Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

KOLORY WIOSNY (30.03.2020r.)

KOLORY WIOSNY (30.03.2020r.)

WIOSENNE PRZEBUDZENIE I

"Kolory wiosny"

30.03.2020 r.

 

Witam w nowym tygodniu Entliczki-Pentliczki!

Drodzy Rodzice!
W tym tygodniu krąg tematyczny, którym będziemy się zajmować nosi tytuł "Wiosenne przebudzenie"

ZADANIA

  1. Na początku proszę Państwa o zapoznanie dzieci z treścią wiersza B. Głodkowskiej pt. "Wiosna i moda"

Bożena Głodkowska "Wiosna i moda"

Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?

(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.

Rozmowa na temat wiersza:
● Jaki problem miała wiosna?
● W co postanowiła się ubrać?
● Jak wyglądała?

  1. W związku z tym, że dziś poniedziałek, jest okazja aby poznać kolejną literę.

    Zabawy z Ł, ł

    Zapoznanie dzieci z literami "Ł,ł" pisanymi i drukowanym, które znajdą Państwo w załączniku (Ł,ł pisane i drukowane)

  • Zadania ze słowem:

łodyga - nadziemna część rośliny, z której wyrastają liście, kwiaty i owoce

  1. Dzieci dzielą słowo łodyga na sylaby i na głoski.
  2. Liczą sylaby i głoski w tym słowie.
  3. Podają inne słowa rozpoczynające się głoską ł (ławka, łóżko, łuk…), mające ją na końcu (stół, kawał, kozioł …) i w środku (słoma, słoń, skała…).

    4. Dzieci układają tyle klocków (lub innych przedmiotów), ile sylab słyszą w słowie łodyga – rozsuwają przedmioty i mówią głośno sylaby.
  4. Układają tyle klocków (lub innych przedmiotów), ile głosek słychać w słowie łodyga, wymawiają głoski głośno, dotykając przedmiotów.
  5. Dzieci wypowiadają głoskę ł:    długo: łłłłyyyy…   krótko: ł, ł, ł, ł…
  6. Określają, czy głoska ł jest spółgłoską czy samogłoską.
  7. Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.
  8. Zaznaczanie na niebiesko liter Ł, ł w wyrazach - gazetach, jeśli mają Państwo jakieś zbędne  w domach.

Jestem pewna, że doskonale Wam poszło, więc teraz czas na kolejne ciekawe zadanie.

  1. Korzystając z Karty pracy znajdującej się w załączniku lub samodzielnie stworzonej przez Państwa można pobawić się z dziećmi w zabawę "Kamienne litery"

Kamienne litery, to ciekawy pomysł na zabawę i naukę z wykorzystaniem naturalnych elementów przyrody dla dzieci. Można w ten sposób wprowadzić dziecko w świat samogłosek i sylab. Układnie literek z kamyków to świetna zabawa sensoryczna i twórcza.

UWAGA! Jeśli nie posiadają Państwo w domu kamieni, dzieci mogę wypełniać litery w dowolny sposób np. wyklejając plasteliną, kolorując kredkami lub mazakami, robiąc stempelki maczanymi w farbie palcami, wyklejając kuleczkami bibuły itp.

Wierzę Entliczki - Pentliczki, że bardzo dobrze Wam poszło, a więc teraz czas na trochę ruchu.

3. Oto propozycje kilku zabaw:

Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała  Słonko wschodzi i zachodzi

Dzieci kucają, a na hasło: "Słonko wschodzi i świeci" dzieci stopniowo podnoszą się, wyciągają ręce w górę i obracają się wokół własnej osi, następnie na hasło: "Słonko zachodzi" powoli wracają do przysiadu.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci - na spacer

Rodzice ustalają, że w jednym z pomieszczeń w mieszkaniu/domu jest przedszkole. Dzieci wchodzą do niego. Na hasło: "Dzieci - na spacer", opuszczają przedszkole i rozchodzą się w dowolnych kierunkach, spacerują, podskakują. Na hasło: "Dzieci - do przedszkola" wracają do wyznaczonego pomieszczenia.

Zabawa z elementami równowagi Bociany na łące.

Dzieci są bocianami, które chodzą po łące wysoko unosząc kolana. Co pewien czas zatrzymują się, stają na jednej nodze, wystawiają złączone dłonie przed siebie, rytmicznie poruszają nimi jak dziobem i powtarzają: "Kle, kle, kle żabki mi się chce".


Do jutra!

 

Źródło karty pracy: www.mojedziecikreatywnie,pl
                                 www.pinterest.com

Data dodania: 2020-03-29 20:54:29
Data edycji: 2020-03-30 22:14:27
Ilość wyświetleń: 112
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button