REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Domowe inspiracje część 48- 22.05.2020

Domowe inspiracje część 48- 22.05.2020

Witajcie kochane Sowy:)

Temat:Wiosenne prace na wsi

Cel:

poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania,

 

Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie zdjęcia przedstawiające prace na wsi. Określanie, co to za

prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.

 

Pole

Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,

a następnie siew i sadzenie roślin.

Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?

Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

 

 

Sad

W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.

Dlaczego są wykonywane takie prace?

 

Zwierzęta wiejskie

Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone

kilka razy dziennie.

Czy praca rolnika jest łatwa?

 

 

Zabawa bieżna – Koniki.

 

Dzieci są konikami. Poruszają się , podczas przerwy zatrzymują się i kopią: raz prawym, raz lewym kopytkiem, podczas biegu kląskają językiem, podczas kopania rżą: iiihahaha.

 

Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych.

 

Dziecko ogląda obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki. Określa, do czego służą narzędzia.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

 

Zabawa metodą opowieści ruchowej – W ogrodzie.

Dziecko wybrało się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika rodzic). Witają się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.

Dziecko:

Wącha kwiatki, wykonuje przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech – ustami,

biega po alejkach, wyciąga ramiona w bok,

naśladuje motyle -  rytmicznie podnosi ręce i je opuszcza.

 

Ogrodnik Maciej prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.

Dziecko:

Sadzi rośliny, wykonuje siad klęczny, naśladuje czynności:

kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,

myje ręce po pracy, staje w rozkroku, wykonuje lekki skłon tułowia

w przód, pociera dłońmi o siebie,

 

podlewają posadzone rośliny porusza się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladuje podlewanie.

 

Ogrodnik chwali dziecko za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc, podając dłoń

dziecku.

 

Źródło zdjęć:wikipedia

 

Miłego weekendu:)

 

 

Data dodania: 2020-05-22 09:24:58
Data edycji: 2020-05-22 09:37:42
Ilość wyświetleń: 236
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej