64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
Drodzy Państwo!
Od 23.03. do 27.03.2020 r. będziemy wspólnie przybliżać dzieciom krąg tematyczny WIOSNA NA WSI
Dzieci poznają m.in. dorosłe i młode zwierzęta , hodowane na wsi, zbudują domy zwierząt i spróbują je nazwać, będą poruszać się jak one i użyją dźwięków naśladowczych.
Cele do osiągnięcia na dziś:
* Dziecko nazwie i opisze zwierzęta, mieszkające na wiejskim podwórku
* Zwróci uwagę na jego cechy charakterystyczne
* Uważnie wysłucha opowiadania i wypowie się na temat jego treści
Dziś zachęcam do spotkania dzieci z kogucikiem Koralikiem, na podstawie opowiadania H.Bechlerowej „Jak Koralik budził las”
Przed przystąpieniem do zabawy proponuję przygotować sobie:
UWAGA: Dzieci uwielbiają, jak podczas czytania, opowiadania, zmieniamy nasze głosy i dostosowujemy je do charakteru bohaterów tekstu. Nie bójcie się zamienić w krzykliwego wesołego kogucika czy inne zwierzęta i dajcie temu wyraz podczas modulacji głosu. To fajna zabawa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.
Zaczynamy:
1. Proponuję, byście Państwo wygodnie sobie usiedli na kanapie i zachęcili dziecko do wysłuchania opowiadania, które sami przeczytacie – powiedzcie, że to będzie przygoda tego kogucika, którego razem obejrzeliście.
2. Po przeczytaniu tekstu warto upewnić się, czy dziecko zrozumiało jego treść, dlatego przeprowadźcie Państwo króciutką rozmowę:
* Kogo obudził kogucik Koralik?
* Kogo nie udało mu się obudzić?
* Kto obudził ze snu żółte bazie, trawę, przylaszczki, konwalie i fiołki?
3. Niech dziecko pokaże Wam, jak porusza się kogut, możecie razem pochodzić sobie „po podwórku”, zapiać, podziobać ziarenka – co Wam wyobraźnia podpowie.
4. Rozłóżcie Państwo na dywanie figurki zwierząt lub ilustracje. Pozwólcie dziecku przyjrzeć się im, nazwać, porozmawiajcie o wyglądzie zwierząt. Zwróćcie uwagą, że ptaki mają 2 nogi, a inne zwierzęta 4. Niech dzieci pokażą te, które występowały w opowiadaniu. Można zachęcić dziecko, by samo wymieniało cechy zwierząt lub zabawić się w zgadywankę, np. rodzic mówi: zwierzę, które mam na myśli ma 4 nogi, jest duże i ma rogi - dziecko odpowiada (itd.)
Działania wspierające osiągnięcie celów, które można realizować w ciągu dnia:
* Rysowanie/malowani/lepienie z plasteliny zwierząt gospodarstwa domowego
* Nazywanie zwierząt narysowanych/namalowanych/ulepionych przez dziecko
* Zrobienie własnej książeczki – albumu z wykonanych rysunków
* Oglądanie bajki o zwierzętach na wsi – np. z zasobów Internetowych (np. Farma – bajki dla dzieci – odgłosy zwierząt)
Dziękuję
Jolanta Szymkowiak-Polcyn
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10