64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat: Znaczenie wody w życiu człowieka.
Cele:
Rozmowa na temat: Znaczenie wody w życiu człowieka.
Podanie kilku ciekawostek na temat wody. Do rozmowy można wykorzystać globus lub mapy.
Na Ziemi znajduje się bardzo dużo wody, a np. na Księżycu nie ma jej wcale. Ziemia widziana z kosmosu jest cała błękitna przez wodę, która na naszej planecie występuje w dużej ilości.
Rozmowa na temat znaczenia wody:
Podsumowanie rodzica: Woda bardzo potrzebna: do picia, mycia, podlewania itp. Po zużyciu woda jest oczyszczana w oczyszczalniach ścieków. Aby zapewnić stały dopływ wody do naszych domów, buduje się na rzekach tamy, tworząc tzw. zbiorniki wodne. Woda jest też źródłem energii, którą wykorzystano w młynach wodnych. W przeszłości takie młyny służyły do mielenia ziarna na mąkę. Energię spadającej wody wykorzystuje się też do wytwarzania elektryczności w elektrowniach wodnych.
Zabawa ruchowa „Powódź”:
Dziecko dowolnie porusza się po dywanie Na hasło: Powódź, dziecko stara się jak najszybciej wskoczyć na „tratwę”, którą mogą być różne umowne przedmioty ułożone w pokoju. Na hasło: Powódź się skończyła, znów wybiega na środek dywanu. Do zabawy można wykorzystać dowolną muzykę.
Zabawa ruchowa – poruszanie się wg instrukcji:
Rodzic mówi, a dziecko wykonuje odpowiednie ruchy:
Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.
Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść.
Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.
Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.
Działanie plastyczne: podziel kartkę na cztery części. W każdym powstałym polu narysuj przykłady, do czego Ty i Twoja rodzina codziennie wykorzystujecie wodę ( np.gotowanie warzyw, higiena rąk, kąpiel, podlewanie roślin, pojenie zwierząt, przygotowanie gorących napojów). Dla chętnych również ćwiczenie grafomotoryczne do pobrania.
W czasie rysowania możecie posłuchać piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10