Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

MIESZKAMY W EUROPIE 14.05.2020r.

MIESZKAMY W EUROPIE 14.05.2020r.

MIESZKAMY W EUROPIE

(14.05.2020r.)

Moja ojczyzna IV

 

Witam Entliczki-Pentliczki!

1. Na początku proponuję wysłuchanie hymnu Europy „Oda do radości” – Ludwiga van Beethovena

https://www.youtube.com/watch?v=-81FpwmJAAY

Wersja ze słowami:
https://www.youtube.com/watch?v=lJZmpgqJ_mQ


2. Oglądanie mapy Europy. Zwrócenie uwagi na jej wielkość i kształt.
Potrzebna będzie: mapa Europy

3. Oglądanie obrazka Syriusza
– maskotki UE; wyjaśnienie pochodzenia nazwy,


Imię Syriusz pochodzi od najjaśniejszej gwiazdy na niebie. Niebieska, uśmiechnięta stonoga, w każdym kraju występuje ubrana w charakterystyczne dla niego elementy narodowe.

Ponadto zadaniem dla chętnych dzieci jest zaprojektowanie dla Syriusza stroju w kolorach polskich barw narodowych (kolorowanka znajduje się w pliku).

4. Zabawa
Powitanie po włosku.

Rodzic wita dziecko w języku włoskim, mówiąc:
Buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry.
Wyjaśnia, co to znaczy i w jakim języku tak brzmi powitanie.

Następnie dzieci witają się z rodzicem, podają rękę i mówią: Buongiorno.

5. Rozmowa na temat Włoch.

Rodzic pokazuje Włochy na mapie Europy.
Opowiada kilka ciekawostek o tym państwie.

Włochy to państwo położone na Półwyspie Apenińskim. Swoim kształtem przypomina buta. Stolicą Włoch jest Rzym na terenie, którego znajduje się państwo kościelne – Watykan, w którym mieszka papież. Tradycyjne włoskie potrawy to spaghetti i pizza. Tradycyjny włoski taniec to tarantella neapolitańska. Na należącej do Włoch wyspie Sycylii znajduje się wulkan Etna.

6. Uczenie się wybranych słów (zwrotów) z języka włoskiego.

Rodzic uczy dziecko kilku podstawowych zwrotów w języku włoskim:
buongiorno (czyt. bondżorno) – dzień dobry,
arrivederci (czyt. ariwederczi) – do widzenia,
mi chiamo (czyt. mi kjamo) – nazywam się,
si (czyt. sij) – tak,
grazie (czyt. gracje) – dziękuję.

7. Włoska pizza:
• Oglądanie przygotowanych do pizzy produktów lubianych przez dzieci, np. ser żółty starty na wiórki, szynka, sos pomidorowy, spody do pizzy, cukinia, pokrojone pomidory.

Dzieci nazywają produkty. Dzielą ich nazwy na sylaby, jeżeli potrafią, dzielą nazwy wybranych produktów na głoski.

• Wykonanie pizzy wraz z rodzicem.

Zdjęcia przedstawiające pyszne efekty pracy mogą Państwo przysłać na adres e-mail: moja.grupa@o2.pl

 

8. Zabawy z globusem:
Potrzebny będzie: globus


  • Oglądanie globusa; wyjaśnienie czym jest i do czego służy; odczytywanie wspólnie z rodzicem nazw kontynentów, jakie się na nim znajdują.

  • Zabawa z globusem Wędrówka po świecie.

    Wprawianie globusa w ruch, zatrzymywanie go palcem przez chętne dzieci, odczytywanie (samodzielnie lub z pomocą rodzica), w jakie miejsce dziecko dotarło.



ZADANIE NA DZIŚ

Karta pracy, cz. 4, s. 34–35.

Oglądanie mapy Europy. Słuchanie nazw państw europejskich – sąsiadów Polski. (Szarym kolorem zaznaczone zostały kontynenty Azji i Afryki).

Kolorowanie flagi Polski. Określanie, w którą stronę są zwrócone. Oglądanie obrazków flag. Nazywanie samodzielnie lub z pomocą rodzica państw UE, do których one należą. Kolorowanie rysunków flag według wzoru. Oglądanie obrazków innych flag.

Pozdrawiam! Do jutra!


Źródło grafik:

https://pixabay.com/pl/photos/globus-ziemia-świat-mapa-geografia-2534766/

http://www.uniaeuropejska.info.pl/maskotka-unii-europejskiej

Źródło kolorowanki:

https://assoculturalerondini.blogspot.com/2015/08/?view=classic

Źródło zdjęcia głównego:
https://pixabay.com/pl/photos/mapa-europa-glob-krajów-państw-3483539/

Data dodania: 2020-05-14 10:13:07
Data edycji: 2020-05-14 13:13:23
Ilość wyświetleń: 119
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button