64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE?
(03.06.2020r.)
NIBY TACY SAMI, A INNI III
Dzień dobry!
Dzisiaj będziemy porównywać ciężar różnych przedmiotów na przygotowanej przez nas prostej wadze szalkowej.
1.Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej:
Na początku proszę Państwa o zapoznanie dzieci z wagą szalkową (wyglądem i działaniem – przedmiot, który jest cięższy jest niżej).
A teraz przejdźmy do ćwiczeń z zastosowaniem wagi szalkowej:
Proszę się nie martwić, że nie mają Państwo wagi szalkowej w domu. Można ją bardzo łatwo wykonać z materiałów, które każdy z nas znajdzie w domu.
POTRZEBUJEMY:
LUB
Tak zrobioną wagę możemy powiesić, np.: na krześle.
Zrobiona przez was waga posłuży do ważenia waszych ulubionych zabawek.
Przykładowe sytuacje:
Rodzic na początku zabawy mówi dziecku, że będą dzisiaj porównywać wagę (masę) misia i klocków (lub innych przedmiotów wybranych przez was).
Pierwsza sytuacja:
Rodzic/ dziecko kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.
Druga sytuacja:
Rodzic/ dziecko kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.
(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
Trzecia sytuacja:
Rodzic/ dziecko kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.
Można w ten sposób ważyć różne, wybrane przez was zabawki lub przedmioty znajdujące się w domu.
Karta pracy, cz. 4, s. 55:
Dziecko koloruje w każdej parze cięższy przedmiot. Kończy rysować wagi według wzoru.
Zabawa ruchowa - Waga:
Dziecko i rodzic stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.
DO JUTRA!
Źródło zdjęcia głównego: pixabay.com
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10