REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe inspiracje część 25 - 20.04.2020

Domowe inspiracje część 25                  -    20.04.2020

Witamy!

W tym tygodniu zaczynamy temat: „Dbamy o przyrodę.”

Wszystkie „Sowy” przyrodę znają i kochają - to wiemy!

W środę 22.04. jak co roku obchodzić będziemy Światowy Dzień Ziemi.

Chcąc się do tego dnia dobrze przygotować rozważymy temat, co znaczy być strażnikiem przyrody?!

Kto pamięta koniecznie niech zaśpiewa w domu piosenkę „Ochroń ziemię”

 

 

Temat: Strażnicy przyrody.

Cele główne:

  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie postaw proekologicznych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  1. Przypomnienie rodzajów drzew - prostego podziału na iglaste i liściaste oraz ogólnej budowy drzewa.

Dziecko nazywa części drzewa. Określa, które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.

  1. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody:

 "Przyjaciel przyrody" A.Widzowska

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!

 

 

Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.
Kolorowanie rysunków zwierząt.

−  Co robiły dzieci w lesie?

−  Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

−  Jak wy zachowujecie się w lesie?

Kto pamięta zapraszam do zaśpiewania piosenki : Ochroń Ziemię (sł. i muz. Krystyna Gowik).

  1. Mieszkamy na wielkiej kuli. Ta kula to nasza Ziemia. Dorośli ciągle na tej Ziemi chcą wszystko zmieniać. Wycinają drzewa, śmiecą na leśnej łące, czarny dym z kominów leci i zasłania słońce.
  2. II. Gdy wszystkie na świecie dzieci zadbają o piękno Ziemi,
    to wszystko skończy się szczęśliwie, nic się nie zmieni.
    W ogromnym kosmosie
    Ziemia się nie zgubi,
    gdy ją każdy mały człowiek
    nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas.
(2x)

 

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki:

  • Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
  • Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
  • Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
  • Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

 

Burza mózgów : Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?


Dziecko podaje propozycje, a rodzic zapisuje je na zielonym kartonie. Na koniec dziecko – na znak, że zgadza się z tym, co jest napisane – odbija na kartonie swoje dłonie maczane w farbie. Przykładowe propozycje dzieci:
Przyjaciel przyrody: nie zrywa kwiatów; nie łamie gałązek drzew; nie śmieci; dokarmia ptaki (zwierzęta); oszczędza wodę, elektryczność; segreguje śmieci; lubi zwierzęta...

Każdą propozycję spróbuj zilustrować.

 

 

Powodzenia!

W załączniku znajduje się propozycja ćwiczeń gimnastycznych "Wycieczka do lasu", ale nic nie zastąpi prawdziwego spaceru. Hura! Od dziś można się tam wybrać! :)

 

Na koniec nasze wiosenne wspomnienie z wycieczki do nadleśnictwa :)

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-19 23:32:27
Data edycji: 2020-04-20 08:25:52
Ilość wyświetleń: 312
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej