REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ZABAWY W DOMU- PIĄTEK 13.11.2020r

ZABAWY W DOMU- PIĄTEK 13.11.2020r

Dzień dobry Sowy!

Tematem dzisiejszych zajęć będą  ZABAWY Z BALONAMI

Cele:

dziecko:

  • uważnie słucha wiersza
  • potrafi policzyć 3 i w miarę możliwości więcej elementów,
  • uczestniczy aktywnie w ćwiczeniach artykulacyjnych,
  • utrwala pojęcia: wyżej-niżej, blisko-daleko

Materiały potrzebne do zabaw: 1 balon do nadmuchania, flamastry, sylwety kolorowych balonów – z papieru (biały,niebieski,zielony,żłóty,czerwony,pomarańczowy,różowy)

ZACZYNAMY!

  1. Proszę o przeczytanie wiersza M. Majewskiej „Kolorowe balony”- dzieci starają się zapamiętać kolory balonów.

 „Kolorowe baloniki w tańcu wirowały,

wesoło podskakiwał pod stołem balon biały.

Na szafie tańczył balon w kolorze niebieskim,

zielony złapali chłopcy przebrani za pieski.

Żółty i czerwony długo na lampie wisiały.

Za pomarańczowym z tęsknoty wszystkie usychały-

biedak zawisł na klamce przed drzwiami do sali,

gdy nowego gościa , z różowym balonem witali”

  1. Dzieci wysłuchują wiersza a następnie wymieniają kolory baloników. Balony z kolorowego papieru układane są na dywanie.
  2. Przeliczanie papierowych baloników.
  3. Celem następnej zabawy jest określenie położenia przedmiotu w przestrzeni. Rodzic mówi gdzie dziecko ma położyć balon, np.:  po swojej lewej stronie, teraz po swojej prawej stronie, teraz przed sobą a teraz za sobą, nad sobą, pod sobą.
  4. „Balonik”- usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Dzieci nadymają policzki, nabierają powietrza i wypuszczają z odgłosem: psssss, naciskają palcami obu rąk policzki wraz z wypchnięciem powietrza na zewnątrz.

  1. Zabawy ruchowe z balonami
  • „podrzuć balon jak najwyżej” – zadaniem dziecka jest podrzucanie balonów jak najmocniej oraz jak najlżej tak aby nie spadły
  • „lekki jak balonik” – dziecko kładzie balon przed sobą, zadaniem dziecka jest poruszanie balonów za pomocą dmuchania i określenie czy balon poleciał blisko czy daleko.
  1. „Mój balonik”- ozdabianie za pomocą flamastrów balonów wg.własnej inwencji

Życzę miłej zabawy i udanego weekendu,

Czekamy na Was w poniedziałek w naszej sali

Pozdrawiam Ewa Tuta

Data dodania: 2020-11-12 12:54:55
Data edycji: 2020-11-12 16:19:41
Ilość wyświetleń: 328
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej