64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dzień dobry w czwartek!!!
Temat dnia: Z rodziną na sportowo.
Cele:
- rozwija sprawność fizyczną poprzez wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
- utrwala dni tygodnia oraz ich kolejność
- potrafi przebrać się do ćwiczeń gimnastycznych
Potrzebne: strój gimnastyczny, załączniki, przedmiot w kolorze czerwonym, drugi w kolorze zielonym, skakanka - sznurek, piłka
Proszę abyś przebrał/ła się w strój gimnastyczny. Do dzieła.
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
- Zabawa o charakterze ożywiającym – Zwierzątka.
Poruszaj się swobodnie po pokoju, naśladując ruchy różnych zwierząt np. bocian - wysoko podnoś nogi, zginając w kolanach, ręce zrób w dziób bociana, lew – chodzisz na czworakach, żaba – skaczesz z szeroko rozstawionymi nogami itd
- Zabawa orientacyjno - porządkowa Ruch uliczny.
Swobodnie, w miarę możliwości biegaj po pokoju naśladując różne pojazdy. Rodzic trzyma dwa przedmioty – jeden czerwony, drugi zielony. Podniesienie jednego przedmiotu (mogą to być kartki, kredka w tym kolorze) powoduje określone zachowania dziecka – pojazdu (czerwone – stoi, zielone- jedzie).
- Zabawa Bocian i żabki.
Po całym pokoju swobodnie skacze dziecko – żabka, a w rogu pokoju stoi na jednej nodze rodzic – bocian. Gdy bocian klaśnie w ręce zaczyna łapać żabkę. Złapana żabka zamienia się rolą z bocianem. Żabki mogą się chować w zaznaczonym jakimś przedmiotem stawie.
- Zabawa bieżna Przeplotek.
Dziecko biegają po pokoju, trzymając w rękach szarfy (może to być związany sznurek). Na sygnał rodzica stara się jak najszybciej przepleść szarfę - sznurek przez siebie.
- Zabawa z elementem rzutu – Toczymy piłkę.
Dziecko na znak rodzica turla piłkę z jednego końca pokoju na drugi. Z powrotem trzyma piłkę w rękach i biegnie – powtórzyć kilka razy.
- Marsz po kole. Marsz na palcach. Marsz po kole.
Teraz trzeba się przebrać :)
2. Zabawa dydaktyczna „Znam dni tygodnia” (W załączniku).
Nie patrząc na kartę z załącznika:
- Przypomnij sobie dni tygodnia zaczynając od pierwszego – poniedziałek. Czy udało ci się powiedzieć bez pomyłki?
- Jak nazywa się obecny dzień tygodnia?
- Jak nazywał się dzień, który był wczoraj?
- Jaki dzień będzie jutro?
Teraz popatrz na kartę z załącznika:
- Określ jak nazywa się: drugi, czwarty, szósty, pierwszy, trzeci, piąty, siódmy dzień tygodnia? (rodzicu proszę nie mówić w poprawnej kolejności dni tygodnia)
- Określ, którym z kolei dniem tygodnia jest: środa, niedziela, piątek, wtorek, sobota, poniedziałek, czwartek?
3. Karty pracy (w załączniku)
- s 52 – rysowanie po śladach
- s 53 – dzielenie na głoski, kolorowanie rysunków
A później, gdy rodzice będą mieli czas możecie przejść się na spacer :)
Zapraszam jutro.
Agnieszka Grolewska
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10