Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

BIEDRONECZKI... (20.05.2020R.)

BIEDRONECZKI... (20.05.2020R.)

BIEDRONECZKI

(20.05.2020r.)

Łąka w maju III

 

 

Dzień Dobry! 

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 42:

Liczenie pszczół. Łączenie pszczół z obrazkiem plastrów, do których lecą. Kończenie kolorowania plastrów miodu.

Oglądanie zdjęć. Słuchanie nazw produktów, które otrzymujemy dzięki pszczołom.

 

 

Zabawy przy piosence „Wiosna na łące” J. Kucharczyk:

https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki:

  • Określ charakter melodii piosenki.
  • Kto przybył na łąkę?
  • Co zaczęło się dziać na łące, kiedy przyszła wiosna?
  • Co to znaczy, że świerszcz stroi skrzypce?
  • Wymień mieszkańców łąki, o których jest mowa w piosence.

 

Zabawa rytmiczno-artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza „Żabie łapki”:

Dziecko wraz z rodzicem/ rodzeństwem, stają naprzeciwko siebie i powtarzają tekst, ilustrując go ruchem.

 

Dwie zielone małe żabki,

tak nad stawem grają w łapki:

jedną łapką   (podnoszą prawą rękę ugiętą w łokciu)

klap, klap, klap. (uderzają o prawą dłoń partnera)

Drugą łapką (podnoszą lewą rękę ugiętą w łokciu)

klap, klap, klap. (uderzają o lewą dłoń partnera)

Potem dwiema (podnoszą obie ręce ugięte w łokciach)

klap, klap, klap. (uderzają w obie dłonie partnera)

Ty, bocianie (przykucają)

nie łap nas! (i grożą bocianowi, poruszając wskazującym palcem).

 

 

 

Praca plastyczna – „Biedroneczki są w kropeczki”:

1. Rozmowa na temat budowy biedronki:

Rodzic na zdjęciu/ilustracji pokazuje części ciała biedronki, nazywa je (pancerz, pod nim skrzydła, głowa, oczy, aparat gębowy, nogi, czułki).

 

Źródło: Pomoc dydaktyczna z Bliżej Przedszkola, Magazyn specjalny 2013.

 

 

*Biedronki należą do rodziny chrząszczy. Przechodzą przez stadia przeobrażenia (jak np.: motyl). W Polsce najczęściej spotykanymi gatunkami biedronek są dwukropki i siedmiokropki, co oznacza, że liczba kropek nie wskazuje na wiek, tylko na gatunek. Biedronki są pożyteczne, bo zjadają mszyce – szkodniki roślin.

 

 

 2. Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy:

  • Wycinamy 3 duże koła (2 czerwone - skrzydła, 1 czarne - korpus) oraz 1 mniejsze (czarne – głowa);
  • Czerwone koła składamy na pół i przyklejamy do korpusu, następnie przyklejamy głowę oraz rysujemy/ malujemy kropki na skrzydłach;
  • Chętne osoby mogą również wyciąć liść, do którego przyczepimy biedronkę.

 

Można wykonać biedronkę również w inny sposób (wg własnego pomysłu) - z materiałów, które mają Państwo w domu, np.: https://www.youtube.com/watch?v=0n3AvlOg0Vw

 

Zachęcam do podzielenia się z innymi efektami swojej pracy: moja.grupa@o2.pl lub WhatsApp.

 

 

 

MIŁEGO DNIA! DO JUTRA!

 

 

 

Źródło ilustracji głównej:

pixabay.com

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-19 21:34:15
Data edycji: 2020-05-19 21:48:56
Ilość wyświetleń: 100
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button