64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Dzień dobry Kochani… W tym tygodniu będziemy zajmować się ważnymi sprawami… Przypomnimy sobie jak dbać o przyrodę… Jesteśmy jej częścią, korzystamy z jej uroków i musimy o nią dbać.
Dziś poznamy też nową literę: h, H
Jeśli macie w domu albumy z różnymi rodzajami drzew to proszę zajrzyjcie do nich jeśli nie to z pewnością Internet przyjdzie z pomocą. A może wybierzcie się do parku i lasu (od dziś już zniesiony jest zakaz)
Poszukajcie drzew liściastych i iglastych, porównajcie ich wygląd, nazwijcie jeśli potraficie. Poproście dorosłego o przypomnienie ogólnej budowy drzewa: korzenie, pień, gałęzie, korona z liśćmi.
Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.
Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody. Kolorowanie rysunków zwierząt.
− Co robiły dzieci w lesie?
− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
− Jak wy zachowujecie się w lesie?
Czas na literę… Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70.
Rodzic pyta:
− W czym leżał Olek?
− Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?
Dziecko dzieli słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczy, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżnia pierwszą głoskę. Następnie wymienia inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater…).
Budowanie schematu słowa hamak.
Potrzebne będą: Białe kartoniki lub klocki
Dziecko jeszcze raz dzieli słowo hamak na sylaby, układa i rozsuwa białe kartoniki (klocki). Układa tyle kartoników, ile głosek słyszy w słowie hamak, wymawia głoski głośno, dotykając kolejnych kartoników.
Budowanie schematu słowa Hubert - to kolega Ady.
Dziecko dzieli imię na sylaby i na głoski. Układa schemat imienia Hubert.
Dziecko głośno wymienia głoski w słowach: hamak, Hubert. Potem określa rodzaj głoski h, mówiąc ją długo: hhhyyyy… krótko: h, h, h, h…
Głoska h jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.
Pod schematami słów: hamak, Hubert, dziecko zaznacza miejsca głoski h na niebiesko (niebieskim kartonikiem lub klockiem).
Wskazuje pozostałe spółgłoski i zaznacza je również na niebiesko. Pozostałe głoski – samogłoski oznacza czerwonymi kartonikami lub klockami.
Odkrywanie litery h, H.
Dziecko określa ich wygląd. Następnie umieszcza kartoniki z literami pod schematami słów: hamak, Hubert.
Umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami pod schematami słów: hamak, Hubert. Dziecko odczytuje powstałe wyrazy.
Przypominamy, że kartoniki niebieski i czerwone oraz kartoniki z literami są w Wyprawce.
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73.
Do zobaczenia jutro…
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10