REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe inspiracje część 12 - 31.03.2020

Domowe inspiracje część 12   -  31.03.2020

Pogoda płata nam figle!

 

W sobotę prawie lato, a wczoraj wieczorem śnieżna zima. A my mamy omawiać „Budzenie się wiosny”!

To dla przedszkolaków znów okazja do rozmowy na temat zmienności pogody, może zainspirowanej wierszem?!

 

Ludwik Wiszniewski „Marzec”:

Przyszedł dzisiaj marzec, w białych chmurek tłumie,

chce pogodą rządzić, lecz rządzić nie umie!

Pomaga mu zima i wiosenka młoda.

Rano deszcz ze śniegiem, w południe pogoda.

Nocą szczypie mrozik, że trudno wytrzymać.

Sama teraz nie wiem, wiosna to czy zima?

 

Zadania matematyczne – "Motyle i kwiaty"

CEL: dziecko przelicza elementy, dodaje na konkretach.

Rodzic przedstawia dziecku sytuacje, np.
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?

 

Dzieci układają liczmany - klocki kredki, sylwety motyli, kwiatów narysowane lub wycięte z szablonu; liczą je i odpowiadają na pytanie.

 

Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.

−  Na łące rosło 5 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

−  W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciały jeszcze 2 motyle. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?

−  Na kwiatach siedziało 6 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?

 

  • To tzw. metoda symulacji matematycznych – ćwiczyliśmy takie zadania niedawno na zajęciach.
  • Manipulując różnymi zastępczymi przedmiotami, dzieci mogą lepiej zrozumieć sens dodawania, odejmowania.
  • Kiedy dziecko nabierze już wprawy, można układać i rozwiązywać zadania naprzemiennie: dorosły mówi zadanie - dziecko rozwiązuje, dziecko układa zadanie - dorosły rozwiązuje. W zasięgu ręki powinny zawsze znajdować się liczmany; dziecko sięga po nie, jeżeli nie może jeszcze policzyć w pamięci.
  • Rodzic musi pamiętać: dziecko przelicza w możliwym dla siebie zakresie. Jeśli poprawnie dokonuje obliczeń, może stopniowo utrudniać zadanie – proponować operacje na wyższych liczbach.

 

W załaczniku umieszczony jest pomysł do zrealizowania na popołudnie, a także matematyczna karta pracy.

 

UWAGA UWAGA UWAGA

Dziś okazja do odebrania podręczników między 12 a 13 we drzwiach żłobka. Nie ma obowiązku to propozycja dla chętnych. 

Data dodania: 2020-03-31 10:11:53
Data edycji: 2020-04-02 20:01:11
Ilość wyświetleń: 401
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej