REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA NA NOWY ROK SZKOLNY 2025/2026 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

Czwartek 14.05.2020r.

Czwartek 14.05.2020r.

Czwartek 14.05.2020r.

 

Dzień Dobry w czwartek !

 

Dzisiejszy temat: Ćwiczenia gimnastyczne.

 

 

Cel:

  • Rozwijanie sprawności ruchowej.
  • Określanie głoski na początku wyrazu.
  • Tworzenie słowa przez dodawanie sylaby.

 

 

 

 

Ćwiczenia gimnastyczne metodą W. Sherborne.

Wyczucie własnego ciała.

 

  • Dzieci poruszają rękami, nogami, palcami, wykonując – na przemian – ruchy dynamiczne i powolne.
  • Sprawdzają, do jakich okolic ciała mogą dostać piętą, łokciem, palcami nóg, kolanem, głową.
  • Dotykają jedną częścią ciała do drugiej, np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem, duży palec u nogi wita się z nosem, pięta wita się z kolanem drugiej nogi…
  • Poruszają się w różny sposób; chód energiczny, ciężki, lekki, koci, ruchy delikatne, dynamiczne…
  • Przy dowolnej muzyce tańczą same ręce dzieci, same nogi, tańczy głowa, na koniec – całe ciało.
  • Dzieci naśladują przenoszenie ciężkiego przedmiotu z miejsca na miejsce, w czasie krótkich przerw rozluźniają ciało.
  • Dzieci naśladują podglądanie gniazda os. Najpierw podkradają się wolno i ostrożnie, a gdy osy je napadły, uciekają szybko, opędzając się od nich rękami, tarzając się po podłodze.
  • Dzieci naśladują popisy łyżwiarzy lub baletnic, kończąc je ukłonem.
  • Dzieci swobodnie tańczą przy ulubionym nagraniu tanecznej muzyki. Podczas przerwy w grze zatrzymują się w bezruchu.
  • Dzieci tańczą ponownie przy nagraniu tanecznej muzyki, a podczas przerwy w grze dotykają dowolnego miejsca w pokoju i zostają w bezruchu, aż muzyka pobudzi je znowu do tańca.

 

Zabawy z sylabami i głoskami:

  • Rodzic wypowiada pierwszą sylabę nazwy ( można dziecku podpowiedzieć z jakiej to będzie kategorii, np. zabawka, owoc, zwierzę itp.) wybranej przez siebie a dziecko próbuje kończyć wyraz dodając sylabę lub sylaby.
  • Toczymy piłkę do dziecka, wypowiadając głoskę, zadaniem dziecka jest skojarzenie głoski z nazwą przedmiotu, zwierzęcia, warzywa itp.: m- marchewka, b- burak, s-ser

 

Źródło zdjęcia  https://pl.123rf.com/cliparty-wektory/gimnastyka.html?sti=mfke56bx06czokhm0o|&mediapopup=33597081

 

 

Mam nadzieje, że się dobrze bawiliście i ładnie ćwiczyliście :)

 

Pozdrawiam bardzo serdecznie  :)

Data dodania: 2020-05-13 23:47:44
Data edycji: 2020-05-13 23:48:53
Ilość wyświetleń: 215
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej