REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS W ŚRODĘ

WITAMY WAS W ŚRODĘ

Dziś już środa, trzeci dzień naszej wspólnej zdalnej nauki i zabawy...

Mamy nadzieję, że lubicie do nas zaglądać...

Po śpiewaniu i eksperymentowaniu przyszedł czas na nową literę: C, c

W takim razie zaczynamy...

Zadania ze słowe:

cebula

1. Dzieci dzielą słowo cebula na sylaby i na głosk

2.  Liczą sylaby i głoski w tym słowie

3. Podają inne słowa rozpoczynające się głoską c (cytryna, cukier, cement…), mające ją na końcu (koc, noc, walec…) i w środku (abecadło, baca, kucyk…).
4. Dzieci układają tyle klocków (lub innych przedmiotów), ile sylab słyszą w słowie cebula – rozsuwają przedmioty
i mówią głośno sylaby.

5. Układają tyle klocków (lub innych przedmiotów) , ile głosek słychać w słowie cebula, wymawiają głoski głośno,
dotykając przedmiotów

6. Dzieci wypowiadają głoskę c:    długo: ccccyyyy…   krótko: c, c, c, c…

7. Określają, czy głoska c jest spółgłoską czy samogłoską.

8. Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.

9. Zaznaczanie na niebiesko liter c, C w wyrazach - gazetach, jeśli są jakieś zbędne  w domu

10. Czytanie sylab, wyrazów i tekstu - wg. umiejętności dziecka

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=43

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=44

11. Wodzenie palcem po literze c – małej i dużej - karta pracy poniżej

12. Jeśli to możliwe wykonanie kart pracy.

POĆWICZYCMY PALCE I RĘCE PRZED KARTĄ PRACY

Ćwiczenie ruchowo-graficzne "Marzec".

Dzieci:
Tutaj kropla            rysują obiema rękami w powietrzu kontur kropli,

i tam kropla,            tak samo jak wyżej,
parasolka                rysują obiema rękami w powietrzu kształt parasola,
już mi zmokła.
Tu wiatr wieje               stoją i poruszają podniesionymi rękami (jak konary drzew
i tam wieje,                     poruszane wiatrem),
sypnie śniegiem,            stoją z podniesionymi do góry rękami, zaciskają dłonie, a potem prostując palce,
deszczem leje.                    poruszając palcami, naśladują padający deszcz.

                                                                                                                                      Do zobaczenia jutro...

Zródło kart pracy: www.przedszkolankowo.pl

Data dodania: 2020-03-24 10:13:14
Data edycji: 2020-03-24 15:50:24
Ilość wyświetleń: 212
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej