Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Zabawy w domu - 23.03.2020 - PONIEDZIAŁEK

Zabawy w domu - 23.03.2020 - PONIEDZIAŁEK

Drodzy Państwo!

Od 23.03. do 27.03.2020 r. będziemy wspólnie przybliżać dzieciom krąg tematyczny WIOSNA NA WSI

Dzieci poznają m.in. dorosłe i młode zwierzęta , hodowane na wsi, zbudują domy zwierząt i spróbują je nazwać, będą poruszać się jak one i użyją dźwięków naśladowczych.

Cele do osiągnięcia na dziś:

* Dziecko nazwie i opisze zwierzęta, mieszkające na wiejskim podwórku

* Zwróci uwagę na jego cechy charakterystyczne

* Uważnie wysłucha opowiadania i wypowie się na temat jego treści

Dziś zachęcam do spotkania dzieci z kogucikiem Koralikiem, na podstawie opowiadania H.Bechlerowej „Jak Koralik budził las

Przed przystąpieniem do zabawy proponuję przygotować sobie:

  • Książeczkę ze zwierzętami gospodarstwa domowego lub po prostu gotowe figurki-zwierzęta, które dzieci mają w swoich skarbach; jeśli nie macie Państwo ani jednego ani drugiego, można skorzystać z ilustracji, które przesyłam w załączniku.
  • Wydruk tekstu opowiadania – ( ewentualnie tekst na monitorze komputera/telefonu)
  • Ilustrację koguta – do pobrania w materiałach – którą pokażecie przed przystąpieniem do czytania

UWAGA: Dzieci uwielbiają, jak podczas czytania, opowiadania, zmieniamy nasze głosy i dostosowujemy je do charakteru bohaterów tekstu. Nie bójcie się zamienić w krzykliwego wesołego kogucika czy inne zwierzęta i dajcie temu wyraz podczas modulacji głosu. To fajna zabawa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

Zaczynamy:

 1. Proponuję, byście Państwo wygodnie sobie usiedli na kanapie i zachęcili dziecko do wysłuchania opowiadania, które sami przeczytacie – powiedzcie, że to będzie przygoda tego kogucika, którego razem obejrzeliście.

 2. Po przeczytaniu tekstu warto upewnić się, czy dziecko zrozumiało jego treść, dlatego przeprowadźcie Państwo króciutką rozmowę:

  * Kogo obudził kogucik Koralik?

  * Kogo nie udało mu się obudzić?

  * Kto obudził ze snu żółte bazie, trawę, przylaszczki, konwalie i fiołki?

 3. Niech dziecko pokaże Wam, jak porusza się kogut, możecie razem pochodzić sobie „po podwórku”, zapiać, podziobać ziarenka – co Wam wyobraźnia podpowie.

  4. Rozłóżcie Państwo na dywanie figurki zwierząt lub ilustracje. Pozwólcie dziecku przyjrzeć się im, nazwać, porozmawiajcie o wyglądzie zwierząt. Zwróćcie uwagą, że ptaki mają 2 nogi, a inne zwierzęta 4. Niech dzieci pokażą te, które występowały w opowiadaniu. Można zachęcić dziecko, by samo wymieniało cechy zwierząt lub zabawić się w zgadywankę, np. rodzic mówi: zwierzę, które mam na myśli ma 4 nogi, jest duże i ma rogi - dziecko odpowiada (itd.)

Działania wspierające osiągnięcie celów, które można realizować w ciągu dnia:

 * Rysowanie/malowani/lepienie z plasteliny zwierząt gospodarstwa domowego

 * Nazywanie zwierząt narysowanych/namalowanych/ulepionych przez dziecko

 * Zrobienie własnej książeczki – albumu z wykonanych rysunków

 * Oglądanie bajki o zwierzętach na wsi – np. z zasobów Internetowych (np. Farma – bajki dla dzieci – odgłosy zwierząt)

Dziękuję

Jolanta Szymkowiak-Polcyn

Data dodania: 2020-03-22 21:51:14
Data edycji: 2020-03-22 23:27:35
Ilość wyświetleń: 258
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button