Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Poniedziałek - 11.05.2020

Poniedziałek - 11.05.2020

Witam wszystkich w poniedziałek.

 

W tym tygodniu poznamy ŁĄKĘ I JEJ MIESZKAŃCÓW

 

Temat dnia: Na zielonej łące.

 

Cele:

- wypowiada się na temat wysłuchanego wiersza, potrafi wymienić mieszkańców łąki

- nabywa wiadomości na temat łąki i jej mieszkańców

- potrafi ilustrować ruchem i głosem opowieść ruchową

- rozwija sprawność manualną

 

Potrzebne będzie: książka s 82,83; ilustracje owadów – załącznik Mieszkańcy łąki, przybory plastyczne (dla chętnych)

1. Wprowadzenie do tematu.

 

Kochane dzieci, spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

- Jaką mamy teraz porę roku?

- Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?

- Czy ktoś potrafi odpowiedzieć jaki jest miesiąc?

- Jakie widzisz zmiany zachodzące w przyrodzie? (jest cieplej, wszystko zielenieje, kwitną kwiaty, widać więcej ptaków, owadów itp.)

- Gdzie możemy spotkać najwięcej owadów? (na łące)

Spróbuj powiedzieć gdzie mieszkają zwierzęta: (łąka czy las)

- biedronka, motyl, żaba, dzięcioł, dzik, sowa, konik polny, lis, kret

 

2. Wiersz „Łąka”

Otwórz książkę na s 82 – 83 i poproś rodzica, aby przeczytał wiersz M. Buczkówny „Łąka” (załącznik). Następnie zapoznaj się z załącznikiem „Mieszkańcy łąki”.

 

- Opowiedz o każdym owadzie

- Co, oprócz owadów możemy zobaczyć na łące?

- podziel na sylaby każdą nazwę owada, wysłuchaj pierwszej głoski

 

3. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerujemy po łące”.

Rodzic czyta opowieść, dziecko ilustruje ruchem i głosem .

Był piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę (dziecko maszeruje w różnych kierunkach pokoju). Słońce mocno świeciło, a wiatr rozdmuchał nasiona mniszka lekarskiego i innych roślin (dziecko chodzi na czworakach i dmucha na rośliny). Nagle dziecko usłyszało pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami, szukając najpiękniejszych, aby zebrać z nich nektar (dziecko lata jak pszczoły, machając rekami – skrzydłami). Wesoło bzyczały, nawołując się nawzajem (naśladuje bzyczenie pszczół: bzzzy, bzzzy). Na listkach koniczyny siedziały koniki polne, poruszając śmiesznie łapkami, z których strząsały resztki porannej rosy (dziecko siedzi, porusza w dowolny sposób rękami i nogami). Cykały cichutko (naśladuje dźwięk: cyt,cyt,cyt). Nagle, zupełnie nie wiadomo skąd, pojawiły się żaby (dziecko naśladuje skakanie żabek). Kumkały głośno, jakby ostrzegały przed jakimś niebezpieczeństwem (naśladują kumkanie: kum, kum, kum). Miały rację, że były takie zdenerwowane, bo na łące pojawiła się para bocianów; chodziły, wysoko unosząc nogi, z szeroko rozłożonymi skrzydłami i rozglądały się na boki, co chwilę przystawały i szukały czegoś w trawie (naśladuje chód bocianów). Ponieważ nie mogły niczego znaleźć, klekotały ze złością (naśladują klekot : kle, kle, kle). Dzieci już miały wracać do przedszkola, kiedy zobaczyły ślimaka, który wolno sunął po trawie. Kiedy tylko napotkał przeszkodę, szybko chował się do swojego domu, który nosił na grzbiecie (naśladuje zachowanie ślimaka). Dzieciom przyglądała się wrona, siedząca na wierzbie i głośno krakała (naśladuje: kra, kra, kra). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami i gałązkami drzew, szumiąc wesołe piosenki (szszsz, szszsz, szszsz). Dzieci zadowolone ze spaceru wróciły marszem do przedszkola (maszeruje w różnych kierunkach pokoju).

 

4. Zadanie dla chętnych

Praca plastyczna o tematyce łąki

- praca dowolna

- wykonana dowolną techniką (mogą być techniki mieszane:))

- łąka, mieszkańcy łąki, jeden mieszkaniec, sama roślinność itp.

 

Dziecko pracę wykonuje samodzielnie :)

Czekam na relację, ściskam wszystkich mocno.

 

Agnieszka Grolewska

 

P.S. Wykonanie pracy plastycznej na temat łąki było dla chętnych. Biedroneczki zawsze są chętne. Prace przysłali: Kaja, Antoś, Franek, Stasiu, Piotrek, Grzesiu, Gabryś, 

Data dodania: 2020-05-10 20:25:49
Data edycji: 2020-05-13 18:03:48
Ilość wyświetleń: 116
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button