REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe inspiracje część 48- 22.05.2020

Domowe inspiracje część 48- 22.05.2020

Witajcie kochane Sowy:)

Temat:Wiosenne prace na wsi

Cel:

poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania,

 

Rozmowa na temat wiosennych prac na wsi.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 10.

Oglądanie zdjęcia przedstawiające prace na wsi. Określanie, co to za

prace. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.

 

Pole

Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,

a następnie siew i sadzenie roślin.

Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?

Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

 

 

Sad

W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.

Dlaczego są wykonywane takie prace?

 

Zwierzęta wiejskie

Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Np. krowy muszą być dojone

kilka razy dziennie.

Czy praca rolnika jest łatwa?

 

 

Zabawa bieżna – Koniki.

 

Dzieci są konikami. Poruszają się , podczas przerwy zatrzymują się i kopią: raz prawym, raz lewym kopytkiem, podczas biegu kląskają językiem, podczas kopania rżą: iiihahaha.

 

Oglądanie obrazków narzędzi ogrodniczych.

 

Dziecko ogląda obrazki narzędzi ogrodniczych: grabi, wideł, łopaty, motyki, sekatora, konewki. Określa, do czego służą narzędzia.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 11.

Rysowanie narzędzi ogrodniczych po śladach. Łączenie rysunków z nazwami. Rysowanie w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

 

 

Zabawa metodą opowieści ruchowej – W ogrodzie.

Dziecko wybrało się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika rodzic). Witają się z ogrodnikiem i rozpoczynają oglądanie ogrodu.

Dziecko:

Wącha kwiatki, wykonuje przysiad, skłon głowy w przód i głęboki wdech nosem, a wydech – ustami,

biega po alejkach, wyciąga ramiona w bok,

naśladuje motyle - rytmicznie podnosi ręce i je opuszcza.

 

Ogrodnik Maciej prosi dzieci o pomoc przy sadzeniu.

Dziecko:

Sadzi rośliny, wykonuje siad klęczny, naśladuje czynności:

kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią,

myje ręce po pracy, staje w rozkroku, wykonuje lekki skłon tułowia

w przód, pociera dłońmi o siebie,

 

podlewają posadzone rośliny porusza się po wyznaczonym miejscu ogrodu i naśladuje podlewanie.

 

Ogrodnik chwali dziecko za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc, podając dłoń

dziecku.

 

Źródło zdjęć:wikipedia

 

Miłego weekendu:)

 

 

Data dodania: 2020-05-22 09:24:58
Data edycji: 2020-05-22 09:37:42
Ilość wyświetleń: 210
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej