Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Środa - 01.04.2020r.

Środa - 01.04.2020r.

Środa 01.04.2020

Witamy Was serdecznie.

 

Dzisiejszy temat: Zwierzęce rodziny.

Cel:

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia

  • poznanie mieszkańców zagrody wiejskiej oraz ich potomstwa

     

     

1.Zabawa dydaktyczna- Rodzice i ich dzieci

Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające zwierzęta dorosłe i ich dzieci. Wspólnie omawiają różnice w wyglądzie i zachowaniu młodych i ich rodziców . Prawidłowo nazywają mamę, tatę i ich dziecko . Np;

klacz, koń, źrebię

maciora, wieprz, prosię

gęś, gąsior,gąsięta

kaczka, kaczor, kaczęta

 

2. Zabawa Zwierzęta i ich domki.

Dziecko wymienia wszystkie zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , jakie zna . Następnie wypowiada się na temat ich domów Np:

pies-buda

koń-stajnia

krowa-obora

świnka-chlewik

kura-kurnik

 

3. Zabawa ruchowa z elementami biegu – Koniki

Dzieci- Koniki poruszają się w rytmie ósemek. Podczas przerwy zatrzymują się i kopią raz prawym, raz lewym kopytkiem. Podczas biegu kląskają językiem, a podczas kopania rżą : iiichacha

 

4. Dowiedz się i zrób- zabawa z rymami

Rodzic mówi zdania, których zakończenia-słowa do rymu odpowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność , o której jest mowa w zdaniu.

 

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie ...dłoń.

Powiedz: krowy i dotknij palcem ...głowy.

Powiedz prosię i podrap się po … nosie.

Powiedz króliczki i nadmij ...policzki.

Powiedz kaczuszka i dotknij łokciem ...brzuszka.

Powiedz : psy i klaśnij raz, dwa... trzy.

 

Życzymy miłej zabawy.

 

 

Data dodania: 2020-03-31 20:23:28
Data edycji: 2020-03-31 20:42:43
Ilość wyświetleń: 137
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button