REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAMY WAS W CZWARTEK (16.04.2020r.)

WITAMY WAS W CZWARTEK (16.04.2020r.)

DZISIAJ POSTARAMY SIĘ ODPOWIEDZIEĆ NA PYTANIE: PO CO HODUJEMY ZWIERZĘTA? ORAZ WYKONAMY MAKIETĘ WIEJSKIEGO PODWÓRKA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Zabawa Smakujemy i dotykamy.

Produkty pochodzące od zwierząt, apaszka.

Rodzic pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt, np.: jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna, pióra. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwy produktów, a po odsłonięciu oczu nazywa zwierzęta, od których te produkty pochodzą.

 

  1. Burza mózgów – Co można zrobić z tych produktów?

Rodzic podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać. Np.

jajka – ciasto, kanapki, sałatka…

mleko – ser, budyń, jogurt…

pióra – poduszka, pierzyna…

wełna – szalik, sweter, czapka…

 

  1. Zwierzęta dla dzieci na wsi - Odgłosy zwierząt | CzyWieszJak

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 

 

  1. Wspólne wykonanie makiety wiejskiego podwórka.
  • Omówienie wyglądu wiejskiego podwórka.

Jakie budynki powinny się tam znaleźć?

Jakie zwierzęta tam spotkamy?

 

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

Kolorowe czasopisma, kredki, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka, tekturki, kleje, plastelina, zielone farby, pędzelki, prostokątny kawałek styropianu / kartonu, papier kolorowy, bibuła, wykałaczki lub inne materiały.

  • Dziecko wycina z kolorowych czasopism obrazki/zdjęcia zwierząt, które można spotkać na wiejskim podwórku (lub je rysuje).
  • Dziecko przykleja obrazki/zdjęcia na tekturkach i umocowuje je plasteliną do tekturowych podstawek.
  • Rodzic przygotowuje prostokątny kawałek styropianu / kartonu (0,5 m x 1 m), maluje go zieloną farbą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.
  • Dziecko okleja pudełka kolorowym papierem – otrzymuje zabudowania gospodarcze, dom gospodarza.
  • Wspólne komponowanie makiety na styropianie, ozdabianie elementami wykonanymi z bibuły (np. rośliny, staw) lub z wykałaczek (płot).

Oglądanie makiety, nazywanie zabudowań, zwierząt.

 

Zapraszamy do  wysłuchania piosenki:

Śpiewające Brzdące - Gdacze kura: Ko, Ko, Ko - Piosenki dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

ZADANIA W KARTACH PRACY:

Karta pracy, cz. 4, s. 9.

Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich śladami. Czytanie nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

 

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.

Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.

 

DO JUTRA…

Data dodania: 2020-04-15 21:24:36
Data edycji: 2020-04-15 21:31:59
Ilość wyświetleń: 279
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej