REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

Czwartek - 26.03.2020

Czwartek - 26.03.2020

Witam serdecznie.

Dzisiejszy temat: Wiosenna gimnastyka.

Cel:

  • rozwijanie sprawności fizycznej, utrwalanie umiejetnośści ubierania i rozbierania się
  • dzielenie wyrazów na sylaby, wyszukiwanie pierwszej głoski w wyrazie

 

Dzisiaj czwartek, a co było w czwartki? Zajęcia gimnastyczne.

Gotowi do działania? To zaczynamy.

 

I. Zestaw ćwiczeń gimnastyczny

 

Potrzebny będzie: strój gimnastyczny :), chusteczka (najlepiej duża, może być też higieniczna), chętni do ćwiczeń:)

Na początku utrwalamy umiejętność rozbierania i ubierania się w strój gimnastyczny – nie jest to przymusowe ale warto utrwalać :).

 

1. Witamy się – dziecko porusza się swobodnie przy muzyce, starają się interpretować ruchem jej rytm; podczas przerwy w muzyce wita się z rodzicem (podaje, rękę, daje całusa, przytula się – za każdym razem inaczej). Powtórzenie 3,4 razy.

2. Wysoko czy nisko – rodzic uderza rytmicznie ręką o blat, dziecko porusza się swobodnie, wykonując dowolne ruchy w pozycji wysokiej; gdy rodzic wyklaskuje rytm, dziecko porusza się w pozycji niskiej.

3. Pokaż, co robiłam – rodzic wykonuje różne czynności przed dzieckiem z chustką, a dziecko naśladuje pokazany ruch. Na początku po jednym zadaniu np. wykonuje obrót z chustką w dłoni,zwija chustkę i rozwija, dmucha na chustkę w wyciągniętej ręce, porusza chustką do przodu i do tyłu. Następnie łączymy dwa ruchy, dopiero dziecko naśladuje.

4. Dźwigamy ciężkie kamienie – dziecko naśladuje przenoszenie ciężkich kamieni z jednego końca pokoju na drugi. Po przeniesieniu chwilę odpoczywają.

5. Idziemy pod wiatr – dziecko naśladuje poruszanie się do przodu, pod silnie wiejący wiatr.

6. Pod mostem – rodzic wykonuje klęk podparty (most), dziecko przechodzi pod mostem w dowolny sposób ale tak, aby nie dotknąć mostu. Po pewnym czasie następuje …...zamiana ról.

7. Cieszymy się – dziecko pokazuje wielką radość z powodu przejścia pod mostem.

8. Pożegnanie różnych części ciała – dziecko rytmicznie maszeruje po obwodzie koła, na dźwięk np. klaśnięcie przez rodzica, wykonuje odpowiednie ruchy wymienionymi przez rodzica częściami ciała np. Żegna się prawa dłoń z lewą dłonią, żegna się lewy łokieć z prawym kolanem, prawa dłoń z lewą stopą, głowa z kolanami, ręka z brzuchem, prawa ręka z plecami itd. Dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego marszu. Powtórzyć kilka razy.

 

II. Zabawy słowami.

Rodzic proponuje wyraz, który dziecko dzieli na sylaby (poprzez wyklaskiwanie), odpowiada ile sylab ma wyraz. Następnie wymienia pierwszą głoskę wyrazu. Można też głoskować krótkie wyrazy 3,4 głoskowe np. osa, kos, ptak. Wyrazy są związane tematycznie z wiosną np. przebiśnieg, krokus, bocian, przylaszczka, zawilec, kukułka, jaskółka, słońce, niebo, kos, osa, motyl.

 

Mam nadzieję, że bawiliście się dobrze. Pozdrawiam wszystkich :)

Agnieszka Grolewska

 

 

Data dodania: 2020-03-26 09:40:04
Data edycji: 2020-03-26 09:43:48
Ilość wyświetleń: 306
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej