64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dzień dobry w czwartek:)
Temat:Na zawsze zapamiętasz.
Dzisiaj rozpoczynamy dzień od zabaw językowych. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy –język, wargi, żuchwę. Lusterko dla dziecka i rodzica. Rodzic przed lustrem demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
• Powitanie–dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
• Pyszny obiad–dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
• Spacer–przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
• Rodzinna zabawa–dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.
• Karuzela–dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
• Całusy–dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
• Drzwi–dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu –rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
Zabawa Wakacje:
Rysowanie w prawym górnym rogu kartki słoneczka, z jednoczesnym wypowiadaniem zdania: Wakacje muszą być słoneczne. Rysowanie w lewym dolnym rogu kartki kwiatka i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być pachnące. Rysowanie w lewym górnym rogu kartki lodów i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być słodkie. Rysowanie w ostatnim, pustym rogu kartki skrzyni i wypowiadanie zdania: Wakacje muszą być tajemnicze. Określanie, który to róg. Rysowanie na środku kartki siebie na wakacjach.
Ćwiczenie oddechowe – Zaśmiej się tak jak ja:
Rodzic prezentuje dowolny sposób śmiechu na sylabach: hi, hu, ha, he, ho, na różnych wysokościach dźwięku. Dzieci nabierają powietrze nosem, wydychając je, naśladują prezentowany przez Rodzica rodzaj śmiechu.
(Śmiech można prezentować, stosując różną wysokość głosu).
Zabawa Dokończ zdania:
Rodzic rozpoczyna zdania, a dzieci siedzące kończą je. Np.: W przedszkolu lubiłem/
lubiłam… W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam… W przedszkolu czułem się/czułam się…
Wypowiadanie się dziecka na temat: Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.
Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu – rysunek.
Podzielcie się proszę Waszymi wspomnieniami z pobytu w przedszkolu i narysujcie, co najbardziej Wam się w nim podobało. Może w Waszej pamięci szczególnie zapadła jakaś zabawa, spacer, a może była to uroczystość na której był ktoś bliski?
Źródło zdjęcia głównego:p11zabrze.pl
Miłego dnia:)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10