REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

DOMOWE ZABAWY CZ.29

DOMOWE ZABAWY CZ.29

Witajcie kochane Jeżyki we wtorek 28 kwietnia :)

Dzisiejszy temat: W sklepie muzycznym - ćwiczenia w liczeniu.

Cele: dziecko rozwija mowę oraz umiejętność liczenia w zakresie 5, uzupełnia elementy do 5.

Potrzebne będą: 5 kawałków sznurka lub wstążki, 5 kartoników do oznaczenia półek w sklepie z narysowanymi kółkami ( z 1 kółkiem, 2, 3,  4 i 5 kółkami) , po 5 wyciętych instrumentów perkusyjnych: bębenki, grzechotki, kołatki, trójkąty, tamburyna ( mogą to być rysunki symboliczne).

Przebieg zajęcia:

  • Rozmowa na temat sklepu muzycznego:
  • Co można kupić w sklepie muzycznym? 
  • Jakie instrumenty? ( dziecko wymienia instrumenty  jakie zna np.: gitara, trąbka, flet itd.)
  • Co to są instrumenty perkusyjne? - rozmowa przy ilustracji prezentującej instrumenty perkusyjne; (wyjaśniamy dziecku, że to takie instrumenty z których wydobywamy dźwięki poprzez uderzanie w nie np.: bębenek, trójkąt lub poprzez potrząsanie nimi np.: grzechotka, tamburyn).
  • Teraz Rodzic układa na stole 5 wstążek jedna pod drugą i mówi dziecku, że to są półki w sklepie muzycznym. Następnie wspólnie z dzieckiem zaznaczamy od dołu kartonikami z kółkami : pierwsza półka - 1 kółko, druga półka - 2 kółka, trzecia półka - 3 kółka, czwarta półka - 4 kółka , piąta półka - 5 kółek. 
  • Na półkach układamy takie same wycięte instrumenty np.: na pierwszej półce - 3 tamburyny, na drugiej - 2 grzechotki, na trzeciej - 4 trójkąty, na czwartej 1 bębenek, na piątej 3 kołatki. Resztę wyciętych instrumentów kładziemy z boku.
  • Pytamy dziecko jakie instrumenty leżą na pierwszej, drugiej, trzeciej, czwartej i piątej półce .
  • Prosimy dziecko, aby policzyło instrumenty na każdej półce.
  • Teraz prosimy, aby dziecko jeszcze raz policzyło instrumenty na pierwszej półce i dołożyło tyle, aby było ich razem 5. Następnie postępujemy tak samo przliczając instrumenty z kolejnych półek  i dopełniając do 5.
  •   Ćwiczenia logopedyczne: naśladujemy strojenie instrumentów: dziecko powtarza po Rodzicu: mi, mi, mi, brzdęk, bdrzęk, brzdęk, bum, bum, bum, tra ta ta, la,la ,la.
  • Czas na zabawę ruchową: " Muzyczny dywan" - dziecko biega po dywanie w rytm skocznej muzyki, kiedy muzykę ściszamy, dziecko zbiega z dywanu i stoi nieruchomo. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • Na zakończenie proponuję, aby dziecko wykonało własny instrument perkusyjny - grzechotkę. Do małej butelki plastikowej wsypujemy trochę ryżu, kaszy lub grochu i zakrecamy ją. butelkę można ozdobić nakejając na nią kawałki kolorowego papieru wg własnego pomysłu i grzechotka gotowa. 
  • Teraz proszę włączyć ulubioną piosenkę dziecka, poprosić, aby ją zaśpiewało i zagrało na nowej grzechotce.
  • Miłej zabawy  i pogodnego dnia:)
Data dodania: 2020-04-27 18:07:21
Data edycji: 2020-04-27 20:05:22
Ilość wyświetleń: 1871
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej