Cieplutko witamy Was w czwartek. Dziś zajmiemy się WIOSENNĄ ŁĄKĄ
Karta pracy, cz. 4, s. 43.
Odszukanie na obrazku ukrytych zwierząt. Nazywanie ich. Określanie, dlaczego trudno było je odszukać. Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów z roślin zielnych.
Ćwiczenia w liczeniu – utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb.
Potrzebne będą: kartoniki z liczbami (wyprawka), kartki, mazaki, klej.
Dziecko losuje kartoniki z liczbami. Nakleja je na kartkach. Rysuje pod nimi tyle przedmiotów, ile wskazuje liczba.
Wycieczka na łąkę.
Plan i zadania na wycieczkę:
- obserwacja (również przez lupę) napotkanych roślin i zwierząt, opisywanie ich wyglądu
- obserwowanie zachowania owadów, słuchanie wydawanych przez nie odgłosów
- obserwowanie roślin poruszanych wiatrem, rozpoznawanie ich i nazywanie.
- zbieranie znanych roślin w celu wykonania zielnika np.: koniczyny, mniszka pospolitego, szczawiu lub innych roślin – po jednej sztuce. Jutro się przydadzą …
- robienie bukietów, wianków z kwiatów
A po wyciecze porozmawiajcie o tym, co się najbardziej podobało? Co zainteresowało lub zdziwiło?Co najbardziej chciałbyś zapamiętać? Jakiego koloru było na łące najwięcej? Itp.
Oglądanie i nazywanie roślin z łąki, zapamiętywanie ich nazw.