REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Domowe inspiracje część 45- 19.05.2020

Domowe inspiracje część 45- 19.05.2020

Witamy Was we wtorek:)

 

Temat:Tyle stóp, tyle kroków.

 

Cele:

rozwijanie umiejętności mierzenia,

mierzenie długości stopami, krokami

 

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej

Podwórkowa awantura.

 

Kura gdacze, kaczka kwacze –

goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka

i już słychać go z daleka.

Koza meczy:

mee, mee, mee…

Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio, gęsi, a sio, kury! –

Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi.

Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła,

bo ta koza groźna była.

 

Rozmowa na temat wiersza

 

Które zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?

Jakie zwierzę próbowało je uspokoić? W jaki sposób to zrobiło?

Zwrócenie uwagi na głosy, jakie wydawały zwierzęta.

 

 



Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości:



Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary:

Prosimy o przygotowanie osiem kawałków wstążki lub sznurka w dwóch różnych kolorach, ale wszystkie tej samej długości

Rodzic układa ze wstążek dwie drogi - każda składa się z czterech elementów w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga zielona.



Dwie drogi równoległe:

____ ____ ____ ____

 

____ ____ ____ ____

 

Następnie pytamy dziecko:

Czy obie drogi mają taką samą długość?

 

Jedna z dróg zakręca:

 


- Czy teraz drogi mają taką samą długość?

- Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?

- Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery wstążki, tylko przesunięte.

 

Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą:

Dziecko oraz rodzic mierzą szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą.

- Dlaczego wyszły wam rożne wyniki?

- Czy wasze stopy są jednakowej długości?



Mierzenie długości dywanu krokami:

Dziecko oraz rodzic mierzą długość dywanu krokami, które głośno liczy.

- Dlaczego wyszły wam rożne wyniki?

- Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem)



Pokaz linijki, miarki krawieckiej:

Rodzic mierzy linijką długość np.: małego dywanu, stołu. Dziecko pomaga mu w miarę swoich możliwości.

 

Karta pracy, cz. 4, s. 7.

 

Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić.

Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego

kurczęcia, licząc od prawej strony.

 

Zajęcie główne źródło:zamiast kreskówki

 

Życzymy przyjemności :)

Data dodania: 2020-05-18 21:14:27
Data edycji: 2020-05-18 21:17:37
Ilość wyświetleń: 246
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej