64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Temat dnia: Poznajemy literę „F”.
Cel operacyjny:
Dziecko:
- bierze udział w zabawach ruchowych
- rozpoznaje i nazywa literę f.
Kochani! W tygodniu, w którym rozmawiamy o sporcie nie możemy zapomnieć o tym jak ważna jest aktywność fizyczna. Zabawy na podwórku, placu zabaw, jazda na rowerze, gra w piłkę ….Z pewnością każdy z Was wybierze coś dla siebie. Jeśli natomiast musicie pozostać w domach proponujemy takie ćwiczenia możliwe do wykonania w domu.
Jako wprowadzenie można wykonać doświadczenia z mieszaniem kolorów.
Rodzic ma słoiki z roztworami farb: żółtej, czerwonej i niebieskiej, oraz puste słoiki. Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:
– żółtej i niebieskiej (zielony),
– niebieskiej i czerwonej (fioletowy),
– czerwonej i żółtej (pomarańczowy).
Po każdej uzyskanej odpowiedzi miesza farby w tych kolorach.
Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
Dzielenie słowa farby na sylaby.
− Co słyszycie na początku słowa farby?
Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską f.
Dzielenie słowa farby na głoski.
Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).
− Z ilu głosek składa się słowo farby?
Budowanie schematu słowa farby (załącznik).
Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...).
Analiza i synteza słuchowa imienia Franek.
Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu. Pokaz litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Umieszczanie poznanych liter: f, F, a, r, n, b, e, y, k, pod schematami słów farby, Franek (załącznik)
Litery: f, F, a, r, n, b, e, y, k.
Odczytywanie wyrazów farby, Franek.
Jaki kolor mają...?,
Zadaniem dzieci jest odczytać napisy, dopasować do nich zdjęcia odpowiednich zwierząt i roślin oraz określić kolory ich sierści, piór (Załacznik do pobrania: "Jaki kolor mają?").
Karty pracy- Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 40.
Potrzebne: Woreczek z grochem, nagranie dowolnej melodii, odtwarzacz CD lub telefon.
Dziecko otrzymuje woreczek z grochem. Kładzie woreczek na głowach. Chodzi po całym pokoju w rytm akompaniamentu tak, aby woreczek nie zsunął mu się z głowy. Podczas przerwy w muzyce ostrożnie klęka na jedno kolano, uważając, aby woreczek nie spadł(proste plecy). Komu z Was udało się nie upuścić woreczka?
Karta pracy, cz. 3, nr 64.
− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.
− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.
− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.
Powodzenia i do jutra!
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10