REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

NA PODWÓRKU (22.04.20202r.)

NA PODWÓRKU (22.04.20202r.)

NA PODWÓRKU

22.04.2020r.

Wiosna na wsi III

 

Dzień Dobry!

 

Dzisiaj swoje święto obchodzi nasza planeta - Ziemia. Pamiętajmy, aby dbać o nią codziennie, bo to nasz dom!

 

Źródło ilustracji: fb, użytkownik: Inspiracje na każdą okazję 

 

A poniżej zadania na dziś:

 

1.Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach z wiejskiego podwórka:

Rodzic czyta zagadkę, dziecko próbuje odgadnąć o jakie zwierzęta chodzi, naśladuje odgłosy wydawane przez te zwierzęta (odgłosy zwierząt - do odsłuchania - umieszczone w załącznikach; źródło dźwięków: blizejprzedszkola.pl).

 

Lubi głośno gdakać,

kiedy zniesie jajko.

Każdy wie, że jest stałą

kurnika mieszkanką.

 

 

Zakręcony ogonek,

śmieszny ryjek ma

„Chrum, chrum – głośno woła –

kto jedzenie da?”

 

Na przykład łaciate,

w oborze mieszkają.

Pasą się na łąkach,

zdrowe mleko dają.

 

Nie pieje, nie gdacze,

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.

Jak się nazywa?

 

Grzebień ma na głowie,

swoim głośnym pianiem

wszystkich wczesnym rankiem

budzi na śniadanie.

 

Ze stajni zagląda
i ogonem macha.
Kiedy cię zobaczy
śmieje się: i-ha-ha.

Źródło ilustracji: pixabay.com

 

2.Podział nazw zwierząt na sylaby oraz na głoski:

Potrzebujemy Karty Pracy cz. 4. Dzieci otwierają książkę na stronie 6 i  nazywają przedstawione na niej zwierzęta. Następnie dzielą ich nazwy na sylaby oraz na głoski.

 

3. Zabawa dydaktyczna – Co to za zwierzę?:

Określanie przez dzieci cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy. Odgadywanie nazw zwierząt przez rodziców/ rodzeństwo. A potem może nastąpić zmiana, rodzic opisuje, a dziecko odgaduje.  

np.: To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś)

To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies) itp.

 

4. Kolorowanka wodna – Kura i kurczątka:

Wyprawka, kolorowanka wodna Kura i kurczątka, pędzelek, kubeczek z wodą.

Podgląd potrzebnej strony z wyprawki:

 

 

 

KARTY PRACY:

Karty Pracy cz.4 strona 6 i 7.

 

 

 

 

„Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”

 

 

 

Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować?

  • Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?
    Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka.

 

  • Dziecko przedstawia na kartce (przy użyciu dowolnej metody: rysowanie, malowanie, wyklejanie) siebie w przyszłości. Swój wymarzony zawód i sposób na zarabianie pieniędzy.

 

Bardzo zachęcam do podzielenia się swoimi pracami. Możemy wspólnie zrobić ich wystawę na naszej stronie internetowej – „My w przyszłości”.

 

Jestem bardzo ciekawa waszych pomysłów oraz wymarzonych zawodów!

 

Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy!

 

 

 

Data dodania: 2020-04-21 23:23:39
Data edycji: 2020-04-21 23:57:02
Ilość wyświetleń: 217
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej