Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK 20.04.2020

WITAMY WAS W PONIEDZIAŁEK 20.04.2020

Dzień dobry Kochani… W tym tygodniu będziemy zajmować się ważnymi sprawami… Przypomnimy sobie jak dbać o przyrodę… Jesteśmy jej częścią, korzystamy z jej uroków i musimy o nią dbać.

Dziś poznamy też nową literę: h, H

Jeśli macie w domu albumy z różnymi rodzajami drzew to proszę zajrzyjcie do nich jeśli nie to z pewnością Internet przyjdzie z pomocą. A może wybierzcie się do parku i lasu (od dziś już zniesiony jest zakaz)

Poszukajcie drzew liściastych i iglastych, porównajcie ich wygląd, nazwijcie jeśli potraficie. Poproście dorosłego o przypomnienie ogólnej budowy drzewa: korzenie, pień, gałęzie, korona z liśćmi.

 

Karty pracy, cz. 4, s. 12–13.

Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody. Kolorowanie rysunków zwierząt.

Co robiły dzieci w lesie?

Co mówiły zwierzęta o dzieciach?

Jak wy zachowujecie się w lesie?

 

Czas na literę… Odkrywanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Wyodrębnianie wyrazu podstawowego – hamak.

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70.

Rodzic pyta:

W czym leżał Olek?

Czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?

 

Dziecko dzieli słowo hamak na sylaby oraz na głoski. Liczy, ile w słowie jest sylab i ile głosek. Wyróżnia pierwszą głoskę. Następnie wymienia inne słowa rozpoczynające się głoską h (herbata, hotel, huta…) oraz mające ją w środku (juhas, bohater…).

 

Budowanie schematu słowa hamak.

Potrzebne będą: Białe kartoniki lub klocki

Dziecko jeszcze raz dzieli słowo hamak na sylaby, układa i rozsuwa białe kartoniki (klocki). Układa tyle kartoników, ile głosek słyszy w słowie hamak, wymawia głoski głośno, dotykając kolejnych kartoników.

 

Budowanie schematu słowa Hubert - to kolega Ady.

Dziecko dzieli imię na sylaby i na głoski. Układa schemat imienia Hubert.

 

Dziecko głośno wymienia głoski w słowach: hamak, Hubert. Potem określa rodzaj głoski h, mówiąc ją długo: hhhyyyy… krótko: h, h, h, h

Głoska h jest spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.

Pod schematami słów: hamak, Hubert, dziecko zaznacza miejsca głoski h na niebiesko (niebieskim kartonikiem lub klockiem).

Wskazuje pozostałe spółgłoski i zaznacza je również na niebiesko. Pozostałe głoski – samogłoski oznacza czerwonymi kartonikami lub klockami.

 

Odkrywanie litery h, H.

Dziecko określa ich wygląd. Następnie umieszcza kartoniki z literami pod schematami słów: hamak, Hubert.

Umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami pod schematami słów: hamak, Hubert. Dziecko odczytuje powstałe wyrazy.

 

Przypominamy, że kartoniki niebieski i czerwone oraz kartoniki z literami są w Wyprawce.

 

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73.

  • Nazywanie zdjęć. Rysowanie pod każdym zdjęciem tylu kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa.
  • Zaznaczanie na niebiesko liter h, H w wyrazach.
  • Czytanie sylab i krótkiego tekstu.
  • Skreślanie co drugiej litery w ciągu liter.
  • Odczytanie hasła z pozostałych liter.
  • Uzupełnianie zdań obrazkami odszukanymi wśród naklejek.
  • Wodzenie palcem po literze h – małej i wielkiej, pisanej. Pisanie liter h, H po śladach, a potem – samodzielnie.

Do zobaczenia jutro…

Data dodania: 2020-04-17 20:30:13
Data edycji: 2020-04-19 21:13:48
Ilość wyświetleń: 69
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button