64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat dnia: „Wielkanocna gimnastyka”.
Cele:
– poszerzanie wiedzy dzieci na temat zwyczajów wielkanocnych,
– rozwijanie sprawności ruchowej.
Rodzic opowiada, w razie potrzeby inspiruje pokazując odpowiednie ruchy ilustrujące opowiadanie.
Mały zajączek (przykuca, przykłada dłonie do głowy- robi uszy zajączka) skakał po łące (dziecko skacząc wykonuje jedno okrążenie wokół pokoju) i zastanawiał się jaką, świąteczną niespodziankę przygotować dla swoich przyjaciół (skacze w przysiadzie w różnych kierunkach). Postanowił zrobić dla nich pisanki ( wykonując ruchy naprzemienne dłoni naśladuje malowanie pisanek). Kiedy były już gotowe, delikatnie poukładał je w wózku (naśladuje przenoszenie pisanek w obu dłoniach z jednego miejsca na drugie). Powoli ciągnął wózek, aby rozwieść pisanki do swoich kolegów (naśladuje ciągnięcie ciężkiego wózka za sznurek). Wózek był ciężki. Zajączek co pewien czas zatrzymywał się, ocierał pot z czoła (ociera pot z czoła raz jedna ręką raz drugą kilkakrotnie) oraz przeciągał się, aby rozprostować plecy i ręce (przeciąga się). Był już bardzo blisko domu kogucika, kiedy nagle potknął się i przewrócił (naśladuje potknięcie i przewrócenie się). Wózek z pisankami przechylił się na bok, a pisanki poturlały się po trawie (kula się po dywanie w różnych kierunkach). Skorupki pisanek zaczęły pękać. Wykluły się z nich kurczątka (naśladuje wykluwanie się kurczątek z jajek). Zajączek przestraszył się i zaczął uciekać (skacze w przysiadzie), a kurczątka machając swymi malutkimi skrzydełkami, pobiegły za nim (biegnie, macha ugiętymi w łokciach rękąma). Kurczątka były jednak malutkie, dlatego szybko się zmęczyły. Przykucnęły więc na trawie (przykuca), aby odpocząć. Tymczasem zajączek opowiadał przyjaciołom o swojej przygodzie, a oni się z niego głośno śmiali (naśladuje śmiech). Myślę, że o zajączku nie można powiedzieć, że był bardzo odważny, bo przecież przestraszył się małych kurczątek.
Po zabawie dziecko może wymyślić zakończenie historii, wymyśleć co mogło się stać z kurczątkami.
Można także (kto jeszcze nie wykonał zadania) skorzystać z kart pracy cz.3 „Odkrywam siebie” str.56. Kolorowanie rysunków jajek jednym kolorem tak, żeby każde jajko było inne. Łączenie w pary takich samych zestawów pisanek.
https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY
Rozmowa z dzieckiem o wielkanocnych zwyczajach na podstawie obejrzanego odcinka „Domowego przedszkola”.
Miłego dnia życzą pani Kamila i pani Ewa :)
Źródło zdjęć: pixabay.com
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10