64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Witamy Was we wtorek:)
Temat:Tyle stóp, tyle kroków.
Cele:
• rozwijanie umiejętności mierzenia,
• mierzenie długości stopami, krokami
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej
Podwórkowa awantura.
Kura gdacze, kaczka kwacze –
goni kurę mokrą raczej.
Gęś też syczy, kogut pieje.
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
Ryczy krowa, świnia kwiczy,
a indyk się rozindyczył.
Kot mysz goni, głośno miauczy.
– Dość awantur! Już wystarczy!
Tak pies Burek głośno szczeka
i już słychać go z daleka.
Koza meczy:
mee, mee, mee…
– Czego psisko mądrzy się?
Dla ochłody – wiadro wody
poleją na głowy, brody!
Wyszły z mody awantury!
A sio, gęsi, a sio, kury! –
Powiedziała, co wiedziała,
białą brodą pokiwała,
pochyliła nisko rogi.
– Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!
Awantura się skończyła,
bo ta koza groźna była.
Rozmowa na temat wiersza
− Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?
− Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?
− Zwrócenie uwagi na głosy, jakie wydawały zwierzęta.
Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości:
Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary:
Prosimy o przygotowanie osiem kawałków wstążki lub sznurka w dwóch różnych kolorach, ale wszystkie tej samej długości
Rodzic układa ze wstążek dwie drogi - każda składa się z czterech elementów w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga zielona.
Dwie drogi równoległe:
____ ____ ____ ____
____ ____ ____ ____
Następnie pytamy dziecko:
Czy obie drogi mają taką samą długość?
Jedna z dróg zakręca:
- Czy teraz drogi mają taką samą długość?
- Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?
- Jak można udowodnić, że są tej samej długości?
Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery wstążki, tylko przesunięte.
Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą:
Dziecko oraz rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą.
- Dlaczego wyszły wam rożne wyniki?
- Czy wasze stopy są jednakowej długości?
Mierzenie długości dywanu krokami:
Dziecko oraz rodzic mierzą długość dywanu krokami, które głośno liczy.
- Dlaczego wyszły wam rożne wyniki?
- Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem)
Pokaz linijki, miarki krawieckiej:
Rodzic mierzy linijką długość np.: małego dywanu, stołu. Dziecko pomaga mu w miarę swoich możliwości.
Karta pracy, cz. 4, s. 7.
Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić.
Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego
kurczęcia, licząc od prawej strony.
Zajęcie główne źródło:zamiast kreskówki
Życzymy przyjemności :)
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10