64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10
DZIŚ ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI
Kochane Pomidorki...
Dzisiaj obchodzimy ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI nazywany także świętem naszej planety. Ten wyjątkowy dzień ma uświadamiać nam, jak ważne jest troszczenie się o środowisko naturalne.
Cele do realizacji na dziś:
-Dziecko wyjaśnia, co to znaczy segregacja odpadów, segreguje odpady i umieszcza je w odpowiednim pojemniku,
-wykonuje pracę przestrzenną z surowców wtórnych.
Na początek proponuję zacząć od wiersza. W załączniku znajdują się obrazki do wierszyka, które świetnie zobrazują dziecku czytany tekst.
„CHORA PLANETKA” Magdalena Tokarczyk
Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała.
Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo.
Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana.
Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała.
Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią, ale i on zapomniał o tym,
że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił,
aż dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał.
Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana,
ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała.
Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała.
I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze.
I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała.
Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała.
Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego.
Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była,
Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!
Segregujemy śmieci...
Pokazaliśmy już dziecku zdjęcia na temat zanieczyszczania środowiska, to teraz przyszedł czas na rozmowę o segregowaniu odpadów, wyjaśniając, że segregowanie, to inaczej podział śmieci na różne grupy.
(Przygotujcie państwo kilka odpadów, żeby dziecko mogło po rozmowie umieścić je w odpowiednim pojemniku.)
Naszym zadaniem jest pokazanie dzieciom w jakim kolorze są pojemniki na odpady. W tym celu mogą Państwo ustawić tekturowe pudełka w kolorze niebieskim, żółtym, zielonym; możecie posłużyć się obrazkami z załącznika, lub kto ma możliwość - wyjść przed dom, aby pokazać i wyjaśnić,że w takich właśnie kolorach są pojemniki na odpady. Dzieci nazywają kolory poszczególnych pojemników a następnie ustalamy, do jakiego pojemnika należy wrzucić poszczególne odpady i wrzucają je.
W załączniku znajdziecie Państwo wszystkie potrzebne materiały do zabawy w segregowanie śmieci (pojemniki i obrazki z odpadami do wycięcia )
Przesyłam link z piosenką, która ułatwi dzieciom zapamiętanie tych zasad: https://www.youtube.com/watch?v=yn0ZYgO7AT0
Rozmowa z dzieckiem na podstawie obrazków „Jak chronić środowisko”.
W załaczniku znajdują się obrazki, które obrazują w jaki sposób możemy dbać o środowisko i jakie działania w tym celu może podjąć dziecko od zaraz.
Poniżej znajdą Państwo filmik edukacyjny oraz piosenkę. Przesyłam również stronę z pomysłami na ciekawą pracę z recyklingu (nie mogłam zdecydować się na wybór jednej:) Jestem przekonana, że kolejny raz zaskoczycie nas Waszymi umiejętnościami i pomysłami... Już nie mogę się doczekać:)
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&t=39s
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
https://pl.pinterest.com/blogpanimonia/z-recyklingu/more_ideas/?ideas_referrer=18
Każdy przedszkolak zasłużył dzisiaj na odznakę i dyplom:)
Życzę miłej zabawy kochane Pomidorki
Ewelina Lipska
Źródło udostępnianych materiałów:
pastelowekredki.pl
specjalni.pl
https://przedszkouczek.pl
https://www.facebook.com/Inspiracje-na-każdą-okazję
64-700 Czarnków
Os. Parkowe 10