Proszę przygotować dziecku kubek z wodą ( mineralną lub przegotowaną). Dziecko próbuje wodę, sprawdzając jej właściwości. Rodzic zadaje pytania:
- Jaki woda ma kolor?
- Jaki woda ma smak?
- Czy można przenieść wodę w rękach bez pojemnika?
- Jaką wodę można pić?
„ Stany skupienia wody” – omówienie połączone z pokazem.
Rodzic pokazuje dziecku kostkę lodu, dziecko dotyka, bierze do ręki i odkłada na talerzyk ( żeby rozpuściła się, przeszła w stan ciekły).
Następnie wodę wlewamy do czajnika i gotujemy. Patrzymy, co wydobywa się z czajnika, kiedy się gotuje. Przykładamy nad parą tackę i obserwujemy skraplanie się wody.
„Woda, lód, gaz” – zabawa ruchowa.
Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, na sygnał:
Woda – uderza placami o podłogę mówiąc: kap, kap
Lód – zatrzymuje się, nie może się poruszyć
Gaz – podnosi ręce do góry
„Woda to życie”
Dziecko nazywa przedmioty, rośliny i zwierzęta. Otacza pętlą te, które bez wody nie mogłyby przetrwać (załącznik 1).