64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat dnia: Plan mojego podwórka
Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Podwórko”.
Na naszym podwórku wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka i zielona trawa.
Tutaj się bawimy, zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa to mnóstwo radości.
Jest piasek, łopatka i wiele foremek,
są piłki, skakanki, czerwony rowerek.
– Co znajduje się na podwórku?
– W co się można na nim bawić?
Omówienie wiersza.
Wysłuchaj wiersza J. Kaczanowskiej . Czy pamiętasz jakie zabawki i sprzęty są na podwórku z wiersza? A jak wygląda podwórko, plac zabaw przed Twoim domem? Co najbardziej lubisz robić?
Praca plastyczna – „Projekt podwórko”.
Potrzebne będą Twoje ulubione przybory (kredki, mazaki, ołówek).Pomyśl jak chciałbyś żeby wyglądało Twoje wymarzone podwórko (plac zabaw).Narysuj plan swojego wymarzonego podwórka.
„Plac zabaw dla dzieci”.
Przyjrzyj się uważnie ilustracji i nazwij to co widzisz. Podziel wszystkie wyrazy na sylaby. Wskaż pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach: huśtawka, zjeżdżalnia, drążki.
Ćwiczenia logorytmiczne.
Dzieci wykonują ruchy, o których jest mowa w rymowance, powtarzając za rodzicem jej tekst.
Krok do przodu, w lewo w prawo.
Krok do tyłu, rusz się żwawo.
Znowu w lewo, aż dwa kroki,
W stronę prawą trzy podskoki.
„Chiński język” - wyraźne wymawianie trudnych wyliczanek za rodzicem.
Jesteśmy ciekawe, czy sobie poradzicie?
Ekite pekite cukite me. Abel fabel domine ra.
Echo pecho kostka gra.
Di dume di flo, flo ysa kisa bombała.
Cyna mina obcasina di flo kapitel!
Anci ewanci gorzki pląs. Ede lipskiele mąs.
Yki byki gramatyki klekaty nos!
„Wesoła zabawa dzieci”.
Przyjrzyj się obrazkowi i udziel odpowiedzi na pytania:
– Ilu widzisz chłopców na placu zabaw?
– Ile dziewczynek bawi się na placu zabaw?
– Co robią dzieci – jak się bawią?
PODWÓRKOWE ZABAWY DZIECI:
„Gra w klasy”
Wesoła zabawa rozwijająca zręczność, gibkość oraz koordynację przeznaczona dla dwojga uczestników lub większej ilości osób.
Źródła zdjęć:Ogrodosfera.pl, Maluch w domu,instock
WESOŁEJ ZABAWY !!!
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10