REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ŚRODA 14.04.2021 - SEGREGUJEMY ODPADY

ŚRODA 14.04.2021 - SEGREGUJEMY ODPADY

Temat dnia: SEGREGUJEMY ODPADY

CELE dziecko:

  • wie, że segregowanie śmieci jest bardzo ważne,
  • wykonuje zabawkę z odpadów,
  • wykonuje ćwiczenia oddechowe.

 

 

1. „Śmieszne minki” – ćwiczenia narządów mowy.

Rodzic opowiada krótką historię, dziecko miną pokazuje emocje odpowiadające danej sytuacji.

Przykładowo:

- Ania chciała iść na plac zabaw, ale zaczął padać deszcz. (mina smutna)

- Mama kupiła Pawłowi lody. (mina wesoła)

- Tomek pokłócił się z kolegą o samochód i usiadł w kącie. (mina obrażona)

- Mama siedziała w fotelu, nagle koło jej nóg przebiegła mysz. (mina przestraszona)

- Kasia zobaczyła na łące wielki balon, który właśnie wylądował. (mina zdziwiona)

 

2. „Dbamy o środowisko” - rozwiązywanie zagadek słownych.

 

Ciągle jest ich bardzo dużo i nikomu już nie służą.

O tym wiedzą małe dzieci, że to są właśnie …. (śmieci)

 

Każda plastikowa, ale nie szklana,

powinna przed wyrzuceniem być zawsze zgniatana. (butelka)

 

Papier, gazety, pudełko po butach, niepotrzebny zeszyt,

czy też tektura to wszystko jak wiecie jest … (makulatura)

 

Gdy w lesie to wyrzucisz, szkód narobisz wiele.

Mogą tym się skaleczyć nasi leśni przyjaciele. (szkło)

 

3. „Co zrobić, żeby śmieci było mniej?” – rozmowa kierowana.

Wypowiedzi dziecka na podstawie własnych obserwacji, doświadczeń. 

 

4. „Recykling” – rozmowa na temat wykorzystania odpadów.

Rodzic wspólnie z dzieckiem zastanawia się nad tym, co dzieje się z posegregowanymi odpadami. Następnie pokazuje dziecku  znak recyklingu. Pyta dziecko, czy widziało już kiedyś taki znak, jeśli tak to gdzie i czy wie, co on oznacza? Tłumaczy, że jest to znak recyklingu, który wskazuje na powtórne wykorzystanie materiałów, czyli posegregowanych odpadów.

RECYKLING: jest to jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Polega na wykorzystaniu odpadów do produkcji nowych wyrobów, czyli jest to powtórne przetworzenie odpadów np. plastiku, szkła, papieru.

 

5. „Segregujemy odpady” – Zabawy z porami roku, Wiosna, s. 25.

Rysowanie linii po śladzie, ustalenie do których pojemników należy wrzucać odpowiednie odpady.

Należy zwrócić uwagę na to, że czasami kolory pojemników mogą się różnić. W karcie pracy zielony pojemnik jest na papier, a niebieski na szkło, my natomiast mamy odwrotną kolorystykę. Zawsze musimy kierować się wytycznymi określonymi w danym miejscu zamieszkania. 

 

Zasady prawidłowej segregacji odpadów na terenie miasta Czarnków 

https://czarnkow.pl/aktualnosci/zasady-prawidlowej-segregacji-odpadow.html 

 

 

6. Segregujemy odpady.

Zachęcam do włączenia dziecka w codzienne obowiązki związane z segregacją odpadów w Państwa domu.

 

 

7. „Dmuchaniec wyginaniec" – praca plastyczna z odpadów i zabawa logopedyczna.

 

 

Instrukcja jak zrobić:

https://bazazabawy.pl/2020/08/03/dmuchaniec-wyginaniec-praca-plastyczna-z-odpadow-i-zabawa-logopedyczna/

 

Filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=7C-FwXnsBBs

 

 

Miłej zabawy. Pozdrawiamy :)

 

 

 

Data dodania: 2021-04-13 21:33:40
Data edycji: 2021-04-13 22:03:04
Ilość wyświetleń: 177
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej