REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

WITAM WAS W PONIEDZIAŁEK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat kompleksowy:

  • Kapie, kropi, mży

Temat dnia:

  • Jesienna pogoda

Cele szczegółowe:

  • dzieci wiedzą, jakie zjawiska pogodowe występują jesienią
  • umieją dobrać ubranie do aktualnej pogody i pory roku
  • potrafią wypowiadać się na dany temat
  • słuchają wiersza i odpowiadają na pytania dotyczące jego treści

                                                                                                                                           

Przebieg

  1. „Dzień dobry, witam was”J - zabawa integracyjna

„Dzień dobry, witam was
Zaczynamy, bo już czas
Jestem ja, jesteś ty,
Razem to jesteśmy my.”

  1. „Listopadowa pogoda” –  rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie wysłuchanego fragmentu wiersza I. Suchorzewskiej pt. „Słota”

„Słota”


Pada gęsty kapuśniaczek,
Szare niebo ciągle płacze,
Siąpi nudno, mży…
Kapu kapu, kapią z nieba,
Kapią z rynny, kapią z drzewa
Kropelki jak łzy.
Mokną dróżki, mokną krzaki,
Mokną pieski, mokną ptaki,
Szary kot i my…
Chlapu chlapu, błoto chlapie
Po kałużach jesień człapie,
Otulona w mgły…

 

  1. Rozmowa na temat treści wiersza:
  • O jakiej porze roku opowiadał wiersz?
  • Dlaczego niebo płakało?
  • Co robi deszcz? (siąpi, kapie, pada, mży)
  • Jak nazywamy duży deszcz i mały deszczyk? (ulewa, mżawka, kapuśniaczek)
  • Jak wyglądał świat przedstawiony w wierszu?
  • Kto moknął na deszczu? „Jak możemy pomóc zwierzętom, gdy robi się coraz chłodniej? – burza mózgów, kształtowanie u dzieci empatycznej postawy wobec zwierząt (elementy edukacji humanitarnej).
  1. „Jesienna pogoda”- zestaw zabaw ruchowych.

    - Potrzebny będzie tamburyn lub bębenek, jeśli nie mamy nasz instrument możemy zastąpić pokrywką od garnka i łyżką

    „Szaro za oknami”
    Podczas akompaniamentu dzieci poruszają się po pokoju. Gdy akompaniament cichnie rodzic podaje hasło: podłoga, krzesło, szafka, dywan, itp. jest sygnałem do zagrania deszczu, uderzając klockiem lub orzechem o podłogę, krzesło, itd. Po zakończeniu zabawy należy z dziećmi porównać te odgłosy (głośno – cicho).

    „Wiatr”
    Gdy rodzic uderza w bębenek, wieje wiatr – dziecko wiruje (liście, piórka, śnieżynki).
    Gdy bębenek cichnie, wiatr przestaje wiać – dziecko przykuca (liście, piórka, śnieżynki spa-dają na ziemię).

    „Słońce – deszcz”
    Na hasło: słońce świeci dziecko biega swobodnie po pokoju, na hasło deszczyk pada szybko łączy się w parę z rodzicem i stają plecami do siebie.

Jesienne niespodzianki”
Dziecko swobodnie porusza się między rozłożonymi na podłodze kartkami. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie po dźwięku, co naśladują instrumenty. Jeżeli rodzic zagra na bębenku to znaczy, że pada deszcz – dzieci naśladują deszcz, uderzając palcami w kartki. Dźwięki tamburyna oznaczają słoneczną pogodę – dziecko maszeruje naokoło swojej kartki. Dwa uderzenia w talerze (pokrywki) ostrzegają, że należy schronić się przed burzą – dziecko kuca i podnosi kartkę nad głowę.

 „Pogoda” – masażyk
Dziecko i rodzic tworzą  parę. Rodzic mówi opowiadania, dotykając ciała dziecka
Jest jesienny, pochmurny dzień. Wieje wiatr, początkowo łagodny, delikatnie owiewa Twoje ręce, plecy i nogi. Potem wzmaga się, kołysze Twoim ciałem na boki, do przodu i do tyłu. Wiatr przygonił chmurkę, z której pierwsze krople deszczu spadają na Twoją głowę. Deszcz szybko się wzmaga i strugi wody spływają Ci po plecach, ramionach. Wiatr, który przechyla Twoje ciało na boki, w przód i w tył, przegania deszczową chmurkę, zza której pokazuje się słonko. Jego promienie delikatnie muskają Twoją twarz. Zamian miejsc. Opowiadanie można wzbogacić o nowe elementy.

 

Do zobaczenia jutroJ

 

 

 

        

Data dodania: 2020-11-08 18:45:20
Data edycji: 2020-11-08 18:49:44
Ilość wyświetleń: 663
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej