REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

MOJE UCZUCIA (05.06.2020r.)

MOJE UCZUCIA (05.06.2020r.)

 

 

MOJE UCZUCIA

(05.06.2020r.)

NIBY TACY SAMI, A INNI V

 

 

 

Dzień dobry!

                       

Proszę o przeczytanie dzieciom tekstu J. Kucharczyk „Moje uczucia”:

 

Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,

i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.

Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,

i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.

Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.

W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,

że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,

tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.

Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

 

 

Rozmowa z dziećmi na temat tekstu:

  • Co mieszka w sercu?
  • Czy zawsze jest nam wesoło?
  • Czy zdarza się, że coś was smuci?
  • Czy zdarza się, że coś was złości?

 

Rodzic przypomina, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom. Ale należy pamiętać o tym, że „po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci”.

 

 

 

Rysowanie na kartkach tego, co cieszy dzieci, i tego, co je smuci:

Dziecko dostaje od rodzica kartkę podzieloną na pół, z rysunkiem chmurki i słoneczka w jej rogach. Po lewej stronie kartki (chmurka), dziecko rysuje to, co je smuci, a po prawej stronie (słonko) – co je cieszy. Potem dziecko wraz z rodzicem omawia swój rysunek.

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 59:

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie rybek i fal po śladach.

Kończenie rysowania rybek według wzoru. Kolorowanie ich.

 

 

 

 

DLA CHĘTNYCH:

 

Zabawa z wykorzystaniem kostki mimicznej:

(kostka znajduje się w załączniku I – należy ją wydrukować i złożyć).

 

Dziecko ogląda kostkę mimiczną, nazywa emocje przedstawione na obrazkach chmurek.

 

Dziecko rzuca kostką mimiczną. Nie pokazuje, co wskazała kostka, tylko miną przedstawia odpowiednią emocję. Rodzic/ rodzeństwo nazywa emocje przedstawioną przez dziecko. Potem może nastąpić zamiana.

 

 

 

 

MIŁEGO WEEKENDU!

 

 

 

Źródło zdjęcia głównego: pixabay.com

Źródło kostki mimicznej: blizejprzedszkola.pl

 

 

 

Data dodania: 2020-06-04 09:27:05
Data edycji: 2020-06-04 09:32:59
Ilość wyświetleń: 392
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej