Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

DOMOWE ZABAWY CZ.29

DOMOWE ZABAWY CZ.29

Witajcie kochane Jeżyki we wtorek 28 kwietnia :)

Dzisiejszy temat: W sklepie muzycznym - ćwiczenia w liczeniu.

Cele: dziecko rozwija mowę oraz umiejętność liczenia w zakresie 5, uzupełnia elementy do 5.

Potrzebne będą: 5 kawałków sznurka lub wstążki, 5 kartoników do oznaczenia półek w sklepie z narysowanymi kółkami ( z 1 kółkiem, 2, 3,  4 i 5 kółkami) , po 5 wyciętych instrumentów perkusyjnych: bębenki, grzechotki, kołatki, trójkąty, tamburyna ( mogą to być rysunki symboliczne).

Przebieg zajęcia:

  • Rozmowa na temat sklepu muzycznego:
  • Co można kupić w sklepie muzycznym? 
  • Jakie instrumenty? ( dziecko wymienia instrumenty  jakie zna np.: gitara, trąbka, flet itd.)
  • Co to są instrumenty perkusyjne? - rozmowa przy ilustracji prezentującej instrumenty perkusyjne; (wyjaśniamy dziecku, że to takie instrumenty z których wydobywamy dźwięki poprzez uderzanie w nie np.: bębenek, trójkąt lub poprzez potrząsanie nimi np.: grzechotka, tamburyn).
  • Teraz Rodzic układa na stole 5 wstążek jedna pod drugą i mówi dziecku, że to są półki w sklepie muzycznym. Następnie wspólnie z dzieckiem zaznaczamy od dołu kartonikami z kółkami : pierwsza półka - 1 kółko, druga półka - 2 kółka, trzecia półka - 3 kółka, czwarta półka - 4 kółka , piąta półka - 5 kółek. 
  • Na półkach układamy takie same wycięte instrumenty np.: na pierwszej półce - 3 tamburyny, na drugiej - 2 grzechotki, na trzeciej - 4 trójkąty, na czwartej 1 bębenek, na piątej 3 kołatki. Resztę wyciętych instrumentów kładziemy z boku.
  • Pytamy dziecko jakie instrumenty leżą na pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej i piątej półce .
  • Prosimy dziecko, aby policzyło instrumenty na każdej półce.
  • Teraz prosimy, aby dziecko jeszcze raz policzyło instrumenty na pierwszej półce i dołożyło tyle, aby było ich razem 5. Następnie postępujemy tak samo przliczając instrumenty z kolejnych półek  i dopełniając do 5.
  •   Ćwiczenia logopedyczne: naśladujemy strojenie instrumentów: dziecko powtarza po Rodzicu: mi, mi, mi, brzdęk, bdrzęk, brzdęk, bum, bum, bum, tra ta ta, la,la ,la.
  • Czas na zabawę ruchową: " Muzyczny dywan" - dziecko biega po dywanie w rytm skocznej muzyki, kiedy muzykę ściszamy, dziecko zbiega z dywanu i stoi nieruchomo. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • Na zakończenie proponuję, aby dziecko wykonało własny instrument perkusyjny - grzechotkę. Do małej butelki plastikowej wsypujemy trochę ryżu, kaszy lub grochu i zakrecamy ją. butelkę można ozdobić nakejając na nią kawałki kolorowego papieru wg własnego pomysłu i grzechotka gotowa. 
  • Teraz proszę włączyć ulubioną piosenkę dziecka, poprosić, aby ją zaśpiewało i zagrało na nowej grzechotce.
  • Miłej zabawy  i pogodnego dnia:)
Data dodania: 2020-04-27 18:07:21
Data edycji: 2020-04-27 20:05:22
Ilość wyświetleń: 114
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button