64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
DBAMY O PRZYRODĘ II
"Jak dbać o przyrodę?”
28.04.2020 r.
Dzień dobry Entliczki-Pentliczki! Witam drodzy Rodzice!
UWAGA! Do wykonania ćwiczeń potrzebna będzie gazeta.
Dziecko dostaje karty, wycina kwiaty. Rodzic przygotowuje kartoniki (małe karteczki) kartoniki, na których będzie kodował wraz z dziećmi cechy kwiatów przedstawionych na kartkach:
− wielkość, np. sylwetki człowieka, większa i mniejsza,
− kolor, np. plamy: różowa, żółta, czerwona,
− kształt – obrazek róży, pierwiosnka,tulipana.
Rodzic mówi i pyta:
− Przyjrzyjcie się kartom. Co jest na nich przedstawione?
− Jak można je rozdzielić?
(Dziecko podają różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie według kształtów kwiatów).
− Rozłóż karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów, a w drugiej – małych kwiatów.
− Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki małych kwiatów? (Np. małą sylwetą człowieka).
− Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki dużych kwiatów? (Np. większą sylwetą człowieka).
Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (małe lub duże), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.
− Rozłóżcie karty według kolorów.
− Jak zaznaczysz na kartonikach, jakie kolory mają karty w każdej grupie? (Np. plamami w danym kolorze).
Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (żółte, różowe lub czerwone plamy), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.
− Rozłóż karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.
− Jak zaznaczyłbyś na kartonikach, jakie kwiaty są na obrazkach w każdej grupie? (Rysunkiem tulipana, róży, pierwiosnka).
Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (rysunek kwiatu tulipana, róży, pierwiosnka), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.
Teraz czas na sprawdzenie, czy dziecko potrafi wyróżnić wskazane cechy kart.
Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą, a dzieci wybierają odpowiednie karty.
Rodzic wybiera karty, a dziecko ma wskazać kartonik z odpowiednią cechą i ją nazwać.
Dopiero kiedy upewnią się Państwo, że dziecko potrafi wyróżnić i nazwać cechy obrazków, może przystąpić do ćwiczeń w wyróżnianiu dwóch cech jednocześnie.
• Segregowanie kart ze względu na dwie cechy równocześnie.
Wycięte wcześniej z wyprawki kartoniki z kwiatami (dla każdego dziecka).
Rodzic pokazuje jednocześnie dwa kartoniki z zakodowanymi cechami, np. małe, żółte. Dzieci muszą wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana. N. wybiera karty, np. małą czerwoną różę i dużą czerwoną różę. Zadaniem dziecka jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie (czerwone kwiaty róży). Jeżeli dzieci nie będą miały kłopotów z tymi ćwiczeniami, można spróbować segregować karty ze względu na trzy cechy, np. żółte, duże kwiaty tulipana.
Jestem pewna, że doskonale Wam poszło, więc teraz czas na kolejne ciekawe zadanie.
ZADANIA W KSIĄŻKACH NA DZIŚ
Karta pracy, cz. 4, s. 14-15
Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.74
Miłego dnia!
Do jutra!
Źródło zdjęcia głównego:
https://pixabay.com/pl/photos/dziecko-dziewczyna-blond-drzewo-544085/
obrazki - do zdań wykonane przez nauczyciela
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10