64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Pogoda płata nam figle!
W sobotę prawie lato, a wczoraj wieczorem śnieżna zima. A my mamy omawiać „Budzenie się wiosny”!
To dla przedszkolaków znów okazja do rozmowy na temat zmienności pogody, może zainspirowanej wierszem?!
Ludwik Wiszniewski „Marzec”:
Przyszedł dzisiaj marzec, w białych chmurek tłumie,
chce pogodą rządzić, lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima i wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem, w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik, że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem, wiosna to czy zima?
Zadania matematyczne – "Motyle i kwiaty"
CEL: dziecko przelicza elementy, dodaje na konkretach.
Rodzic przedstawia dziecku sytuacje, np.
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
Dzieci układają liczmany - klocki kredki, sylwety motyli, kwiatów narysowane lub wycięte z szablonu; liczą je i odpowiadają na pytanie.
Tak samo postępują przy kolejnych zadaniach.
− Na łące rosło 5 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
− W słoneczny dzień nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciały jeszcze 2 motyle. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
− Na kwiatach siedziało 6 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
W załaczniku umieszczony jest pomysł do zrealizowania na popołudnie, a także matematyczna karta pracy.
UWAGA UWAGA UWAGA
Dziś okazja do odebrania podręczników między 12 a 13 we drzwiach żłobka. Nie ma obowiązku to propozycja dla chętnych.
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10