REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Piątek - 17.04.2020

Piątek - 17.04.2020

Witam w piątek!!!

 

Dzisiejszy temat: Każdy aktor musi mówić wyraźnie.

 

Cele:

 

- rozwija umiejętności poprawnej wymowy

- dzieli wyrazy na sylaby, głoski

- rozwija umiejętności liczenia

- rozwija sprawność manualną

 

1. Gimnastyka buzi i języka.

Rodzic czyta opowieść logopedyczną, dziecko wykonuje polecenia.

 

Opowieść logopedyczna „Śniadanie Puchatka”

Kubuś Puchatek obudził się rano, przeciągnął i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą ścieżką (przesuwamy język po zębach) rozgląda się w prawo i w lewo. Próbuje wyczuć gdzie jest dziupla z miodem (kilka razy wdychamy powietrze nosem, a wydychamy ustami). Stanął przez wysokim drzewem. Spojrzał w górę (językiem dotykamy górnej wargi)i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś więc zaczął wspinać się po drzewie. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał ją całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i lekko ruszamy w górę i w dół)i wsunął łapkę ponownie i znowu ją oblizał. Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić. Oblizuje więc językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki (usta cały czas szeroko otwarte i wykonuje to o czym była mowa). Misiu poczuł, że jego brzuszek jest pełny. Zszedł z drzewa i ruszył w drogę powrotną. Musiał iść tą samą wyboistą drogą(dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), więc gdy doszedł do swojego domu był bardzo zmęczony (wysuwamy język na brodę i dyszymy). Położył się do łóżeczka i zasnął (chrapiemy).

 

2. Ćwiczenia dykcyjne.

Prawidłowe wymawianie zdań dotyczących różnych postaci z baśni.

 

Kot w butach lubił łowić ryby.

Śnieżka połknęła kawałek jabłka, które utknęło jej w przełyku.

Kopciuszek był bardzo uczynną dziewczynką.

Smok Wawelski mieszkał w jamie pod Wawelem.

Straszne straszydło mieszkało w strasznym zamku.

 

3. Karty pracy część 4 (w załączniku)

- Liczenie elementów na obrazkach i porównywanie ich liczb – s 14

- Łączenie obrazków dzieci z ich cieniem – s 15

- Ilustrowanie zadań na dodawanie – s17

- Kolorowanie – s 18

- Rysowanie szlaczków – s 19

 

Pozdrawiam. Życzę miłego weekendu. Do zobaczenia w poniedziałek.

Agnieszka Grolewska

 

Data dodania: 2020-04-16 20:28:25
Data edycji: 2020-04-16 20:31:52
Ilość wyświetleń: 248
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej