64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
DZISIAJ POSTARAMY SIĘ ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE: PO CO HODUJEMY ZWIERZĘTA? ORAZ WYKONAMY MAKIETĘ WIEJSKIEGO PODWÓRKA
Produkty pochodzące od zwierząt, apaszka.
Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.
Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać. Np.
jajka – ciasto, kanapki, sałatka…
mleko – ser, budyń, jogurt…
pióra – poduszka, pierzyna…
wełna – szalik, sweter, czapka…
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
−Jakie budynki powinny się tam znaleźć?
−Jakie zwierzęta tam spotkamy?
Kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki, kleje, plastelina, zielone farby, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu / kartonu, papier kolorowy, bibuła, wykałaczki lub inne materiały.
Oglądanie makiety, nazywanie zabudowań, zwierząt.
Zapraszamy do wysłuchania piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
ZADANIA W KARTACH PRACY:
Karta pracy, cz. 4, s. 9.
Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.
Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.
DO JUTRA…
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10