REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021 - ZWYCZAJE I TRADYCJE ŚWIĄTECZNE

PONIEDZIAŁEK 29.03.2021 - ZWYCZAJE I TRADYCJE ŚWIĄTECZNE

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIELKANOC

Temat dnia: ZWYCZAJE I TRADYCJE ŚWIĄTECZNE

CELE dziecko:

  • wypowiada się na temat Wielkanocy
  • zna niektóre tradycje wielkanocne

 

 

1. „W poszukiwaniu ZAJĄCZKA WELKANOCNEGO” – ćwiczenia poranne

"Zając chowa się za drzewem"

Ustalamy jakie przedmioty są drzewami. Na hasło "Biegamy po lesie" biegamy między drzewami, na hasło "Schowaj się za drzewem", chowamy się za najbliższym „drzewem” – na baczność, nogi złączone, ręce wzdłuż ciała.

 

"Wypatrujemy zająca przez lornetkę" (ćw. mięśni grzbietu i karku)

Leżymy przodem z rękoma pod brodą. Na hasło "Patrzymy przez lornetkę" podnosimy klatkę piersiową, robimy z dłoni lornetkę i naśladujemy wypatrywanie zająca w lesie. Na hasło "Widzę zająca" wstajemy.

 

"Skaczący zając"

Na hasło "Zajączek skacze" – naśladujemy skoki zająca: odrywamy dłonie od podłogi przenosząc je do przodu, jednocześnie prostujemy nogi; odbijamy się nogami od podłogi, podciągając je do rąk, aż do przysiadu podpartego.

 

2. „Zwyczaje i tradycje świąteczne”

„Święta Wielkanocne – animacja do piosenki” https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g  

Rozmowa na podstawie piosenki, własnych doświadczeń i obserwacji dzieci.

 

3. „Znajdź obrazki związane ze Świętami Wielkanocnymi” – Załącznik nr 1 

 

4. „Znam tradycje świąteczne” – zabawa ruchowa

Dziecko porusza się w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Na sygnał słowny przyjmuje odpowiednią pozycję:

  • kiedy rodzic powie wyraz związany ze Świętami Wielkanocnymi (np. jajka, kurczaczek, oblewanie wodą) dziecko stoi i podnosi wysoko ręce;
  • kiedy rodzic powie inny wyraz (np. choinka, tort), dziecko siada na dywanie.

 

5. Zadanie dla chętnych - Załącznik nr 2 – „Matematyczne pisanki”

Rodzic wycina pisanki i przecina je na dwie części po śladzie. Zadaniem dziecka jest odszukać pasujące części jajek i nakleić na kartce. Następnie narysować odpowiednią ilość dowolnych elementów (kół, kwadratów, trójkątów, serc...) na drugiej części pisanki.

 

Gorąco pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy :)

 

 

 

Data dodania: 2021-03-28 18:17:42
Data edycji: 2021-04-01 17:50:05
Ilość wyświetleń: 207
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej