64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dziś już środa, trzeci dzień naszej wspólnej zdalnej nauki i zabawy...
Mamy nadzieję, że lubicie do nas zaglądać...
Po śpiewaniu i eksperymentowaniu przyszedł czas na nową literę: C, c
W takim razie zaczynamy...
Zadania ze słowe:
cebula
1. Dzieci dzielą słowo cebula na sylaby i na głosk
2. Liczą sylaby i głoski w tym słowie
3. Podają inne słowa rozpoczynające się głoską c (cytryna, cukier, cement…), mające ją na końcu (koc, noc, walec…) i w środku (abecadło, baca, kucyk…).
4. Dzieci układają tyle klocków (lub innych przedmiotów), ile sylab słyszą w słowie cebula – rozsuwają przedmioty
i mówią głośno sylaby.
5. Układają tyle klocków (lub innych przedmiotów) , ile głosek słychać w słowie cebula, wymawiają głoski głośno,
dotykając przedmiotów
6. Dzieci wypowiadają głoskę c: długo: ccccyyyy… krótko: c, c, c, c…
7. Określają, czy głoska c jest spółgłoską czy samogłoską.
8. Dzieci przypominają, kiedy używamy wielkiej litery.
9. Zaznaczanie na niebiesko liter c, C w wyrazach - gazetach, jeśli są jakieś zbędne w domu
10. Czytanie sylab, wyrazów i tekstu - wg. umiejętności dziecka
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=43
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=44
11. Wodzenie palcem po literze c – małej i dużej - karta pracy poniżej
12. Jeśli to możliwe wykonanie kart pracy.
POĆWICZYCMY PALCE I RĘCE PRZED KARTĄ PRACY
Ćwiczenie ruchowo-graficzne "Marzec".
Dzieci:
Tutaj kropla rysują obiema rękami w powietrzu kontur kropli,
i tam kropla, tak samo jak wyżej,
parasolka rysują obiema rękami w powietrzu kształt parasola,
już mi zmokła.
Tu wiatr wieje stoją i poruszają podniesionymi rękami (jak konary drzew
i tam wieje, poruszane wiatrem),
sypnie śniegiem, stoją z podniesionymi do góry rękami, zaciskają dłonie, a potem prostując palce,
deszczem leje. poruszając palcami, naśladują padający deszcz.
Do zobaczenia jutro...
Zródło kart pracy: www.przedszkolankowo.pl
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10