REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

JAK DBAĆ O PRZYRODĘ? (28.04.2020r.)

JAK DBAĆ O PRZYRODĘ? (28.04.2020r.)

DBAMY O PRZYRODĘ II

"Jak dbać o przyrodę?”

28.04.2020 r.

 

Dzień dobry Entliczki-Pentliczki! Witam drodzy Rodzice!

  1. Na początku proponuję kilka ćwiczeń gimnastycznych:

UWAGA! Do wykonania ćwiczeń potrzebna będzie gazeta.

  • Dziecko staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą
    w górze.
    Dziecko w leżeniu przodem – unosi gazetę trzymane za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach, skierowane w bok), dmuchają na gazety i wprowadzają je w ruch.
    • Dziecko ugniata gazetę tak, aby powstały kulki (piłki) – rzucają kulkami i chwytają je w miejscu, w chodzie, w biegu; rzucają i chwytają, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem wykonują klaśnięcie, dotykają ręką podłogi, robią rękami młynek, wykonują obrót itp.
    • W leżeniu przodem – dziecko przetacza kulki z ręki do ręki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.
    • Dziecko maszeruje z kulką na głowie.
    • Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzą do siadu skrzyżnego.
    • Dziecko w siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.
  1. Klasyfikowanie z użyciem kart logicznych.

    Dostrzeganie cech wspólnych danych roślin i cech je różniących. Segregowanie obrazków ze względu na jedną cechę.
    Proszę przygotować dla dziecka: wyprawka – karta H, karta I, nożyczki.

Dziecko dostaje karty, wycina kwiaty. Rodzic przygotowuje kartoniki (małe karteczki) kartoniki, na których będzie kodował wraz z dziećmi cechy kwiatów przedstawionych na kartkach:
− wielkość, np. sylwetki człowieka, większa i mniejsza,

 
− kolor, np. plamy: różowa, żółta, czerwona,


− kształt – obrazek róży, pierwiosnka,tulipana.


Rodzic mówi i pyta:
Przyjrzyjcie się kartom. Co jest na nich przedstawione?
Jak można je rozdzielić?
(Dziecko podają różne propozycje, np. osobno duże kwiaty, osobno małe kwiaty; rozdzielanie według kształtów kwiatów).
Rozłóż karty na dwie grupy tak, aby w jednej z nich były obrazki dużych kwiatów, a w drugiej – małych kwiatów.
Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki małych kwiatów? (Np. małą sylwetą człowieka).
Jak zaznaczymy na kartoniku, że tu leżą obrazki dużych kwiatów? (Np. większą sylwetą człowieka).

Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (małe lub duże), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.
Rozłóżcie karty według kolorów.
Jak zaznaczysz na kartonikach, jakie kolory mają karty w każdej grupie? (Np. plamami w danym kolorze).

Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (żółte, różowe lub czerwone plamy), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.
− Rozłóż karty według przedstawionych na nich kształtów kwiatów.
− Jak zaznaczyłbyś na kartonikach, jakie kwiaty są na obrazkach w każdej grupie? (Rysunkiem tulipana, róży, pierwiosnka).

Dziecko zsuwa karty. Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą (rysunek kwiatu tulipana, róży, pierwiosnka), a dziecko wybiera spośród wszystkich kart tylko te, na których obrazki mają wskazaną cechę.

Teraz czas na sprawdzenie, czy dziecko potrafi wyróżnić wskazane cechy kart.
Rodzic pokazuje kartonik z zakodowaną cechą, a dzieci wybierają odpowiednie karty.
Rodzic wybiera karty, a dziecko ma wskazać kartonik z odpowiednią cechą i ją nazwać.

Dopiero kiedy upewnią się Państwo, że dziecko potrafi wyróżnić i nazwać cechy obrazków, może przystąpić do ćwiczeń w wyróżnianiu dwóch cech jednocześnie.

Segregowanie kart ze względu na dwie cechy równocześnie.
Wycięte wcześniej z wyprawki kartoniki z kwiatami (dla każdego dziecka).

Rodzic pokazuje jednocześnie dwa kartoniki z zakodowanymi cechami, np. małe, żółte. Dzieci muszą wybrać karty przedstawiające: małe żółte kwiaty róży, pierwiosnka, tulipana. N. wybiera karty, np. małą czerwoną różę i dużą czerwoną różę. Zadaniem dziecka jest wskazanie kartoników z cechami wspólnymi i ich nazwanie (czerwone kwiaty róży). Jeżeli dzieci nie będą miały kłopotów z tymi ćwiczeniami, można spróbować segregować karty ze względu na trzy cechy, np. żółte, duże kwiaty tulipana.

Jestem pewna, że doskonale Wam poszło, więc teraz czas na kolejne ciekawe zadanie.

  1. Rozmowa na temat powietrza.
    Gdzie się znajduje? Czy ma kolor, kształt? W jaki sposób można poznać, że znajduje się wokół nas.
    • Nadmuchiwanie balonów – obserwowanie ich powiększania się, wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnych twarzy.
    • Wciąganie powietrza do płuc i wydychanie go przez słomkę do napojów do kubeczka z wodą – obserwowanie powstających bąbelków.
    • Obserwowanie drzew poruszanych wiatrem.
    Rodzic wyjaśnia, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać, lecz można poczuć, ale tylko wtedy, gdy porusza się jako wiatr. Podkreśla znaczenie powietrza dla życia ludzi i zwierząt oraz jego wszechobecność wokół nas.
  2. Zabawa ruchowa – Dzięcioł na drzewie.

    Dzieci, w staniu w lekkim rozkroku, naśladują ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa (wykonują skłony i skręty głowy)

 

ZADANIA W KSIĄŻKACH NA DZIŚ

Karta pracy, cz. 4, s. 14-15

Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s.74



Miłego dnia!
Do jutra!

 

Źródło zdjęcia głównego:

https://pixabay.com/pl/photos/dziecko-dziewczyna-blond-drzewo-544085/

obrazki - do zdań wykonane przez nauczyciela

Data dodania: 2020-04-27 20:09:10
Data edycji: 2020-04-28 11:21:04
Ilość wyświetleń: 169
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej