REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Środa 7.04.2021

Środa 7.04.2021

 

Temat dnia: Poznajemy literę „F”.

 

Cel operacyjny:

Dziecko:

- bierze udział w zabawach ruchowych

- rozpoznaje i nazywa literę f.

 

            Kochani! W tygodniu, w którym rozmawiamy o sporcie nie możemy zapomnieć o tym jak ważna jest aktywność fizyczna. Zabawy na podwórku, placu zabaw, jazda na rowerze, gra w piłkę ….Z pewnością każdy z Was wybierze coś dla siebie. Jeśli natomiast musicie pozostać w domach proponujemy takie ćwiczenia możliwe do wykonania w domu.

https://youtu.be/YwFY1K2vsZY

https://youtu.be/QLulnqyXCjs

 

  1. Mieszanie farb

Jako wprowadzenie można wykonać doświadczenia z mieszaniem kolorów.

Rodzic ma słoiki z roztworami farb: żółtej, czerwonej i niebieskiej, oraz puste słoiki. Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:
żółtej i niebieskiej (zielony),
niebieskiej i czerwonej (fioletowy),

czerwonej i żółtej (pomarańczowy).

Po każdej uzyskanej odpowiedzi miesza farby w tych kolorach.

  1. Zabawy i ćwiczenia z literą f.

Analiza i synteza słuchowa słowa farby.

Dzielenie słowa farby na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa farby?

Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską f.

Dzielenie słowa farby na głoski.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...).

− Z ilu głosek składa się słowo farby?

Budowanie schematu słowa farby (załącznik).

Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską f (Franek, Filip, Felicja, Florentyna...).

Analiza i synteza słuchowa imienia Franek.

Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu. Pokaz litery f: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Umieszczanie poznanych liter: f, F, a, r, n, b, e, y, k, pod schematami słów farby, Franek (załącznik)

Litery: f, F, a, r, n, b, e, y, k.

Odczytywanie wyrazów farby, Franek.

  1. Zabawa: W jakim kolorze?

Jaki kolor mają...?,

Zadaniem dzieci jest odczytać napisy, dopasować do nich zdjęcia odpowiednich zwierząt i roślin oraz określić kolory ich sierści, piór (Załacznik do pobrania: "Jaki kolor mają?").

Karty pracy- Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 40.

  1. Zabawa ruchowa Woreczek.

Potrzebne: Woreczek z grochem, nagranie dowolnej melodii, odtwarzacz CD lub telefon.
Dziecko otrzymuje woreczek z grochem. Kładzie woreczek na głowach. Chodzi po całym pokoju w rytm akompaniamentu tak, aby woreczek nie zsunął mu się z głowy. Podczas przerwy w muzyce ostrożnie klęka na jedno kolano, uważając, aby woreczek nie spadł(proste plecy). Komu z Was udało się nie upuścić woreczka?

 

Karta pracy, cz. 3, nr 64.

−  W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców i piłki.

−  Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.

 

  • Karta pracy, cz. 3, nr 65.

− Policzcie przedmioty w każdej ramce. Zaznaczcie ich liczbę w pustych okienkach. Dokończcie ozdabiać ramki.

                                                                                                                    Powodzenia i do jutra!

Data dodania: 2021-04-06 14:07:21
Data edycji: 2021-04-13 20:00:43
Ilość wyświetleń: 190
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej