64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dzień dobry kochane Sowy. Witamy drodzy Rodzice:)
W tym tygodniu będziemy się zajmować tematem Święto rodziców.
Rodzina to pierwsze źródło wiedzy dziecka o relacjach międzyludzkich, postawach i zachowaniach. W rodzinie dziecko nawiązuje najwcześniejsze i najtrwalsze więzy uczuciowe z mamą, tatą oraz pozostałymi krewnymi. Pozytywna siła więzów rodzinnych, ma znaczący wpływ na kształtowanie się, poczucia własnej wartości dziecka.
Jutro 26 maja Dzień Matki – to święto wyjątkowe, podczas którego doceniamy mamy za trud włożony w opiekę nad nami,wsparcie w trudnych chwilach, ich troskę, pomoc i bezwarunkową miłość. Każda mama w takim dniu powinna poczuć się wyjątkowo, dlatego dzisiaj przygotujemy dla kochanej mamy laurkę.
Kilka pomysłów na wyjątkowy prezent dla wyjątkowej mamy.
Laurka dla mamy
– odrysuj na papierze swoją dłoń, wytnij ją. Następnie z kolorowego papieru wytnij łodygi kwiatów, podłużne liście i kwiaty. Przyklej wszystko na kartkę papieru, w taki sposób by dłoń trzymała bukiet.
https://www.youtube.com/watch?v=7YQIrWKufKE
https://www.youtube.com/watch?v=ZCybVZmHNz4
Układanie zdrobnień do słów: mama, tata.
Mama, mamusia, mamuśka, mamunia.
Tata, tatuś, tatusiek, tatunio.
Wiersz ,,Mama i tata”.
Mama i Tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:
Kim dla dzieci jest mama i tata?
Za co dzieci dziękują rodzicom?
Kończenie zdań rozpoczętych przez Rodzica:
Moi rodzice są kochani, bo……
Pomagam rodzicom w……
Lubię być w domu, bo…..
Z tatą najchętniej robię…..
Z mamą najchętniej robię…..
Zabawa ,,Pomocnicy” – rozwijająca reakcję na ustalone sygnały.
W rytmie bębenka dziecko maszeruje po pokoju. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i odwraca do rodzica. Naśladuje wymyślone przez niego ruchy, obrazujące czynności wykonywane przez ,,tatę”: przybijanie gwoździ, czytanie książki, prowadzenie samochodu, niesienie zakupów.
Karta pracy, cz. 4, s. 44–45.
Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie dla Olka i Ady prezentów, których nazwy powstały z połączenia głosek. Rysowanie po śladach.
Na zakończenie proponujemy trochę wspólnej gimnastyki.
Zabawa orientacyjno -porządkowa: Wysoko – nisko.
(Pomoce: dowolny instrument). Dziecko biega po pokoju przy akompaniamencie instrumentu. Podczas przerwy w grze, na hasło ,,Wysoko!” staje na palcach, wyciąga w górę ręce i klaszcze nad głową; hasło ,,Nisko” jest sygnałem do wykonania przysiadu i uderzenia rękami o podłogę.
Ćwiczenia dużych grup mięśniowych ,,Myjemy z tatą samochód”.
Dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.
Ćwiczenie wyprostne ,,Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty”.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, ręce trzyma na kolanach. Na hasło ,,Rodzic zmęczony” wykonuje luźny skłon tułowia w przód. Na hasło ..Rodzic wypoczęty”- prostuje tułów, głowę trzyma prosto.
Podskoki ,,Froterujemy z mamą podłogę”.
Dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.
Ćwiczenie równowagi ,,Rysujemy obrazek dla mamy i taty”.
Dziecko stoi na lewej nodze, a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian prawą i lewą nogą.
Ćwiczenie ożywiające ,,Rodzinna wycieczka rowerowa”.
Dziecko biega po pokoju z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem i prostowaniem rąk w łokciach.
Ćwiczenie uspokajające ,,Mama i tata”.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki ,,Mama i tata kochają nas”, na słowo nas zatrzymuje się i klaszcze w dłonie, ,,Mama i tata mają dla nas czas” – na słowo czas zatrzymuje się i klaszcze w dłonie.
Źródła zdjęć:pracaplastyczna.pl, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Przeworsku
Życzymy miłej pracy i zabawy:)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10