Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Zabawy w domu - 28.05.2020 - CZWARTEK

Zabawy w domu - 28.05.2020 - CZWARTEK

 

Witam „Pomidorki” w czwartek i zapraszam do zabaw matematycznych.

 

TEMAT: KOLOROWE   NUTKI

CEL NA DZIŚ

Dziecko: posługuje się słowami – tyle samo, o jeden więcej.

Środki dydaktyczne: obrazki instrumentów, kolorowe kartoniki z nutami, pudełka oznaczone kolorowymi kołami (Załączniki).

 

 

  • „Dzieci lubią gimnastykę” (z cwałowaniem).

https://www.youtube.com/watch?v=Q3tOW06wTBU

 

 

  • Kolorowe nutki – ćwiczenia matematyczne (Załącznik nr 1).

Szukanie nutek.

Rodzic chowa w pokoju kolorowe kartoniki z nutami (Złącznik nr 1). Mówi, pokazując jeden kartonik z nutką, że muzykę zapisuje się za pomocą nut, tak jak wierszyki w książce za pomocą liter. Mówi też, że chciał pokazać dziecku więcej nutek, ale się pochowały. Prosi dziecko o ich odszukanie. Rodzic może pomagać dziecku podobnie jak w zabawie „Ciepło – zimno”.

 

Segregowanie nutek.

Dziecko, po odnalezieniu nutek, wkłada je do pudełek oznaczonych kolorowymi kołami – czerwone kartoniki z nutkami do pudełka oznaczonego czerwonym kołem, niebieskie – do pudełka z niebieskim kołem itd. Wcześniej określa kolor swojego kartonika z nutką.

 

Porównywanie liczby nutek.

Dziecko dostaje po jednym kartoniku z nutką. Rodzic pokazuje swój kartonik i mówi, że ma tyle samo kartoników, ile dziecko. Potem pokazuje dwa kartoniki i pyta: − Czy teraz też mam tyle samo kartoników, ile masz Ty? Po odpowiedzi, że więcej, pyta: − O ile więcej? Następnie prosi dziecko, żeby wzięło sobie jeszcze po jednym kartoniku, aby miało tyle samo kartoników, ile ma rodzic. Potem bierze następny trzeci kartonik z nutką i pyta: − Czy teraz mam tyle samo kartoników z nutką, ile masz Ty? − O ile więcej? Następnie prosi dziecko, aby wzięło sobie tyle kartoników z nutką, żeby miało ich tyle samo, ile ma on, itd.

 

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa ”Jestem muzykantem” (Załącznik nr 2).

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające instrumenty. Pokazuje dziecku jak się na nich gra (improwizuje ruchem). Następnie włącza piosenkę. Dziecko naśladuje grę na różnych instrumentach. Rodzic pokazuje kolejno obrazki instrumentów, o których jest mowa w piosence.

 

 

 

Pozdrawiam „Pomidorki” 

Bawcie się dobrze!

M. Matz

 

 

Źródło zdjęcia głównego: http://bajka.bydgoszcz.pl/nutka-25-03-2019

Data dodania: 2020-05-27 20:27:58
Data edycji: 2020-05-27 22:22:51
Ilość wyświetleń: 70
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button