Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

MOJE UCZUCIA (05.06.2020r.)

MOJE UCZUCIA (05.06.2020r.)

 

 

MOJE UCZUCIA

(05.06.2020r.)

NIBY TACY SAMI, A INNI V

 

 

 

Dzień dobry!

                       

Proszę o przeczytanie dzieciom tekstu J. Kucharczyk „Moje uczucia”:

 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

 

Rozmowa z dziećmi na temat tekstu:

  • Co mieszka w sercu?
  • Czy zawsze jest nam wesoło?
  • Czy zdarza się, że coś was smuci?
  • Czy zdarza się, że coś was złości?

 

Rodzic przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że „po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci”.

 

 

 

Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci:

Dziecko dostaje od rodzica kartkę podzieloną na pół, z rysunkiem chmurki i słoneczka w jej rogach. Po lewej stronie kartki (chmurka), dziecko rysuje to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je cieszy. Potem dziecko wraz z rodzicem omawia swój rysunek.

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 59:

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach.

Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

 

 

 

 

DLA CHĘTNYCH:

 

Zabawa z wykorzystaniem kostki mimicznej:

(kostka znajduje się w załączniku I – należy ją wydrukować i złożyć).

 

Dziecko ogląda kostkę mimiczną, nazywa emocje przedstawione na obrazkach chmurek.

 

Dziecko rzuca kostką mimiczną. Nie pokazuje, co wskazała kostka, tylko miną przedstawia odpowiednią emocję. Rodzic/ rodzeństwo nazywa emocje przedstawioną przez dziecko. Potem może nastąpić zamiana.

 

 

 

 

MIŁEGO WEEKENDU!

 

 

 

Źródło zdjęcia głównego: pixabay.com

Źródło kostki mimicznej: blizejprzedszkola.pl

 

 

 

Data dodania: 2020-06-04 09:27:05
Data edycji: 2020-06-04 09:32:59
Ilość wyświetleń: 51
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button