REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Środa - 01.04.2020r.

Środa - 01.04.2020r.

Środa 01.04.2020

Witamy Was serdecznie.

 

Dzisiejszy temat: Zwierzęce rodziny.

Cel:

  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia

  • poznanie mieszkańców zagrody wiejskiej oraz ich potomstwa

     

     

1.Zabawa dydaktyczna- Rodzice i ich dzieci

Rodzic pokazuje dziecku obrazki przedstawiające zwierzęta dorosłe i ich dzieci. Wspólnie omawiają różnice w wyglądzie i zachowaniu młodych i ich rodziców . Prawidłowo nazywają mamę, tatę i ich dziecko . Np;

klacz, koń, źrebię

maciora, wieprz, prosię

gęś, gąsior,gąsięta

kaczka, kaczor, kaczęta

 

2. Zabawa Zwierzęta i ich domki.

Dziecko wymienia wszystkie zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , jakie zna . Następnie wypowiada się na temat ich domów Np:

pies-buda

koń-stajnia

krowa-obora

świnka-chlewik

kura-kurnik

 

3. Zabawa ruchowa z elementami biegu – Koniki

Dzieci- Koniki poruszają się w rytmie ósemek. Podczas przerwy zatrzymują się i kopią raz prawym, raz lewym kopytkiem. Podczas biegu kląskają językiem, a podczas kopania rżą : iiichacha

 

4. Dowiedz się i zrób- zabawa z rymami

Rodzic mówi zdania, których zakończenia-słowa do rymu odpowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność , o której jest mowa w zdaniu.

 

Powiedz: koń i wyciągnij do mnie ...dłoń.

Powiedz: krowy i dotknij palcem ...głowy.

Powiedz prosię i podrap się po … nosie.

Powiedz króliczki i nadmij ...policzki.

Powiedz kaczuszka i dotknij łokciem ...brzuszka.

Powiedz : psy i klaśnij raz, dwa... trzy.

 

Życzymy miłej zabawy.

 

 

Data dodania: 2020-03-31 20:23:28
Data edycji: 2020-03-31 20:42:43
Ilość wyświetleń: 316
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej