Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

LIS I LORNETKA (30.04.2020r.)

LIS I LORNETKA (30.04.2020r.)

„Lis i lornetka”

30.04.2020r.

Dbamy o przyrodę IV

 

 

Dzień dobry, Entliczki - Pentliczki!  

 

 

 

 

 

1.Rozmowa z dziećmi na temat wpływu zatrutego środowiska na rośliny:

Proszę pokazać dziecku poniższe obrazki obrazki i zapytać:

   
− Co się stanie z rybami z tego morza i rzeki?
− Co się stanie, jeżeli rybak złowi te ryby i je potem spożyje po usmażeniu?
− Kto tutaj był trucicielem?

Obrazek – zniszczony las i zapytać:
    

− Co się stało z lasem?
− Co się stało ze zwierzętami, dla których był on domem?
− Kto tu zawinił?
− Jak można przeciwdziałać skutkom zanieczyszczenia otaczającej nas przyrody?

 

  1. Zabawa w leśne echo.

Rodzic wyklaskuje lub wytupuje dowolne rytmy, a dzieci powtarzają je jak echo.

 

  1. Zabawa ruchowa – Ziemia, woda, powietrze.

    Dzieci stoi zwrócone twarzą do rodzica.
    − Na hasło: Ziemia – dotykają dłońmi podłogi, jednocześnie przykucając.
    − Na hasło: Woda – chwytają się dłońmi za kolana.
    − Na hasło: Powietrze – wskazują przestrzeń nad głową.
    Rodzic podaje hasła w różnej kolejności.

  2. Drodzy Rodzice, nawiązując do zbliżającego się Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, proszę o przeczytanie dzieciom opowiadania
    M. Strękowskiej-Zaremby „Dzień Flagi”.

 W przedszkolu gruchnęła wieść, że zbliża się Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i wszystkie przedszkolaki będą malować chorągiewki.

– A po co? – spytała Lenka.

– Na jaki kolor? – chciał wiedzieć Alan.

– Na czerwony – powiedział Szymek.

– Nie. Na biały – sprostowała Ada.

– A po co? – ponownie spytała Lenka.

– Będziemy z nimi maszerować. Flagi byłyby dla was za ciężkie – wyjaśniła pani.

– Tylko wojsko maszeruje. My nie jesteśmy wojskiem – zauważył Alan.

– Ale jesteśmy Polakami, a to dzień poświęcony naszej polskiej fladze. Z tej okazji możemy nawet maszerować – powiedziała z uśmiechem pani. – Drugiego maja przemaszerujemy przez całe osiedle.

– Dostaniemy prezenty? – zapytał Hubert.

– To Dzień Flagi, a nie Dzień Dziecka – zauważył Szymek.

Hubert się naburmuszył. Jednak musiał przyznać, że Szymek ma rację. Jeśli już wręczać prezenty, to polskiej fladze, a nie przedszkolakom, którzy z pewnością nie są ani flagami, ani chorągiewkami.

Wszyscy lubią malować, więc chwilę później Ada, jej koleżanki i koledzy z zapałem przystąpili do pracy. Jednak malowanie chorągiewek nie było wcale proste. Wymagało szczególnej uwagi. Ci, którzy się zagapili i zamalowali na czerwono więcej niż połowę chorągiewki, musieli malować od nowa. Bo przecież chorągiewka w polskich barwach powinna być tylko w połowie czerwona. Ada też nie od razu była zadowolona ze swojej pracy.

– Dobrze, że na chorągiewkach nie trzeba malować komarów. Komary są strasznie trudne do wykonania – pocieszyła ją Lenka.

– Muchy też – dodała Ada. I poczuła ulgę, że nie musi malować ani mrówek, ani much, tylko czerwony pas na białej chorągiewce.

W Dniu Flagi przedszkolaki z przedszkola Ady wzięły udział w radosnym marszu po osiedlu. Każde dziecko niosło dumnie własnoręcznie wykonaną biało-czerwoną chorągiewkę. Dzieci machały nimi, aż furczało. Ada widziała las rąk przed sobą i czuła, że wszyscy, ona także, robią coś bardzo ważnego. Żałowała, że nie widzą jej rodzice i Olek, i babcia z dziadkiem. Przechodnie z podziwem patrzyli na maszerujących.

– O, widzę, że mali Polacy też świętują – pochwaliła ich jakaś pani w sukience w paski.

Ada czuła dumę, że mieszka w Polsce, że maszeruje z biało-czerwoną chorągiewką i że jest Polką – może trochę małą, ale co tam: przecież kiedyś urośnie.

– Będę wtedy maszerowała z dużą flagą, żeby było ją widać aż z kosmosu – powiedziała. – Nasze chorągiewki też widać – zapewniła ją Lenka.

Ada i Lena podniosły swoje chorągiewki jeszcze wyżej i pomachały kosmonautom i kosmitom. Niech wiedzą, że polska flaga świętuje, a z nią świętują mali Polacy.

5. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania:

− Po co przedszkolaki malowały flagi?

− Jak czuła się Ada, maszerując 2 maja z kolegami i koleżankami i machając chorągiewką?

− Z czego była dumna?

6. Wyjaśnienie czym jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

To polskie święto obchodzone 2 maja, wprowadzone na mocy ustawy z 20 lutego 2004 roku, by propagować wiedzę o Polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych.
Flaga składa się z dwóch poziomych pasów: białego i czerwonego. Pierwszy symbolizuje czystość i niepokalanie, drugi – odwagę i waleczność. Oficjalnie flaga została uznana za symbol narodowy w 1919 roku, w rok po uzyskaniu przez Polskę niepodległości.

 

  1. Praca plastyczna - Wykonanie chorągiewki z kolorowego papieru.

    Potrzebne będą: paski papieru – białego i czerwonego, klej, patyczek (taki jak do balonów) lub słomka.

    Dzieci sklejają paski papieru, doklejają patyczek.

 
UWAGA! Gdyby nie mieli Państwo kolorowego papieru, alternatywą jest flaga do wydrukowania, która znajduje się w pliku – po wydrukowaniu dzieci mogą wylepić ją w wyznaczonych miejscach czerwoną plasteliną, pokolorować, przykleić czerwoną bibułę, pomalować farbami.

KARTY PRACY:

Karty Pracy, cz.4, s. 18-19

 

 

Miłego weekendu! :)

 

Źródło:

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/flaga-polski-do-wyklejania-plastelina-malowania/

https://pixabay.com/pl/photos/drewna-drift-flotsam-and-jetsam-123209/

https://pixabay.com/pl/photos/natura-śmieci-zanieczyszczenia-4202713/

https://pixabay.com/pl/photos/zanieczyszczenia-śmieci-las-439188/

https://pixabay.com/pl/photos/gęś-zanieczyszczenia-4308750/

https://pixabay.com/pl/photos/red-fox-wykonaj-zbliżenie-z-bliska-4502730/

 

Data dodania: 2020-04-29 21:05:59
Data edycji: 2020-04-29 21:09:33
Ilość wyświetleń: 83
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button