki. Dziecko w parze z rodzicem stykają się wymienionymi przez częściami ciała, np.: plecami, łokciami, uszami...
2. Zabawa woreczkami. Dziecko rzuca woreczek względem siebie według poleceń rodzica. Np.
• Rzuć go za siebie.
• Rzuć go przed siebie.
• Rzuć go po swojej lewej stronie.
• Rzuć go po swojej prawej stronie.
3. Zabawa połączona z maszerowaniem. Dziecko wykonuje polecenia, pokazuje odpowiednią nogę według słów rymowanki.
Hej, idziemy naprzód żwawo
nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej, maszerujemy drogą
prawą nogą, lewą nogą.
I klaszczemy wciąż rękami
nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony,
no i podskok. Już zrobiony?
Karta pracy, cz. 4, s. 16.
Rysowanie po śladach rysunków, bez odrywania kredki od kartki.
Życzymy miłej zabawy:)
Ps. Dzisiejsza praca Biedronek i mam. Zameczki, zamki, zamczyska :). Zdjęcia nadesłali: Zosia, Kaja, Paweł, Stasiu, Martyna, Grzesiu, Zuzia, Gabryś, Franek, Piotrek i Antek.
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10