REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Czwartek 14.05.2020r.

Czwartek 14.05.2020r.

Czwartek 14.05.2020r.

 

Dzień Dobry w czwartek !

 

Dzisiejszy temat: Ćwiczenia gimnastyczne.

 

 

Cel:

  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Określanie głoski na początku wyrazu.
  • Tworzenie słowa przez dodawanie sylaby.

 

 

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne metodą W. Sherborne.

Wyczucie własnego ciała.

 

  • Dzieci poruszają rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne i powolne.
  • Sprawdzają, do jakich okolic ciała mogą dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.
  • Dotykają jedną częścią ciała do drugiej, np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…
  • Poruszają się w różny sposób; chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamiczne…
  • Przy dowolnej muzyce tańczą same ręce dzieci, same nogi, tańczy głowa, na koniec – całe ciało.
  • Dzieci naśladują przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich przerw rozluźniają ciało.
  • Dzieci naśladują podglądanie gniazda os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie, a gdy osy je napadły, uciekają szybko, opędzając się od nich rękami, tarzając się po podłodze.
  • Dzieci naśladują popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem.
  • Dzieci swobodnie tańczą przy ulubionym nagraniu tanecznej muzyki. Podczas przerwy w grze zatrzymują się w bezruchu.
  • Dzieci tańczą ponownie przy nagraniu tanecznej muzyki, a podczas przerwy w grze dotykają dowolnego miejsca w pokoju i zostają w bezruchu, aż muzyka pobudzi je znowu do tańca.

 

Zabawy z sylabami i głoskami:

  • Rodzic wypowiada pierwszą sylabę nazwy ( można dziecku podpowiedzieć z jakiej to będzie kategorii, np. zabawka, owoc, zwierzę itp.) wybranej przez siebie a dziecko próbuje kończyć wyraz dodając sylabę lub sylaby.
  • Toczymy piłkę do dziecka, wypowiadając głoskę, zadaniem dziecka jest skojarzenie głoski z nazwą przedmiotu, zwierzęcia, warzywa itp.: m- marchewka, b- burak, s-ser

 

Źródło zdjęcia  https://pl.123rf.com/cliparty-wektory/gimnastyka.html?sti=mfke56bx06czokhm0o|&mediapopup=33597081

 

 

Mam nadzieje, że się dobrze bawiliście i ładnie ćwiczyliście :)

 

Pozdrawiam bardzo serdecznie  :)

Data dodania: 2020-05-13 23:47:44
Data edycji: 2020-05-13 23:48:53
Ilość wyświetleń: 196
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej