64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
TEMAT DNIA: Ile jest kotków?
2. Słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej „Mruczanka kołysanka”:
Lubisz kołysać swego braciszka?
Albo siostrzyczkę? Małą, tyciutką…
Gdy nie chce usnąć
- cicho jak myszka,
zamrucz mruczankę.
Prostą i krótką.
Mru, mru… Cichutko…
Mru, mru… O, właśnie!
I zaraz dzidziuś spokojnie zaśnie.
Mru, mru, mia, miau, miau…
Zaraz dzidziuś będzie spał.
Miau, miau, miau, mru, mru, mru…
Oczka zmruż do snu.
Mru, mru, mru, hi, hi, hi…
Były sobie kotki trzy…
Jeden chrapie na kanapie,
Na dywanie drugi chrapie…
Trzeci zwinął się w kłębuszek
i maleństwu wlazł na brzuszek!
Mru, mru, miau, miau, miau,
zaraz dzidziuś będzie spał!
Mru, mru, hi, hi, jak te kotki trzy.
3. Dziecko naśladuje kołysanie małego dziecka (w ramionach), odpowiednio mrucząc mu lub
miaucząc. Chrapie jak kotek (ten na kanapie, ten na dywanie).
4. Rozmowa na temat wiersza.
− Dlaczego kołyszemy małe dziecko?
− Ile było kotków?
− Co robiły dwa kotki?
− Co robił trzeci kotek?
5. Przeliczanie kotków na ilustracji (do wiersza).
POTRZEBNA BĘDZIE - Ilustracja do wiersza – W PLIKU DO POBRANIA
6. Wybieranie trzech sylwet kotków.
POTRZEBNE BĘDĄ – sylwety kotów – W PLIKU DO POBRANIA
7. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Kotki bawią się piłeczkami”.
POTRZEBNE BĘDĄ - Małe piłki
Dziecko w przysiadzie podpartym, przed nim leżą piłeczki. Popycha piłeczki przed
sobą i idzie za nimi na czworakach – naśladuje zabawę małych kotków. Na sygnał siada i podnosi piłeczki w górę, by pokazać, że żadna z nich nie zginęła.
MIŁEJ ZABAWY…
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10