Cele: rozwijanie umiejętności liczenia, dziecko liczy w zakresie 4.
Środki dydaktyczne: wiaderko, łopatka i foremki do piasku.
Przebieg zajęcia:
Rozpoczniemy od zagadki:
" Jest łopatka, jest wiaderko
i wilgotny piasek.
Co też z tego można zrobić?
Czy nie wiecie czasem? ( babki z piasku).
Jaki piasek jest potrzebny do zrobienia babek? ( wilgotny)
Wyjście do piaskownicy " Babki z piasku" - ćwiczenia w liczeniu.
Teraz prosimy, aby dziecko zrobiło 4 babki z piasku.
Policz głośno babki. ( dziecko liczy i kolejno dotyka babki: 1,2,3,4).
Usuń 2 babki.
Ile ci zostało babek?
Policz głośno (1,2).
Dorób jeszcze 2 babki.
Policz glośno, ile masz razem babek? (1,2,3,4).
A teraz zrób 3 babki.
Policz głośno (1,2,3)
Usuń 1 babkę.
Ile ci zostało babek (2)
Dorób jeszcze 2 babki i policz głośno ile teraz masz babek ( dziecko liczy: 1,2,3,4).
Masz 4 babki ,tyle co na początku.
Zabawa ruchowa: "Lustro" na podwórku: rodzic pokazuje różne ćwiczenia, a dziecko naśladuje, tak jakby było jego odbiciem w lustrze. Np.: podskoki, przysiady, skłony, kręcimy się jak wiatraczki, pajacyki. potem możemy zabawę zmodyfikować i plecamy dziecku zrobić konkretną liczbę ćwiczeń np. : 4 pajacyki, 2 skłony, 1 obrót, 3 przysiady itd.