REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE? (03.06.2020r.)

CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE? (03.06.2020r.)

 

CO JEST CIĘŻSZE, A CO LŻEJSZE?

(03.06.2020r.)

NIBY TACY SAMI, A INNI III

 

 

Dzień dobry!

Dzisiaj będziemy porównywać ciężar różnych przedmiotów na przygotowanej przez nas prostej wadze szalkowej.

 

 

1.Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej:

 

Na początku proszę Państwa o zapoznanie dzieci z wagą szalkową (wyglądem i działaniem – przedmiot, który jest cięższy jest niżej).

 

 

 

A teraz przejdźmy do ćwiczeń z zastosowaniem wagi szalkowej:

 

Proszę się nie martwić, że nie mają Państwo wagi szalkowej w domu. Można ją bardzo łatwo wykonać z materiałów, które każdy z nas znajdzie w domu.

 

POTRZEBUJEMY:

  • Wieszak
  • 2 foliowe worki lub 2 plastikowe kubki/ pojemniki po jogurtach i sznurek

 

            LUB      

 

Tak zrobioną wagę możemy powiesić, np.: na krześle.

 

Zrobiona przez was waga posłuży do ważenia waszych ulubionych zabawek.

 

 

Przykładowe sytuacje:

Rodzic na początku zabawy mówi dziecku, że będą dzisiaj porównywać wagę (masę) misia i klocków (lub innych przedmiotów wybranych przez was).

 

Pierwsza sytuacja:

Rodzic/ dziecko kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.

  • Co jest cięższe/ lżejsze? Po czym to poznaliście?

 

Druga sytuacja:

Rodzic/ dziecko kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.

  • Co jest cięższe? Co jest lżejsze?
  • Po czym poznaliście, że cztery klocki ważą tyle co miś?

(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).

 

Trzecia sytuacja:

Rodzic/ dziecko kładzie na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.

  • Co jest cięższe/ lżejsze? Po czym to poznaliście?

 

Można w ten sposób ważyć różne, wybrane przez was zabawki lub przedmioty znajdujące się w domu.

 

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 55:

Dziecko koloruje w każdej parze cięższy przedmiot. Kończy rysować wagi według wzoru.

 

 

Zabawa ruchowa - Waga:

Dziecko i rodzic stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie wykonują przysiady.

 

 

 

 

DO JUTRA!

 

 

Źródło zdjęcia głównego: pixabay.com

 

 

 

Data dodania: 2020-06-02 17:07:01
Data edycji: 2020-06-02 17:21:23
Ilość wyświetleń: 667
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej