REKRUTACJA NA NOWY ROK SZKOLNY 2024/2025 (kliknij w pasek)
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

ZABAWY W DOMU - 12.11.2020r - CZWARTEK

ZABAWY W DOMU - 12.11.2020r - CZWARTEK

Dzień dobry!

Jak zawsze w czwartek zajęcia zaczynamy od J.agielskiego

Propozycja od  p.Asi w plikach do pobrania

 

Dzisiejszy temat: JESIENNY SPACER

Cele:

- prawidłowe określanie elementów garderoby nieodzownych w czasie jesiennych spacerów
- uzmysłowienie  konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku: jesień
- uświadomienie znaczenia przebywania na świeżym powietrzu dla zdrowia

 

Materiały potrzebne do zabaw: proszę przygotować kilka ubrań letnich i jesienno-zimowych (kalosze, sandały, krótkie spodenki, bluzka z krótkim rękawem, długie spodnie, bluza, może być też parasol, kurtka przeciwdeszczowa, okulary przeciwsłoneczne itp.).

 

ZACZYNAMY!

  1. Drodzy rodzice proszę przeczytać dziecku poniższy wiersz: „ Chory kotek”

„Wyszedł kotek na deszczyk
Dostał kaszlu i dreszczy.
Boli głowa i oczy,
Nogi w błocie przemoczył.
Kładzie mama koteczka do dużego łóżeczka.
Bierze kotka za rączkę:
„Oj masz kotku gorączkę”.
Przyszedł tatuś wieczorem
Z siwym panem doktorem.
„Ratuj, panie doktorze,
Bo synkowi wciąż gorzej”
Doktor kotka opukał,
Okularów poszukał.
I powiada: „Dam ziółka, będzie zdrowy jak pszczółka.
Dam i proszki na dreszcze,
Niech poleży dzień jeszcze,
Ale lepsze niż proszki,
Są na deszcze kaloszki.”

2.Rozmowa na temat treści wysłuchanego utworu:
- Dlaczego kotek zachorował?
- Po czym poznajemy, że był chory?
- Kto zaopiekował się chorym kotkiem?
- Co robić, żeby nie zachorować?
- Jak się ubierać, gdy wychodzimy na dwór w deszczową pogodę?

3.„ W co się ubrać? „ – zabawa dydaktyczna – proszę przygotować kilka ubrań letnich i jesienno-zimowych (kalosze, sandały, krótkie spodenki, bluzka z krótkim rękawem, długie spodnie, bluza, może być też parasol, kurtka przeciwdeszczowa, okulary przeciwsłoneczne itp.). Zadaniem dzieci jest wybranie spośród elementów garderoby niezbędnych, aby udać się na jesienny spacer i nie zmoknąć

4. „Tak czy nie?” – zagadki słowne – dzieci mają określić czy dane zachowanie jest korzystne dla zdrowia czy nie. Jeśli „tak” wstają, a jeśli „nie” –siedzą.
• Gdy pada i wychodzę na spacer to zakładam płaszcz i kalosze.
• Jem słodycze zamiast warzyw i owoców.
• Nie myje rąk przed jedzeniem.
• Myję zęby po posiłku.

  1. „Jesienny spacer” – opowieść ruchowa

Proponujemy wybranie się, na niby, na wycieczkę do jesiennego lasu. Prosimy dziecko, aby naśladowało odgłosy i ruchy, o których będziemy opowiadać .

Wybieramy się na wycieczkę do lasu, mamy brzydką pogodę, dlatego należy się odpowiednie ciepło ubrać. (Dzieci naśladują czynności związane z ubieraniem się -  zakładamy na siebie odpowiednie ubranie: kalosze, spodnie, kurtkę, czapkę). Las znajduje się bardzo daleko, dlatego wybierzemy się na tą wycieczkę samochodem. (Dzieci jeżdżą samochodami po pokoju).
Już prawie jesteśmy w lesie, wybraliśmy się na spacer.
Idziemy cicho, aby nie spłoszyć zwierząt żyjących w lesie. (Dzieci skradają się na palcach). Drzewa poruszają gałęziami, słychać szum wiatru. (Dzieci naśladują ruchy gałęzi drzew i szum wiatru: szszsz o różnym natężeniu).
Na ścieżce spotykamy wiewiórkę, która wesoło skacze i szuka orzechów na zimę (Wiewióreczki skaczą na ugiętych nogach, z rękami zgiętymi przed sobą pomiędzy drzewami, co pewien czas zatrzymują się, przykucają i szukają orzechów).
Z drzewa na drzewo przelatuje dzięcioł. (Naśladują lot ptaka – poruszają się, machając rękami). Właśnie usiadł na jednym z drzew. Posłuchajcie, jak stuka dziobem w jego korę. (Przykucają, rytmicznie stukają zgiętym palcem o podłogę, powtarzają słowa: stuk, puk, stuk, puk). Na sośnie siedzi wróbel i głośno ćwierka. (Przykucają i głośno ćwierkają: ćwir, ćwir, ćwir). Idziemy dalej, przedzieramy się przez gęste zarośla, podnosimy wysoko nogi, omijając wysokie trawy. (Pokazują, jak przeciskają się przez zarośla. Idą, wysoko podnosząc nogi, jakby przechodziły przez wysokie trawy). Opadłe liście szeleszczą pod stopami. (Szurają stopami i powtarzają: szur, szur, szur). Nagle w oddali pojawił się niedźwiedź. Cicho pomrukuje i szuka kryjówki, aby położyć się do zimowego snu. (Idą na czworakach i powtarzają: wrr, wrr, wrr).
Na niebie pojawiły się ciemne chmury i zaczął padać deszcz. (Naśladują ruchami palców padający deszcz, powtarzają: kap, kap, kap.) Niestety, nasza wycieczka dobiegła końca. Biegnijmy szybko do samochodów, aby schować się przed deszczem.

  1. Karta pracy

Proszę dopasować symbol pogody do odpowiedniego ubioru

 

Powodzenia, i do jutra!

Ewa Tuta

 

Data dodania: 2020-11-11 08:14:05
Data edycji: 2020-11-11 15:13:26
Ilość wyświetleń: 224
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej