REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Piątek 13.11.2020

Piątek 13.11.2020

Witamy Was w piątek.

 

Temat : Moje prawa i obowiązki.

 

Cele:

- poznawanie praw i obowiązków

- poznawanie właściwości magnesu

 

Dziecko:

- wymienia swoje prawa i obowiązki

- wymienia przedmioty przyciągane przez magnes

 

1. Rozmowa o prawach i obowiązkach dziecka.

 

Wypowiedzi dzieci na temat Co to znaczy, że ktoś ma prawa.

 

 

2. Słuchanie wiersza Marcina Brykczyńskiego O prawach dziecka.

 

Niech się wreszcie każdy dowie

I rozpowie w świecie całym,

Że dziecko to także człowiek,

Tyle że jeszcze mały.

Dlatego ludzie uczeni,

Którym za to należą się brawa,

Chcąc wielu dzieci los odmienić,

Stworzyli dla was mądre prawa.

Więc je na co dzień i od święta

Spróbujcie dobrze zapamiętać:

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmusić do niczego,

A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.

Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,

I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.

Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,

I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.

Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.

Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.

Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,

A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.

Tak się tu w wierszu poukładały

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej, jak umiecie.

 

Rozmowa na temat wiersza.

Kto stworzył prawa dla dzieci?

 

3. Karta pracy, cz. 2, s. 16.

 

 

 

W Polsce najważniejszymi aktami prawnymi gwarantującymi

dzieciom prawa są: Konstytucja RP,

Konwencja o prawach dziecka i ustawa O Rzeczniku Praw Dziecka.

Konwencja o prawach dziecka jest międzynarodową

umową, która zawiera zbiór praw. Państwo, które ją

podpisze, jest zobowiązane do przestrzegania zawartych

w niej praw. W Polsce zaczęła obowiązywać od 1991 roku.

 

Konwencja o prawach dziecka ustanawia,

że dziecko jest samodzielnym

podmiotem, ale ze względu

na swoją niedojrzałość psychiczną

i fizyczną wymaga szczególnej opieki

i ochrony prawnej.

 

4. Ćwiczenia artykulacyjne.

 

Rybka – dziecko wysuwa wargi do przodu (robi ryjek), powoli je otwiera i zamyka.

Groźny pies – zagryza górnymi zębami dolną wargę, naśladuje warczenie psa.

Wyjący pies dziecko naśladuje wycie psa.

Króliczek – kładzie kredkę między górną wargą a nosem i stara się ją tam utrzymać.

Kotek z mleczkiem na nosie i na brodzie – dziecko mocno wyciąga język do góry, naśladuje

zlizywanie mleczka nad górną wargą, potem mocno wyciąga język na brodę i naśladuje

zlizywanie mleczka pod dolną wargą.

 

 

 

Inicjowanie doświadczeń i zabaw związanych z właściwościami magnesu.

 

Oglądanie różnych magnesów, dotykanie ich, przykładanie do siebie.

 

Powiedz które przedmioty według ciebie przyciąga magnes, a których nie przyciąga:

 

(korek, moneta, igła, gwóźdź, patyczek, zgnieciony papier, mała zabawka z tworzywa

sztucznego, metalowa nakrętka z napoju, gumka do ścierania, widelec metalowy, szklana kulka, łyżeczka z tworzywa sztucznego).

 

5.Doświadczenie i obserwacja: Co przyciąga magnes, a czego nie przyciąga?

 

Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebne będą :

Magnesy, przedmioty: metalowe, plastikowe, drewniane, papierowe.

 

Zadaniem dziecka jest sprawdzenie i podział przedmiotów na te, które przyciąga

magnes, i na takie, których magnes nie przyciąga.

 

Badanie innych właściwości magnesu.

 

Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebne będą :

 

Karta, magnes, drobne metalowe przedmioty.

Dziecko ma za zadanie zbadać zachowanie przedmiotów metalowych zbliżanych do papieru, pod którym jest magnes.

Potem wyciąga wnioski z obserwacji: magnes przyciąga przedmioty metalowe nie

tylko bezpośrednio, ale i przez papier.

 

Magnesowanie przedmiotów metalowych.

 

Do przeprowadzenia doświadczenia potrzebne będą :

Magnes, klucz.

 

Dziecko pociera klucz o magnes i bada zachowanie klucza.

Potem wyciąga wniosek: namagnesowane metalowe przedmioty również przyciągają

przedmioty metalowe.

 

Na zakończenie zapraszamy do zabawy.

 

Wyszukiwanie słów ukrytych w innych słowach.

 

Rodzic podaje słowa, a dziecko wyszukuje w nich inne, ukryte słowa.

 

Np. ulica – ul; kołysanki – sanki; burak – rak; malina – lina; bratki – brat; kotlet – kot;

zlew –lew; odwaga – waga; deser – ser; kule – ule; grabie – gra; Radom – dom; basen – sen; laska– las; kretowisko – kret; listy – lis; balkon – bal.

 

 

Życzymy miłej zabawy i udanych doświadczeń. Do zobaczenia w poniedziałek:)

 

Źródła zdjęć: gotronik.pl, bliżejprzedszkola.pl, zsp.gminanekla.pl

 

 

Data dodania: 2020-11-12 17:44:55
Data edycji: 2020-11-12 18:14:12
Ilość wyświetleń: 248
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej