64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witam w piątek!!!
Dzisiejszy temat: Każdy aktor musi mówić wyraźnie.
Cele:
- rozwija umiejętności poprawnej wymowy
- dzieli wyrazy na sylaby, głoski
- rozwija umiejętności liczenia
- rozwija sprawność manualną
1. Gimnastyka buzi i języka.
Rodzic czyta opowieść logopedyczną, dziecko wykonuje polecenia.
Opowieść logopedyczna „Śniadanie Puchatka”
Kubuś Puchatek obudził się rano, przeciągnął i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą ścieżką (przesuwamy język po zębach) rozgląda się w prawo i w lewo. Próbuje wyczuć gdzie jest dziupla z miodem (kilka razy wdychamy powietrze nosem, a wydychamy ustami). Stanął przez wysokim drzewem. Spojrzał w górę (językiem dotykamy górnej wargi)i zobaczył dziuplę, z której wypływał pyszny miodzik. Kubuś więc zaczął wspinać się po drzewie. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał ją całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i lekko ruszamy w górę i w dół)i wsunął łapkę ponownie i znowu ją oblizał. Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbuje go wyczyścić. Oblizuje więc językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki (usta cały czas szeroko otwarte i wykonuje to o czym była mowa). Misiu poczuł, że jego brzuszek jest pełny. Zszedł z drzewa i ruszył w drogę powrotną. Musiał iść tą samą wyboistą drogą(dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), więc gdy doszedł do swojego domu był bardzo zmęczony (wysuwamy język na brodę i dyszymy). Położył się do łóżeczka i zasnął (chrapiemy).
2. Ćwiczenia dykcyjne.
Prawidłowe wymawianie zdań dotyczących różnych postaci z baśni.
Kot w butach lubił łowić ryby.
Śnieżka połknęła kawałek jabłka, które utknęło jej w przełyku.
Kopciuszek był bardzo uczynną dziewczynką.
Smok Wawelski mieszkał w jamie pod Wawelem.
Straszne straszydło mieszkało w strasznym zamku.
3. Karty pracy część 4 (w załączniku)
- Liczenie elementów na obrazkach i porównywanie ich liczb – s 14
- Łączenie obrazków dzieci z ich cieniem – s 15
- Ilustrowanie zadań na dodawanie – s17
- Kolorowanie – s 18
- Rysowanie szlaczków – s 19
Pozdrawiam. Życzę miłego weekendu. Do zobaczenia w poniedziałek.
Agnieszka Grolewska
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10