REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

CZWARTEK (19.11.2020) MAŁA, WIĘKSZA, NAJWIĘKSZA

CZWARTEK (19.11.2020) MAŁA, WIĘKSZA, NAJWIĘKSZA

WITAMY WAS W CZWARTEK, 19 LISTOPADA

Przypomnijcie sobie wczorajszą piosenkę „Dinozaury Z Juraparku - Dinozaury są wśród nas”. Dla ułatwienia wstawiam poniżej link

https://www.youtube.com/watch?v=vFFTp-lOMG4

Muzyka – Mariusz Totoszko Słowa – Justyna Tomańska – HAPPY KIDS Reżyser klipu – Piotr Wojciechowski P-line: 2015 Magic Records

 

Poćwiczymy dziś buźki…

Ćwiczenia w mówieniu.

Dziecko powtarza za rodzicem tekst rymowanki.

Fiu, fiu, fiu, gwiżdże wiatr,

 fiu, fiu, fiu, na cały świat.

My się wiatru nie boimy,

chociaż dmucha z całej siły.

 

Ćwiczenia oddechowo-ruchowe.

  • Dziecko wykonuje wdech z rozciągnięciem rąk w bok i wydech – z opuszczeniem rąk.
  • Wykonuje wdech z podniesieniem rąk do góry i wydech – z wyciągnięciem ich w bok.
  • W pozycji leżącej wykonuje wdech z podniesieniem lewej nogi do góry i wydech z jej opuszczeniem. (Potem powtarza ćwiczenie prawą nogą).

 

Rytmiczne dzielenie (na sylaby) nazw zabawek.

Dziecko, klaszcząc, rytmicznie (na sylaby) dzieli nazwy: misie, lalki, piłki (mi-sie, lal-ki, pił-ki). Jedno klaśnięcie, jedna sylaba.

 

 

Będziemy teraz liczyć zabawki i szeregować je według wielkości.

Potrzebne będą: trzy lalki/samochody, trzy piłki, cztery klocki, pajacyk, trzy misie, dwie maskotki.

Można wykorzystać inne zabawki lub zmienic ich ilość czyli 3 klocki, 4 maskotki.

Liczenie zabawek.

Wymieszane zabawki (nie ma obok siebie dwóch zabawek tego samego rodzaju) układamy przed sobą na podłodze lub kanapie. Dziecko liczy głośno zabawki, których nazwę podaje rodzic np.: policz lalki, policz misie itd. Podczas liczenia dziecko dotyka zabawki. Po przeliczeniu zabawek każdego rodzaju dziecko pokazuje ich liczbę na palcach.

Teraz będziemy szeregować według wielkości.

Pomoc rodziców dzieciom 3-letnim będzie niezbędna, w tym zadaniu.

Potrzebne będą: piłki, lalki/samochody i misie różnej wielkości.

  • Układanie piłek od najmniejszej do największej. Dziecko ustawia piłki według wzrastającej wielkości. Określa ich wielkość, stosując słowa: mała piłka, większa, największa.
  • Układanie lalek/samochodów według wzrastającej wielkości (od najmniejszej do największej). Dziecko ustawia lalki/samochody według wzrastającej wielkości. Określa ich wielkość, stosując słowa: mała lalka/samochód, większa, największa.
  • Układanie misiów według malejącej wielkości (od największego do najmniejszego). Dziecko ustawia misie według malejącej wielkości. Określa ich wielkość, stosując słowa: duży miś, mniejszy, najmniejszy miś.

 

Na dziś kończymy. Mam nadzieję, że dobrze się bawiliście. Do jutra.

 

zdjęcie: http://kolumber.pl/photos/show/place:921972/page:64

Data dodania: 2020-11-19 10:00:34
Data edycji: 2020-11-19 10:05:19
Ilość wyświetleń: 247
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej