REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Wtorek 30.03.2021

Wtorek 30.03.2021

Temat dnia: „Wielkanocna gimnastyka”.

 

Cele: 

– poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwyczajów wielkanocnych, 
– rozwijanie sprawności ruchowej.

  1. Opowieść ruchowo – naśladowcza „Zajączek”. 

 

 

 

 

 

Rodzic opowiada, w razie potrzeby inspiruje pokazując odpowiednie ruchy ilustrujące opowiadanie.

       Mały zajączek (przykuca, przykłada dłonie do głowy- robi uszy zajączka) skakał po łące (dziecko skacząc wykonuje jedno okrążenie wokół pokoju) i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skacze w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki ( wykonując ruchy naprzemienne dłoni naśladuje malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladuje przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów (naśladuje ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (ociera pot z czoła raz jedna ręką raz drugą kilkakrotnie) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciąga się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladuje potknięcie i przewrócenie się). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (kula się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladuje wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skacze w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegnie, macha ugiętymi w łokciach rękąma). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykuca), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladuje śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.

 

Po zabawie dziecko może wymyślić zakończenie historii, wymyśleć co mogło się stać z kurczątkami.

  1. „Wielkanoc” – w załączniku zabawy słowne do pobrania.

Można także (kto jeszcze nie wykonał zadania) skorzystać z kart pracy cz.3 „Odkrywam siebie” str.56.  Kolorowanie rysunków jajek jednym kolorem tak, żeby każde jajko było inne. Łączenie w pary takich samych zestawów pisanek.

 

  1. Dla chętnych oglądanie odcinka „Domowego przedszkola” pt. „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”:

https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY

Rozmowa z dzieckiem o wielkanocnych zwyczajach na podstawie obejrzanego odcinka „Domowego przedszkola”.       

  1. „Moja uprawa” - zasianie rzeżuchy w domu wspólnie z rodzicem. Dziecko układa grubą warstwę waty na talerzu. Rodzic nasypuje dziecku na dłoń nasiona rzeżuchy, dziecko rozsiewa je równomiernie na wacie, następnie podlewa wodą i ustawia swoją uprawę na parapecie w nasłonecznionym miejscu. 

 

                                                                                                                Miłego dnia życzą pani Kamila i pani Ewa :)

Źródło zdjęć: pixabay.com

 

 

Data dodania: 2021-03-27 16:50:14
Data edycji: 2021-03-29 23:39:01
Ilość wyświetleń: 168
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej