Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Poniedziałek 29.06.2020

Poniedziałek 29.06.2020

Dzień dobry w poniedziałek.

Temat: Bezpiecznie na wakacjach.



Na początek zapraszamy na wakacyjne zgadywanki? Podpowiem, że wszystkie zagadki są związane w wakacjami.

https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

 

 

Zabawa „Magiczny worek” - rozwijanie percepcji dotykowej.

Dziecko siedzi na dywanie, rodzic kładzie przed nim przedmioty/zabawki związane z letnim wypoczynkiem, np.: okulary przeciwsłoneczne, łopatkę, wiaderko, łódeczkę. Dziecko po kolei ogląda wszystkie przedmioty, dotyka ich, nazywa i mówi, gdzie i w jaki sposób się je wykorzystuje. Następnie umieszczamy te przedmioty w worku. Dziecko dotyka ich i odgaduje, co to za przedmiot, wypowiada jego nazwę z podziałem na sylaby.



Quiz „Tak, nie”.

Sprawdzamy, co dziecko wie na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wakacji. Jeśli zachowanie jest bezpieczne, dziecko klaszcze w dłonie, jeśli nie – tupie nogami w podłogę.

Przykłady zasad:

-Po górach spacerujemy w czasie burzy.

-Nie zbliżamy się do nieznanych/dzikich zwierząt.

-W lesie można krzyczeć.

-Podczas letnich wypraw należy osłaniać głowę przed słońcem.

-Na plaży opalamy się od rana do wieczora.

-W górach wędrujemy po wyznaczonych szlakach.

-Kąpiemy się w miejscach niestrzeżonych.

-Zawsze przebywamy blisko dorosłych.

Proponujemy zebranie zdobytych wiadomości i opracowanie plakatu.



Wykonanie plakatu „Rady na wakacje”. Ustalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku.

Do tego zadania, możecie zaprosić rodzeństwo, rodzic pyta :

-O czym należy pamiętać podczas letnich wypraw?

-Jak należy się zachowywać, aby pobyt w tych miejscach był udany i bezpieczny?

- Jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas wakacji?

- Czego nie wolno robić? Dzieci podają swoje propozycje bezpiecznych zachowań rodzic może je zapisać.



Przykłady zapisów:

W lesie – zachowujemy się cicho, nie straszymy zwierząt, nie niszczymy roślin, nie zbliżamy się do dzikich zwierząt, nie zbieramy nieznanych grzybów, nie zrywamy nieznanych roślin.

Nad wodą (nad morzem, nad jeziorem) – kąpiemy się w miejscach wyznaczonych, w obecności dorosłych.

W górach – chodzimy po wyznaczonych szlakach, zwracamy uwagę na pogodę, która w górach jest bardzo zmienna.

W mieście – bawimy się z daleka od ulicy, nie bierzemy do rąk nieznanych przedmiotów.



Pytamy dziecko czy są zasady obowiązujące zawsze i wszędzie.

W czasie upałów nosimy okrycie chroniące głowę: czapkę/kapelusz. Przed wyjściem na słońce smarujemy skórę specjalnym kremem. Ubieramy się stosownie do miejsca i pogody.



Zabawa ruchowa „Czym na wakacje?”

Zapraszamy dzieci w podróż na wakacje rodzic włącza nagranie muzyki, pokazuje obrazki różnych pojazdów i proponuje np.: lot samolotem, jazdę rowerem, samochodem, spływ kajakiem, pieszą wycieczkę. Dzieci swobodnie naśladują sposób poruszania się poszczególnych pojazdów oraz pieszą wędrówkę.

 

Dziecko:

- słucha wakacyjnych rad, których ma przestrzegać

- chętne dziecko może przeczytać tekst wraz z rodzicem lub samodzielnie.

- rysuje w pętlach to, co chciałoby robić na wakacjach.

- rysuje po śladach słoneczek

- koloruje rysunki



Utrwalanie numerów alarmowych.

Pokazujemy dzieciom kartoniki z zapisanymi numerami alarmowymi: 112, 999, 998, .

Dziecko układa na dywanie obrazki i zastanawia się, co one oznaczają, np.:

przekreślona kąpiąca się postać – zakaz kąpieli,

przekreślone ognisko – zakaz palenia ognisk w lesie.

Następnie układamy kartoniki z zapisanymi numerami alarmowymi: 112, 999, 998, . Prosimy dzieci, aby przyjrzały im się uważnie i przypomniały, co one oznaczają.



Zabawa ruchowa Wyścigi żab”

Na podłodze w jednej części pokoju ułóż linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możesz do tego wykorzystać np. skakankę). Poproś, aby dziecko stanęło na linii startu i na hasło „start!” przemieściło się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą. Możesz mierzyć czas, proponować inny sposób przemieszczania się, a także wziąć udział w rywalizacji!



Kolorowe łódeczki z życzeniami na wakacje” - praca techniczno-konstrukcyjna.

Dziecko wykonuje łódeczkę. Na środku kawałka cienkiej korkowej podkładki, np. pod szklankę lub z przeciętego na pół korka, mocuje plastelinę i wbija w nią wykałaczkę. Wybiera trójkąt z papieru kolorowego (na którym rodzic zapisał podyktowane przez dziecko życzenia dla kolegów i koleżanek a następnie przebija go wykałaczką w dwóch miejscach i robi żagielek.

Źródła zdjęć: Ponad Wszystko,Freepik



Udanej zabawy:)

Data dodania: 2020-06-28 17:52:10
Data edycji: 2020-06-28 17:54:29
Ilość wyświetleń: 22
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button