Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Domowe inspiracje część 27 - 22.04.2020

Domowe inspiracje część 27                  -    22.04.2020

Hurra! Niech żyje nasza planeta! Tysiące lat Ziemio w dniu Twojego święta!

 

Tematy proekologiczne były realizowane w naszej grupie także podczas realizacji programu „Przedszkolaki kochają przyrodę”.

Myślę, że dzieci mają już dość dużą wiedzę i wrażliwość w zakresie tematów dotyczących ochrony przyrody.

Ciekawe czy zdołają się nią podzielić także dziś?!

 

Temat: Ochroń przyrodę.

 

Cele główne:

  • kształtowanie postaw proekologicznych
  • zachęcanie do segregowania śmieci
  • rozwijanie sprawności manualnych

Wyjaśnianie słów „Lasy to płuca Ziemi”
Rodzic wyjaśnia, że lasy to płuca Ziemi, bo produkują tlen, którym oddychamy, zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, a drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne. Należy więc je szczególnie chronić! Do czego wykorzystujemy drewno?

Ćwiczenie „Segregujemy śmieci”.

Segregowanie opakowań. Rodzic może uszykować pudełko lub worek wypełniony różnymi opakowaniami: papierowymi, szklanymi, aluminiowymi i plastikowymi. Dziecko zastanawia się, po czym są poszczególne opakowania, segreguje je według materiału, z jakiego zostały wykonane.

Do jakiego pojemnika? Obrazki pojemników do segregowania odpadów (załącznik).
Rodzic pokazuje dziecku obrazki specjalnych pojemników, których używa się do segregowania odpadów, i wyjaśnia, jakie odpady można do nich wkładać. Podkreśla znaczenie segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany. Śmieci nie zanieczyszczają wtedy środowiska, tylko ponownie mogą zostać użyte. Wyjaśnia pojęcie recyklingu.
Pojemnik (lub worek) niebieski – papier,
pojemnik (lub worek) zielony – szkło,
pojemnik (lub worek) żółty – metale i tworzywa sztuczne.

Praca plastyczna „Segregujemy śmieci”.
Dla dziecka: wyprawka (załącznik), karta 21, klej, nożyczki, kredki.

  1. Oglądanie rysunków pojemników służących do segregowania śmieci.
  2. Wycinanie z karty elementów pojemników.
  3. Kolorowanie pojemników na odpowiednie kolory, w zależności od rodzaju śmieci, jakie należy do nich wrzucać (przedstawione na rysunkach).
  4. Składanie i sklejanie pojemników zgodnie z instrukcją.
  5. Wykonanie prac przez dzieci.
  6. Umieszczenie prac w wybranym miejscu pokoju.
  7. Porządkowanie miejsca pracy.

Karta pracy, cz. 4, s. 16-17

Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – „Kwiatek rośnie”.
Dziecko w siadzie skrzyżnym. Tułów pochyla do przodu, dłonie układa na podłodze. Na hasło: Kwiatek rośnie, dziecko powoli prostuje tułów. Na hasło: Kwiatek wyciąga się do słońca – wyciągają ręce jak najwyżej. Na hasło: Kwiatek więdnie, dziecko powoli wraca do pozycji wyjściowej.

 

Chętnych zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialnej na stronie pani Moni :

https://panimonia.pl/2020/04/20/dzien-ziemi-prezentacja-karty-pracy-i-inspiracje/

JUTRO ZAKŁADAMY DOMOWĄ HODOWLĘ - WARTO PRZYGOTOWAĆ CEBULKI KWIATÓW.

 

Warto dziś przyjrzeć się z dziećmi w jaki sposób u was w domu segreguje się śmieci.

I może warto wprowadzić jakiś nowy zwyczaj proekologiczny?!

Taki prezent dla Ziemi z okazji jej święta :) 

Wycieczkę do lasu poleca dziś Adaś i Oliś z bratem!

Data dodania: 2020-04-20 21:47:28
Data edycji: 2020-04-22 13:53:13
Ilość wyświetleń: 117
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button